dilluns, 19 d’octubre del 2015

COCA DE MONIATO I AVELLANES DE BRUNYOLA...BERENAR DE TARDOR AMB TOTS ELS ETS I UTS!!!

El moniato és un altre dels fruits de tardor que dóna per molt... tinc publicat un deliciós pa de carbassa i moniato, fet amb panificadora (veure recepta aquí), i unes barretes dolces que vaig treure d'un dels meus blocs de capçalera, "CuinaDiari" (veure recepta aquí). Precisament la seva autora, la Marta, la presentava en forma de fogassa i de panets. L'any passat vaig decantar-me per la forma de barreta per poder emprar-los pels esmorzars setmanals, i si us haig de dir la veritat, és del millor pa dolç que mai he tastat!!! I amb una textura tipus brioix que el fa irresistible!!! Però tenia pendent la fogassa, que ella combinava amb nous i panses, i que jo he decidit acompanyar d'unes fantàstiques avellanes de Brunyola...la joia dels fruits secs de la província de Girona!!! En fi..el resultat, aquesta coca que us presento avui...que ha sigut el fantàstic berenar d'una de les primeres tardes de diumenge de tardor d'aquest any!!!A veure què us sembla!!!


INGREDIENTS (per una coca)
Per la massa mare
100 grams de llet sencera tèbia
150 grams de farina 
10 grams de llevat fresc

Per la massa
150 grams de moniato cuit al forn i pelat
150 grams de sucre 
50 grams de llet sencera tèbia
25 grams de llevat fresc.
2 ous grans
60 grams d'oli de girasol
la massa mare anterior
400 grams de farina de força

Per decorar
avellanes torrades de Brunyola
una mica de llet 
sucre


PREPARACIÓ
Unes hores abans (tres o quatre), prepareu la massa mare. Jo, en realitat, la vaig fer la nit abans i la vaig guardar a la nevera; i va quedar genial. En tot cas, per fer-la, comenceu desfent el llevat en la llet tèbia...


Afegiu a la farina i amasseu fins a obtenir una massa que no s'enganxi amb excés als dits. Jo ho vaig fer tradicionalment,  o sigui, a mà.




Tapeu amb paper film i espereu que, com a mínim, dupliqui el volum.


Un cop passi això, podeu anar per la resta dels ingredients.


En el bol de la KA, col.loqueu el puré de moniato (obtingut de la cocció al forn de dos o tres moniatos petitons).


Incorporeu el sucre, i remeneu, amb l'accessori pala, fins obtenir una pasta homogènia.


Afegim la resta de llevat, dissolt altre cop en la llet tèbia.



Quan ho tinguem tot incorporat, és el torn dels ous.


I tot seguit, de l'oli ( que afegireu a poc a poc), i la massa mare que havíem reservat.



Us ha de quedar una massa força líquida.


Tot seguit, hi aboqueu la farina, i ara ja, amb l'accessori ganxo, amasseu fins a obtenir una massa elàstica que es desenganxi força de les parets.


Disposeu en un bol, tapeu amb paper film, i deixeu llevar durant 3 o 4 hores. Si el lloc és càlid, veureu com puja prou ràpidament.



Un cop la massa llevada, destapeu, aboqueu en una superfície lleugerament enfarinada, treballeu una mica per treure l'aire, i estireu damunt una safata de forn, prèviament ruixada amb spray antiadherent.



Repartiu per sobre les avellanes torrades, això si, que siguin de Brunyola, de les millors que hi ha al mercat!


Deixeu llevar la coca, una horeta més, més o menys fins que dobli de volum.


Llavors pinteu amb llet i ensucreu generosament.



I ja la teniu a punt d'enfornar, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor dalt, baix i ventilador), durant uns 20 minuts aproximadament, o fins que la veieu ben torradeta.



Quan estigui cuita, desenforneu, deixeu refredar una mica dins la safata, i tot seguir, desemmotlleu i acabeu de deixar refredar damunt una reixa.


Ja veureu, en tallar-la, com n'és de flonja!!!


I, acompanyada de xocolata, de la ben negra, és un berenar de tardor excel.lent!



Que vagi de gust!

2 comentaris:

  1. Ahir quan vaig veure-la a l'instagram ja em va semblar bona, però avui a aquesta hora i sense esmorzar... li faria una bona feina!!! un petó i feliç dimarts!

    ResponElimina