Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ALTRES DOLÇOS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ALTRES DOLÇOS. Mostrar tots els missatges

dilluns, 13 d’agost de 2018

COCA FARCIDA DE XOCOLATA I TARONJA, ESTRENANT MOTLLE!

L'any passat ma germana em va regalar un motlle fantàstic (composat per dues peces), per fer coques farcides. La veritat és que, encara que sembli mentida, no havia trobar l'ocasió per estrenar-lo!!! Així que, aquest cap de setmana, que havia de fer teca per molts, vaig aprofitar l'ocasió i "voilà"!!!! Aquí teniu una fantàstica coca de xocolata i taronja!!!

                                       

INGREDIENTS
Per la base
800 grams de farina
2 cullerades de llevat químic tipus Royal
680 grams de sucre blanc
680 grams de mantega estovada
12 ous
100 ml de llet sencera
2 cullerades de pasta de vainilla bourbon

Pel farcit i la cobertura
300 grams de xocolata negra
250 grams de nata per muntar
una nou de mantega
melmelada de taronja
taronja confitada

I aquest és el supermotlle, format per una safata amb bonys i una llisa.

PREPARACIÓ
La recepta és una adaptació de la que posava en el propi motlle, i que va resultar, de tant senzilla, sorprenent. Es tracta de posar la farina i el llevat en el bol de la KA, i després anar afegint la resta d'ingredients i anar barrejant a velocitat 2 i l'accessori pala, fins que tot estigui integrat. Llavors apuges a velocitat 6 i deixes batre durant 3 o 4 minuts. Veureu que obteniu una barreja esponjosa però densa. 
La repartiu entre les dues safates, que prèviament haureu ben ruixat amb spray antiadherent, mirant que, a la dels bonys, i quedi una mica de gruix per sobre de cada bony, i enforneu (jo ho he fet una a una) durant aproximadament uns 30 minuts, o fins que veieu que estan les plaques daurades, i en punxar-les l'estri surt net. 
Deixeu refredar les plaques una mica dins les pròpies safates, i després desemmotlleu sobre una reixa.
Una de les plaques queda llisa (si us surt una mica de panxa, la talleu i feu servir la part tallada per l'interior de la coca. La part dels bonys, un cop desemmotllada i a l'inrevés, queda així!

                              

Ompliu cada forat amb una culleradeta de melmelada de taronja i després hi afegiu la ganache de xocolata que es fa de manera molt senzilla: poseu la xocolata a trossets i la mantega en un bol; porteu a ebullició la llet i li aboqueu per sobre; deixeu reposar un parell de minuts i remeneu, a poc a poc, fins que la xocolata estigui completament fosa i obtingueu una crema de xocolata ben homogènia.

                                  

Tapeu la part foradada amb la part plana, i repartiu la resta de ganache per sobre. Decoreu amb taronges confitades i llestos!


Que vagi de gust!

diumenge, 29 de juliol de 2018

PRÉSSECS EN ALMÍVAR A LA VAINILLA

Si proveu els préssecs el almívar a la vainilla, fets a casa, estigueu segurs que mai més en tornareu a comprar d'enllaunats! 


INGREDIENTS
6 préssecs ben formosos
200 grams de sucre blanc
1 cullerada de pasta de vainilla bourbon
1/2 litre d'aigua
una mica de nata i galeta trinxada per decorar

PREPARACIÓ
Trieu uns préssecs ben formosos. Els talleu per la meitat i els hi traieu el pinyol.


Els disposeu en una cassola de cul ample, on les meitats no quedin apilonades.


Llavors barregeu l'aigua, amb el sucre i la pasta de vainilla, i l'aboqueu per damunt dels préssecs. Haurien de quedar més o menys coberts.





Els heu de deixar coure, a foc lent, aproximadament entre 1 hora i mitja i 2 hores. l'Almívar s'anirà espesseint i els préssecs estovant. L'estona final dependrà de com de verds o madurs estiguin els préssecs. Un cop cuits, els deixeu refredar, els peleu (veureu que un cop cuits és molt senzill) i els guardeu a la nevera amb l'almívar que hagi quedat a la cassola. Ben fresquets i servits amb una mica de nata muntada i galeta trinxada, són unes postres espectaculars!


Que vagi de gust!

TORTELL DE PASTA DE FULL FARCIT DE ORANGE CURD...ELS CÍTRICS SEMPRE SÓN UNA MAGNÍFICA OPCIÓ!

L'altre dia vaig preparar lemon curd (crema de llimona) per farcir el meu pastís d'aniversari, i va quedar boníssima! La cosa va ser que, com que vaig fer el pastís en una revolada, no vaig fer fotos del procés...per això, aquest diumenge, he decidit fer la versió amb taronja, i emprar-la per farcir un tortell de pasta de full!!!! Són unes postres senzilles, però que us donaran un gran resultat!


INGREDIENTS
Per l'orange curd
250 grams de sucre
4 ous
la pela de dues taronges petites ratllada
180 grams de suc de taronja
120 grams de mantega

Pel tortell
2 plaques de pasta de full rodones
sucre blanc
ou batut
sucre llustre
trossets de pela de taronja

PREPARACIÓ
Comencem preparant la orange curd. Es tracta primer de tot de batre els ous i el sucre.



Hi afegim la pela de taronja ratllada i el suc de taronja colat.



Ho posem al bany maria i remenem fins que espesseeixi. Tot seguit hi afegim la mantega tallada a trossets i continuem remenant uns cinc o set minuts més.


Després de tot el procés, us ha de quedar una crema espesseta, amb aquesta textura, que haureu de deixar refredar a temperatura ambient, i tot seguit refrigerar.


Un cop la crema ben freda, anem per farcir el tortell. Buideu un cercle en el centre de les dues plaques.


N'agafeu una i repartiu la crema pel damunt, sense arribar als marges.


Tapeu amb l'altra placa i, amb l'ajuda dels dits segelleu les vores internes i externes.


Pinteu amb ou batut i empolsineu generosament amb sucre blanc.


Enforneu a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant aproximadament uns 25 minuts, o fins que estigui ben daurat i inflat (si veieu que se us crema massa pel damunt, els darrers minuts tapeu amb paper d'alumini). Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar. I ja només us quedarà empolsinar amb sucre llustre i decorar amb trossets de taronja confitada just abans de servir!



Que vagi de gust!

divendres, 20 de juliol de 2018

POMES A LA SIDRA!

A mi de les pomes m'agrada tot...la forma, el gust i les diferents presentacions: al natural, al forn, en suc i, sobretot, en format sidra! Si sou com jo...doncs prepareu aquestes postres...i gaudireu de valent!


INGREDIENTS
6 pomes
3 cullerades generoses de sucre moreno
1 culleradeta de canyella
12-15 galetes de canyella
2 nous de mantega
250 ml de sidra

PREPARACIÓ
Avui la cosa va de pomes, així que comenceu triant-ne algunes de ben formoses.


Les rentem bé i els hi traiem el cor. Ho podeu fer amb un instrument d'aquells especials per fer-ho, o amb l'ajuda d'un ganivet i una cullereta.


Les disposem en una safata fonda de forn i posem una culleradeta de sucre moreno, barrejat amb la canyella, a dins de cada poma.




Les ruixem amb la sidra, i les enfornem, a 160-170 graus (opció rebosteria: escalfor a baix, a dalt i ventilador).



Mentre es comencen a coure, trinxem la galetes de canyella, de les de tota la vida i les barregem amb la mantega fosa.




Quan el sucre s'hagi desfet, acabem d'omplir els forats, generosament, amb la barreja de galeta, i continuem amb la cocció.


Quan les pomes estiguin ben toves, i la galeta que les corona torradeta, la cosa està al punt. Les meves han tardat uns 30 minuts.


Només un consell,...sobretot serviu-les amb una mica força del suc!!!! Ja veureu quina cosa més bona! Que vagi de gust!

dilluns, 9 de juliol de 2018

COCA CRUIXENT DE RICOTTA I PRÉSSEC

Quatre ingredients, deu minuts de preparació i una sobretaula dolça d'allò més gustosa. I, a més, aprofitant una de les grans estrelles de l'estiu: el préssec!


INGREDIENTS
Una placa de pasta de full
250 grams de ricotta
Tres préssecs
Sucre blanc al gust
Un bon rajolí de mel

PREPARACIÓ
Triem uns préssecs ben dolços, i no gaire madurs, per tal de poder tallar-los bé a trossets.


Els tallem donant als trossets aquesta forma.


Estirem la placa de pasta de full, i n'arrissem els marges.


Untem la ricotta pel damunt i ensucrem lleugerament.




Repartim pel damunt els trossets de préssec.


Tornem a ensucrar lleugerament (tot dependrà del que us agradi la dolçor).


Enforneu a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador), durant uns 25 minuts. Si veieu que els darrers minuts se us torren massa els marges, tapeu amb una mica de paper d'alumini.


Un cop cuita, desenforneu, deixeu refredar damunt una reixa, ruixeu amb un bon rajolí de la vostra mel preferida, i ja la podeu servir! Fins i tot tèbia està espectacular!


Que vagi de gust!