dimecres, 7 d’octubre del 2015

MELMELADA DE CAQUI I TARONJA AL ROM...EL MILLOR ACOMPANYAMENT PER UN BON IOGURT CASOLÀ

Ja ho sé, ja ho sé...m'he obsessionat...estic descontrolada amb el tema "melmelader", però és que és tan divertit fer-ne, i el resultat és tan gratificant...que no puc parar...En aquest cas, a més, he tingut l'excusa perfecta, perquè la Victòria del bloc Cocineros del mundo, en el seu repte mensual, proposava preparar una recepta amb una fruita que, per a mi, era una gran desconeguda: el caqui...I aquí teniu la meva aportació: melmelada de caqui i taronja al rom, com veureu, el millor acompanyament per un bon iogurt casolà...o una torrada, o un pa de pessic...i plego perquè això podria no tenir fi... A veure què us sembla i si us animeu a preparar-la!!!



INGREDIENTS
Per la melmelada
800 grams de caqui (ja pelat i arreglat)
400 grams de taronja (ja pelada i arreglada)
800 grams de sucre
el suc de dues llimes
150 ml de rom

Pels iogurts
melmelada de caqui i taronja al rom
650 ml de llet
1 iogurt grec

Aquest són els caquis que vaig fer servir...
...i els cítrics amb els que els vaig combinar!

PREPARACIÓ
Comencem pelant i tallant a trossets els caquis i les taronges (mirant que no quedi ni una mica de part blanca), i ho posem a la cassola, juntament amb el sucre.


Hi afegim el suc de les llimes, i remenem bé.


Ho posem al foc (a foc lent), durant uns 50-60 minuts aproximadament, fins que tot estigui ben tou.



Llavors ho triturem tot amb paciència, fins obtenir la textura que més us agradi.


Ho tornem a posar al foc, i hi afegim el rom.



Deixem uns 20 minuts més a foc lent, per aconseguir que l'alcohol s'evapori.


Llavors només queda omplir els pots, que prèviament haureu hagut d'esterilitzar, bullint-los uns 20 minuts.


Tornem a bullir els pots, ja plens, durant uns 20 minuts més...


...i els deixem boca avall, tota la nit, per assegurar-nos que fem el buit.


I ja només us queda etiquetar-los i engalanar-los...


 ..,i, sobretot, combinar-la amb el que més us agradi...Jo, la vaig fer servir per preparar uns iogurts casolans. Vaig col.locar una cullerada generosa d'aquesta melmelada al fons de cada potet de iogurt...




...i vaig acabar d'omplir-los amb llet sencera, a la que prèviament hi havia barrejat un iogurt grec.




I nou hores de iogurtera després...tenia unes postres casolanes immillorables!





I per cert, com us deia, amb aquesta recepta participo en el Repte d'Octubre 2015 del bloc Cocineros del Mundo, en l'apartat dolç. A veure si hi ha sort!


Que vagi de gust!

7 comentaris:

  1. Delicioso este postre que te as marcado amiga tan delicioso , sano y muy fresquito.Bsssss y buenas noches.

    ResponElimina
  2. Me encanta el caqui, por lo que decidí hacer mermelada. Pues a pesar de estar muy maduros no me quedó bien. El regusto final era de aspereza, por lo tanto ahora me los como crudos.
    Envidio tu mermelada.
    Besos
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs aq va quedar molt bona...la taronja i el rom van d'allò més bé amb el caqui!!! Petonarros!!

      Elimina
    2. Doncs aq va quedar molt bona...la taronja i el rom van d'allò més bé amb el caqui!!! Petonarros!!

      Elimina
  3. M'acabaràs enganxant a fer melmelades! Semblen tan fàcils de fer! He vist la de pebrot i m'ha encantat i aquesta també té una pinta espectacular! Estàs imparable!Un petonarro!

    ResponElimina
  4. M'acabaràs enganxant a fer melmelades! Semblen tan fàcils de fer! He vist la de pebrot i m'ha encantat i aquesta també té una pinta espectacular! Estàs imparable!Un petonarro!

    ResponElimina