Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ALTRES DOLÇOS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ALTRES DOLÇOS. Mostrar tots els missatges

dissabte, 3 de novembre de 2018

LIONESES DE XOCOLATA

A Girona continuem de Festa Grossa, així que, avui, les postres són a l'alçada de l'ocasió. Un clàssic que mai falla, acompanyat d'un farciment espectacular: lioneses de xocolata!


INGREDIENTS (Per unes 35 lioneses)
Per la pasta choux  de les lioneses
75 ml d'aigua
75 ml de llet
un pessic de sal
un pessic de sucre
70 grams de mantega
90 grams de farina de blat
3 ous

Per la crema de xocolata
500 ml de llet
100 grams de sucre
60 grams de mantega
2 cullerades de tapioca
un rajolí d'aroma de vainilla
400 grams de xocolata 60% cacao

sucre llustre per decorar

PREPARACIÓ
Comencem preparant la crema de xocolata. Posem al foc 400 ml de llet, el sucre, la mantega i la vainilla.


A part, calentem la resta de 100 ml de llet, i hi dissolem la tapioca.


Quan la mantega estigui dissolta, afegim la tapioca dissolta i remenem.


Quan la barreja estigui a punt d'arrencar el bull, afegim la xocolata i remenem fins que la barreja espesseeixi.


Un cop espessa, deixem refredar, primer a temperatura ambient i finalment un parell d'hores a la nevera per tal que agafi consistència.


 Llavors anem per les lioneses. Posem la llet, l'aigua, els pessics de sal i sucre i la mantega al foc.


Quan estigui tot integrat i a punt d'arrencar el bull, aboquem la farina de cop, tamisada.


Encara al foc, remenem dos o tres minuts fins que la massa es compacti i desenganxi de les parets del caçó.



Deixem refredar uns minuts, i anem afegint els ous, un a un, i remenant molt fins a integrar-los


Després dels tres ous, la massa ha de quedar corretjosa.


Ja nomes queda posar-la dins una mànega, i fer pilonets. En aquest cas he triat una mànega arrissada, per fer-los una mica estriats.



Enfornem, a 190 graus durant 15 minuts, i després a 160 graus uns 30 minuts més, fins que estiguin ben daurades.


Desenfornem, deixem refredar, i tallem (deixant un punt d'unió entre la part de dalt i de baix).


Posem la crema dins una mànega també amb boca arrissada, i farcim les lioneses.



I com a últim pas, ensucrem amb sucre llustre i degustem, millor a parells!


 Ja veureu quina cosa més bona! Que vagi de gust!


diumenge, 21 d’octubre de 2018

BUNYOLS DE CARBASSA SENZILLS!

De bunyols de carbassa, típics de València, ja en tenia uns penjats al blog (podeu veure la recepta clickant aquí). Però l'altre dia vaig trobar una nova recepta, amb només 3 ingredients, que ha resultat ser un descobriment! La veritat és que tenir un pot amb puré de carbassa torrada a la nevera, és un reclam constant per posar-se a cuinar! 


INGREDIENTS (per uns 30 bunyols)
500 grams de puré de carbassa torrada
250 grams de farina de blat
35 grams de llevat fresc
4 o 5 cullerades d'aigua
sucre per arrebossar

PREPARACIÓ
Posem en un bol 500 grams de puré de carbassa torrada (com vaig explicar ahir, jo les torro al forn, senceres, i després les pelo i els hi trec les llavors i de la polpa en faig un puré que tinc com a base de moltes receptes dolces i salades).


Desfem el llevat fresc amb la miqueta d'aigua.



Aboquem el llevat dissolt i la farina a la massa i remenem.





Normalment es posa la meitat de farina que de puré. Ha de quedar una textura més o menys així. Si veieu que us queda massa líquid, perquè el puré era molt aigualit, afegiu una mica més de farina.


Tapeu i deixeu llevar en un lloc càlid fins que dobli el volum.


Un cop llevat, en fem boletes amb l'ajuda de dues culleres, i les fregim en abundant oli de girasol.




Quan estiguin daurats per tots dos costats, els traieu del foc i els deixeu escórrer sobre paper de cuina.


I abans que es refredin del tot, ensucreu bé.



Que vagi de gust!

dissabte, 15 de setembre de 2018

SPECULOOS ROLLS

De les nostres vacances vam portar un pot de crema d'speculoos de la marca Lotus que és boníssima. Ara ja es troba a aquí a molts supermercats, però nosaltres per si de cas, sempre ens n'agenciem alguna quan anem per terres franceses...I quin millor destí que aquests facilíssims rolls que avui us explico, i que són un berenar o un esmorzar original i molt gustós!



INGREDIENTS
400 grams de farina
un pessic de sal
9 grams de farina seca de flequer
50 ml d'aigua tèbia
100 ml de llet sencera tèbia
1 ou
un rajolí d'essència de vainilla
50 grams de sucre
50 grams de mantega
una mica més de llet per pintar
sucre llustre i el suc de mitja llima per decorar

PREPARACIÓ
Posem tots els ingredients, menys la mantega, en el bol de la KA i amassem, amb l'accessori ganxo uns minuts, a velocitat baixa, fins que estigui tot integrat.



Llavors hi afegim la mantega a trossets, sense deixar d'amassar. És la primera vegada que provo la Kerrigold, de la que havia sentit molt a parlar, i la veritat és que dona bon resultat.



Un cop tota la mantega integrada, amasseu 7-8 minuts més, fins que us quedi una massa corretjosa i que no enganxi en excés.


L'aboquem en un bol, prèviament engreixat, el tapem i deixem que la massa faci la primera llevada. Va tardar unes 2 hores a doblar el volum.


Un cop doblat el volum, aboquem la massa sobre una superfície enfarinada, la desgasifiquem, l'estirem formant un rectangle (és fàcil, es pot fer amb les mans), i li untem la crema d'speculoos.




Enrotllem el rectangle formant una mena de caneló.


Tallem a trossos i anem col.locant en un motlle rodó de ceràmica, engreixat, procurant es vegi el farcit.


Tapem amb paper film i tornem a deixar llevar, fins que els rotllets tornin a doblar el volum i s'enganxin uns amb els altres.

 

Un cop llevats, pintem amb llet i al forn, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 25 minuts, o fins que veieu estiguin ben daurats.


Un cop cuits, desenforneu i deixeu refredar una mica.


Mentrestant, prepareu el glacejat, barrejant el sucre llustre amb una mica de suc de llima fins a obtenir una crema espessa.


Repartiu pel damunt, una mica rústicament, i a degustar!


 Que vagi de gust!