Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AMETLLES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AMETLLES. Mostrar tots els missatges

dimecres, 6 de novembre de 2013

PA DE SÈGOL DE PANSES I AMETLLES

Com la Dolors, de http://bruixesalacuina.blogspot.com.es/, continuo en plena efervescència panarra. La diferència és que ella està experimentant amb masses mare i jo intentant explotar al màxim les possibilitats de la meva panificadora! De totes maneres, i en defensa meva -que ja veieu que he començat per la via fàcil-, haig de dir que, encara que estigui en una fase més "modesta", estic obtenint molt bons resultats! La meva panificadora no para, i a casa cada dia mengem un pa deliciós de gust i ingredients diferents! Divendres passat va tocar el torn a un pa de panses i ametlles, amb base de farina de blat i sègol. Per fer-lo vaig emprar una base preparada de farina de blat i sègol del Lidl, amb llevat ja incorporat, que, segons resa en el paquet, és per fer "bauernbrot", o sigui, "pa de poble". Més fàcil impossible, i la textura i el gust obtingut deliciós! Animeu-vos que jo us diria que és impossible us surti malament!


INGREDIENTS
500 grams de preparat de farina de blat i sègol
350 ml d'aigua
una tasseta de panses
una tasseta d'ametlla picada

Aquest és el preparat de farines, amb llevat incorporat del que us he parlat!

PREPARACIÓ
Disposem la farina al recipient de la panificadora.


I hi aboquem l'aigua, que haurà d'estar tèbia.


Engegueu la màquina (programa 1, de pa bàsic), per tal que comenci a amassar.


Prepareu les panses i les ametlles picades.



Quan l'aigua i les farines hagin començat a esdevenir una massa uniforme, i s'hagi començat a formar una bola, afegiu-hi els fruits secs.



Veureu que, mica en mica, els fruits secs s'aniran incorporant a la massa.


Llavors ja tot és feina de la panificadora, que lleva el pa dos vegades i, finalment, el cou fins a un punt de dauradet ideal!


Un cop cuit, cal que el tragueu ràpidament de la panificadora, perquè s'ha de refredar i airejar com a mínim un parell o tres d'hores damunt una reixa. Si el deixéssiu refredar dins la panificadora, us quedaria com remullit.



Un cop fred i airejat, ja el podeu tallar. Si voleu, podeu congelar-lo ja llescat, i així sempre tindreu un bon pa a punt per l'esmorzar!


Concretament, aquest, a casa, ens el vam cruspir a mitja tarda untat amb mantega i melmelada de taronja, i no us enganyo si us dic que va ser un "kit-kat" insuperable!


Que vagi de gust!

dimarts, 5 de novembre de 2013

MACEDÒNIA MIXTA D'HIVERN

I direu...per què això de mixta??? Doncs perquè aquesta macedònia conté dos tipus de fruits: els frescos típics d'aquesta època, i els secs, que li donen un toc cruixent que a casa troben irresistible! És una bona opció per després d'una època on els panallets, les castanyes i els moniatos, han fet acte de presència a taula en reiterades ocasions! És tracta d'unes postres més que senzilles i molt i molt nutritives, o sigui que, per una vegada, en podeu menjar tant com vulgueu! 



INGREDIENTS (per unes 6 racions)
Un grapat de nous tallades petites
Un grapat d'ametlles
Un grapat de nabiu
2 o 3 pomes
3 o 4 mandarines
2 magranes
el suc de 2 o 3 taronges

PREPARACIÓ
Prepareu els fruits secs...


...i les fruites que volgueu fer servir.


En un bol, talleu la poma i  les mandarines a trossets petits. Aquesta és una de les  gràcies d'aquesta macedònia, tallar tots els ingredients a una mida propera a la dels fruits secs.


Desgraneu les magranes i afegiu-les al bol.


Ara és l'hora d'abocar-hi els fruits secs.


 Barregeu bé.


Per acabar, incorporeu el suc de taronja.


Ara només queda abocar-ho en un bol ben bonic, com aquest antic que em va regalar la meva sogra, i servir a taula!


Una combinació de colors i de textures molt interessant!



Que vagi de gust!

divendres, 25 d’octubre de 2013

AMETLLES TORRADES GARRAPINYADES AL CACAU

A Girona avui comença la nostra festa grossa: Les Fires de Sant Narcís! A la zona de la Devesa hi ha instal·lades desenes d'atraccions per petits i grans; la vora del Ter està a vessar de paradetes, barraques i xiringuitos; a la zona de la Copa un concert s'enllaça amb un altre; i la ciutat en general desprèn una aureola festiva inconfusible! Recordo un munt d'anècdotes viscudes en anys passats durant aquest dies, de la infància i de la joventut, i per això aquestes dates són molt especials...! Les meves filles ja estan desitjant d'anar a baixar i pujar de la sínia i de tots aquests enginys mecànics articulats capaços de provocar més mareigs que l'ascenció a l'Agulla du Midi!
Bé, doncs per celebrar l'inici d'aquesta setmana, i aprofitant que el Memòries d'aquest mes ens repta a preparar una recepta de garrapinyades, aquí teniu una recepta d'allò més "firaire": unes ametlles torrades garrapinyades al cacau. Sé que la majoria de gent preparar les ametlles garranpinyades prenent com a base ametlles crues amb pela...però jo no en tenia, així que he anat improvisant, i el resultat, tothom que l'ha tastat, ha dit que ha estat deliciós! A veure que us sembla a vosaltres!


INGREDIENTS
1 bol d'ametlles torrades
1 bol  de sucre (una mica menys ple que el d'ametlles)
1 bol d'aigua (una mica menys ple que el de sucre)
2 cullerades de cacau pur

PREPARACIÓ
Mesureu tots els ingredients.


Peleu les ametlles i col·loqueu-les en un caçó.


Afegiu el sucre i el cacau...


...i l'aigua.


Poseu a foc alt, sense deixar de remenar.



Veureu que l'aigua es va evaporant, i aneu obtenint una massa cada cop més densa.


Quan comenci a costar de moure la barreja, heu de baixar el foc, i continuar remenant i remenant.


Comprovareu que, en uns minuts, el sucre solidifica i queda enganxat de les ametlles.


Quan estiguin fetes, aboqueu en una safata, folrada de paper de forn, i deixeu refredar.


I uns minuts després, ja les podreu degustar!!! Qué bones que són! Per mi han sigut un vici, he començat i ja no he pogut parar!


Que vagi de gust! I pels de Girona i voltants...BONES FIRES!
Per cert, amb aquesta recepta participo al Memòries d'aquest mes....


divendres, 24 de maig de 2013

PASTÍS DE CREMA DE XOCOLATA I FRUITS SECS

Avui us presento un pastís de crema de xocolata i fruits secs que vaig preparar l'altre dia. És una mica entretingut a l'hora de preparar, en això de pelar i repartir els fruits secs, ordenadament per sobre la crema, però dóna molt de joc perquè cada vegada pots fer una decoració diferent! Ve a ser unes postres de músic enxocolatades que passen d'allò més bé acompanyades d'un vinet ben dolcet! 


INGREDIENTS
Per la base
Una placa de pasta brisa
ou per pintar-la
Pel farcit de crema de xocolata
1 litre de llet
8 rovells d'ou
200 grams de sucre
60 grams de midó o maizena
la pela d'una llimona
un canó de canyella
100 grams de xocolata negra de cobertura
Per la decoració
ametlles i avellanes torrades
nous
nabius secs
una floreta de xocolata blanca


PREPARACIÓ
Comencem estenem la pasta en un motlle rodó, i coent-la al forn, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador) durant uns 12-15 minuts. Jo miro de posar-hi, una estoneta al principi, un pes a sobre, perquè no s'infli (hi ha unes pedres especials, però jo ho faig amb un motlle més petit, que encaixa en aquest).


Després desenforneu, i pinteu amb ou (per segellar la massa), i enforneu durant 3-5 minuts més. Llavors traieu, deixeu refredar, desemmotlleu i reserveu.


Anem per la crema. Posem la llet a bullir amb la pela de llimona i la canyella. Quan arrenqui el bull, retirem la llimona i la canyella.


Mentre la llet bull, barregeu els rovells i el sucre.


S'ha de barrejar, enèrgicament, durant una bona estona, fins obtenir una massa homogènia que clareja (es torna més blanquinosa que el taronja inicial dels rovells).


Quan hàgiu retirat la pela de llimona i el canó de canyella, i apartat una tasseta de llet, aboqueu-hi la barreja dels rovells i el sucre i comenceu a remenar (el foc ha d'estar baixet). Sense parar de remenar, hi afegiu el midó (o maizena) que haureu diluït en la tasseta de llet que heu reservat prèviament.


No oblideu de remenar. Veureu que, uns minuts més tard, la massa comença a espesseir.


Quan la massa comenci a espesseir (i sense deixar-la bullir en cap moment), ha arribat l'hora d'afegir-hi la xocolata de cobertura. Jo he fet servir aquestes pastilles, que he anat afegint una a una.



Recordeu que, no heu de deixar de remenar, i no heu de permetre que la massa bulli. Veureu com, si incorporeu la xocolata a poc a poc, es va fonent i, quan la massa acaba d'espesseir, està tota ben desfeta i integrada.



Aboqueu aquesta crema en una safata i deixeu refredar.


Un cop refredada, comenceu a muntar el pastís. Es tracta d'omplir la base, de pilonets de crema. Jo vaig utilitzar una mànega de plàstic (de les de llençar), sense boca.



Un cop tot recobert, comença la feina "dura", repartir, de manera ordenada i estètica, els fruits secs pel damunt.



Per acabar-lo d'embellir, hi vaig posar una floreta de xocolata blanca al bell mig! Oi que va quedar interessant a la vista? Doncs al paladar també!!!


Ah!!! i amb la miqueta de crema que em va sobrar, vaig preparar, per l'endemà, un parell de cremes de xocolata a la galeta maria! Aquí s'aprofita tot!!!


Que vagi de gust!