Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AMETLLA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AMETLLA. Mostrar tots els missatges

dimarts, 19 de gener de 2016

CRUIXENTS D'AMETLLA....O LES GALETES MÉS BONES I SENZILLES DEL MÓN MUNDIAL!!!

Ni màquines d'amassar, ni motlles, ni mànegues, ni corrons...per fer aquestes galetes només necessiteu un pot, una cullera i quatre ingredients. Més senzill impossible...però ja veureu que, el resultat, no només us sorprendrà sinó que us fascinarà, convertint-vos en adoradors d'aquesta menja!!! A veure què us sembla!



INGREDIENTS (per unes 36-40 galetes, depèn de la mida que les feu)
150 grams de sucre moreno
150 grams de sucre blanc
1 clara d'ou
250 grams de bastonets d'ametlla

PREPARACIÓ
En un bol disposem els sucres i la clara d'ou, sense batre-la, i barregem amb l'ajuda d'una cullera.



Afegim els palets d'ametlla, i tornem a barrejar bé.



Disposem cullerades de la barreja final damunt una safata, folrada de paper de forn, i aplanem una mica el pilonet.


Enfornem. a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), fins que estiguin ben daurades.


 Llavors desenfornem, deixem refredar damunt la mateixa safata de coure, fins que s'endureixin i es desenganxin fàcilment, i ja podem degustar!!!


Ja veureu que, mentre en quedi una a la capsa, no podreu deixar de menjar-ne!!! Que vagi de gust!

diumenge, 22 de març de 2015

MINICUPCAKES D'AMETLLA I CARAMEL...VERSIÓ DELS DE LA FANTÀSTICA REBOSTERA NEUS MOYA

Avui havia de preparar dues coses...una dolçaina per a la padrina de la meva germana, que divendres va fer anys; i les postres de diumenge de casa, dedicades a la iaia que, per un dia, en comptes de fer de cuinera, ha vingut de convidada...Així que he decidit fer la mateixa recepta en dos formats...La recepta és una versió (perquè per a mi, això de seguir al peu de la lletra les receptes, és missió impossible...) dels cupcakes d'ametlla i caramel del Llibre "Cupcakes 50 receptes" de la Neus Moya de Lo Cupcake, que ha resultat ser una delícia...com tot el que prepara la Neus!!! A veure què us agrada més...si en format mini o en format maxi...de totes dues maneres el resultat ha sigut molt agradable a la vista i al paladar!!!



INGREDIENTS (per un pastís de 20 cm de diàmetre i 24 minicupcakes)
Per la base dels minicupcakes i el pastís
320 grams de farina de blat
6 ous
440 grams de sucre blanc
240 grams de mantega
120 grams de cacau
2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
1 culleradeta de bicarbonat
200 ml de buttermilk
40 ml de llet
un rajolí d'aroma de vainilla
100 grams d'ametlla picada

Per l'almívar
60 ml d'aigua
60 ml de moscatell
2 cullerades de caramel de mantega salada

Pel frosting (de formatge i caramel)
150 grams de mantega
410 grams de sucre llustre
150 grams de formatge crema tipus Philadelphia
3 cullerades generoses de caramel de mantega salada
una mica més de caramel de mantega salada i cagallons de xocolata per decorar

PREPARACIÓ
Primer de tot batem la mantega i el sucre, molt ben batut, fins obtenir una crema blanquinosa.


Després afegim els ous, un a un. No posem els següent fins que l'anterior no estigui incorporat.


Mentre els ous s'integren, barregem la farina (en aquest cas una ecològica, antigrumolls, de la marca Francine...que vaig portar ahir de França), el llevat, el bicarbonat i el cacau.



En un altre recipient barregem la buttermilk (que obtindrem barrejant 180 ml de llet i 20 ml de suc de llimona, i deixant reposar la barreja 10 minuts), la llet i l'aroma de vainilla.


Incorporem a la barreja de mantega, sucre i ous, la meitat de la farina, prèviament barrejada amb el cacau, el llevat i el bicarbonat, i tamisada...


...i la meitat de la barreja de buttermilk, llet i aroma de vainilla.


Batem una mica i acabem d'afegir la resta de la farina (sobretot tamisada).


Just quan tot estigui integrat, deixem de batre.


I ja mà, i amb l'ajuda d'una espàtula, incorporem l'ametlla picada.



Llavors repartim la massa entre les càpsules, en aquest cas unes de rígides, de topets, molt mones!!!



Quan reparteixo massa en motlles de minicupcakes, sempre ho faig amb una mànega de plàstic de les d'un ús...perquè és molt més pràctic i net!!!



Enfornem, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 14-15 minuts, i, un cop cuits (sabrem que ho estan perquè en tocar-los, la massa retornarà, no quedarà enfonsada), els desenfornem i deixem refredar damunt una reixa.


Després preparem l'almívar per mullar-los i fer-los més melosos...Feu-lo deixant bullir un parell de minuts l'aigua, el moscatell i el caramel...jo vaig fer servir aquest, de mantega salada, que té un gust molt bo i original!




Un cop freds, punxeu els minicupcakes i els pinteu generosament amb aquest almívar. Ara només queda preparar la buttercream... Barregem, amb l'accessori globus, molta estona la mantega i el sucre llustre (ben bé 10-12 minuts), fins obtenir una crema blanquinosa.


Hi afegim, el formatge blanc, tipus Philadelphia, ben fred, i continuem batent.


Per acabar hi aboquem el caramel de mantega salada, i acabem de barrejar...


Ha de quedar una crema molt suau i brillant.


La repartim per sobre els minicupcakes, ben freds, amb l'ajuda d'una mànega pastissera amb forma d'estrella oberta, començant pel mig i fent un espiral (així no ens queda un barret enlairat, sinó tipus rosa).


I, per acabar, decoreu amb una mica més de caramel de mantega salada i cagallons de xocolata...Ja veureu quina cosa més xula!!!




I exactament el mateix he fet amb un motlle de 20 cm. de diàmetre, tallant pel mig el pa de pessic obtingut, almivarant generosament les dues parts, i fent dues capes de buttercream!!!


El format maxi també ha sigut molt "resultón"!!!



Que vagi de gust!!! I gràcies Neus per la recepta!!!

dijous, 29 de gener de 2015

COCA D'AMETLLES I SPECULOOS

Galetes speculoos, crema d'speculoos, cruixent d'speculoos, aroma d'speculoos...en sóc una fervent admiradora...i en degustaria a totes hores...en fi...que em fan perdre el cap...Per això ahir, que els de casa necessitaven un berenar reconstituient per aguantar tant jornada laboral i d'estudi, i aprofitant que em quedava aroma d'speculoos i crema d'speculoos portades com a preuat botí de les nostres vacances nadalenques en terres gales, vaig fer aquesta coca d'ametlla i speculoos...un goig a la vista i al paladar...A veure què us sembla!


INGREDIENTS
4 ous
150 grams de sucre
125 grams de farina de blat
25 grams de farina d'ametlla
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
1 cullerada generosa d'aroma d'speculoos
un grapat de spaghetti de xocolata blanca
una tassa de crema d'speculoos
una tasseta d'ametlla crua picada
bombons de diferents xocolates per decorar

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre, amb la KA equipada amb l'accessori globus, fins que tripliquin el seu volum.


Hi afegim l'aroma d'speculoos.


I tot seguit, i ja a mà, amb l'ajuda d'un batedor manual, i moviments de baix a dalt, incorporem les farines i el llevat, prèviament tamisades.



Aboquem la massa dins uns motlle rodó, ruixat d'spray antiadherent, de 24 cm de diàmetre aprox.



Hi afegim els spaghetti de xocolata blanca, mirant que quedin enfonsadets, perquè no es cremin.


I enfornem a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 25 minuts aproximadament, o fins que veieu que està daurat i, en punxar-lo, l'estri surt net.


Deixeu refredar damunt una reixa completament.


Un cop totalment fred, decorem amb la crema d'speculoos (que posarem dins una mànega pastissera sense boca), i l'ametlla crua picada.





Per acabar d'engalanar, disposem al centre de la coca uns bombons de diferents xocolates.


I ja la teniu a punt per menjar...


Ja veureu quina cosa més esponjosa, amb un toc de dolçor irresistible!



De ben segur que amb un sol tall no en feu prou!


Que vagi de gust!