Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris APERITIU. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris APERITIU. Mostrar tots els missatges

dimecres, 27 de gener de 2016

GOTETS DE CREMA DE MONIATO I PASTANAGA A LA TARONJA...UN APERITIU DE CATEGORIA!!!

Tinc l'honor de conèixer personalment la Blanca, una de les integrants de l'equip autor de Juego de Sabores,un dels blocs gastronòmics,en llengua castellana, més genials que podeu trobar!!! Ens vam conèixer en un taller de pa a l'Espai Cuina'm del Mercat de la Vall d'Hebrón, i fa poc vam tornar a coincidir en un taller de pasta fresca. Compartir amb ella aquestes estones ha sigut genial! Doncs bé, l'altre dia, a Juego de Sabores van publicat una crema de moniatos i pastanaga a la taronja, que em va semblar espectacular...i encara que ja sabeu que em dedico, principalment, a les receptes dolces, vaig decidir fer una excepció i preparar aquesta fantàstica crema en format aperitiu, acompanyada d'unes galetes de ceps de Casabella natura, i un rajolí d'oli d'oliva verge extra (oove pels entesos) cupatge Oleum Flumen, dos dels meravellosos productes amb els que vam ser obsequiats en el Ganxetes Tour edició Conca, la darrera trobada blocaire a la que vam assistir!!! Millor maridatge impossible!!! Després de fer la recepta, i de veure els elogis rebuts per grans i petits, només em quedar donar les gràcies a la Blanca i a la resta d'equip de Juego de Sabores, i encoratjar-vos a preparar-la!!! Ja veureu quina delícia!



INGREDIENTS (Per unes 12-14 racions d'aperitiu de crema)
4 moniatos grossets
8-10 pastanagues (dependrà de la mida)
un parell de cebes
sal, pebre negre i nou moscada
1 litre de llet sencera o semidesnatada aproximadament
el suc de dues taronges
galetes de ceps i oli d'oliva verge extra per decorar

PREPARACIÓ
Rentem bé les pastanagues i els moniatos. Les pastanagues les pelem. Emboliquem moniatos i pastanagues amb paper de plata, i posem a forn alt durant uns 45-50 minuts, o fins que estiguin ben cuits.




Mentrestant, sofregim la ceba.


Un cop cuites les pastanagues i els moniatos, pelem aquests darrers, i ho incorporem tot a la ceba.





Ho condimentem amb sal, pebre i nou moscada, i sofregim tot plegat una estona.



Afegim la llet (la quantitat exacta dependrà una mica de l'espessor que li volgueu donar)...


...tritureu tot, i deixeu que bulli uns minuts.



Només faltarà afegir el suc de les taronges, remenar bé i treure del foc.



I ja teniu la crema llesta. La podeu servir directament tèbia, o deixar-la refredar del tot i guardar-la a la nevera o al congelador, per ocasions posteriors.


Amb les galetes de ceps i el raig doli oove...és un aperitiu o entrant de categoria!!!


Que vagi de gust!

divendres, 20 de novembre de 2015

OUS EMBOLICATS!!!

Setmana de viatges, judicis i demés complicacions laborals i socials...el que es tradueix en una setmana sense temps per publicacions gastronòmiques...per això, arribat el divendres...i començat el merescut descans, em falta temps per publicat una de les receptes que darrerament ha causat furor a casa. Si fa uns dies publicava uns ous croqueta...avui toca uns ous embolicats que, a més, admeten variacions pel que fa la cocció. Si els deixeu una mica més, com vaig fer jo, tenen textura d'ou dur (que a casa és el tipus de cocció de l'ou que més agrada)...però si escurceu una mica el temps de forn, queden com si d'ous passat per aigua es tractés...en fi...un ventall de possibilitats!!! I, a més, la seva presentació és molt original, o sigui que, amb molt poc temps, podeu donar un toc diferent a un vermut informal! A veure què us sembla...


INGREDIENTS
pa de motlle
bacon
ous
sal i orenga
una mica de quètxup per decorar el plat

PREPARACIÓ
Agafem una safata de fer magdalenes i ruixem bé els forats amb spray antiadherent.



Amb l'ajuda d'un tallador rodó de galetes, de la mida del cul dels forats de la plata de fer magdalenes, tallem porcions de pa de motlle.


Col.loquem les porcions al fons de cada forat de la plata de fer magdalenes.


Agafem les tires de bacon, i amb elles folrem la paret de cada forat de la plata de fer magdalenes.



Dins de cada cistelleta que es formi, hi trenquem un ou.




Salem els ous, i també els condimentem amb orenga.





Enfornem, a 180 graus, durant uns 12-15 minuts...el temps dependrà del punt de cocció que volgueu assolir.


I ja està...deixeu refredar uns moments, i desemmotlleu...serviu acompanyats d'una mica de quètxup.



Que vagi de gust!

dilluns, 9 de novembre de 2015

OUS CROQUETA...UNA FANTÀSTICA APOSTA PELS VERMUTS DE DIUMENGE O DE QUALSEVOL ALTRE DIA DE LA SETMANA!

Avui la cosa no va ni de dolços, ni de melmelada, ni de pa...avui toca recepta salada, això sí, del que podríem anomenar rebosteria salada. Es tracta d'uns ous-croqueta, que són ideals com a tapa o, com a protagonista del vermut del diumenge..bé...o de qualsevol altre dia de la setmana en el que us meresqueu un petit premi! A veure què us semblen!


INGREDIENTS (Per a 14 peces)
7 ous
1 paquet de formatge crema tipus Philadelphia
2 llaunes petites de tonyina
1 culleradeta d'un bon pebre vermell
un rajolí de quètxup
pa torrat i ou batut per arrebossar

PREPARACIÓ
Bullim els ous, els pelem, els partim per la meitat (per la part llarga), i separem les clares.


En un bol, barregem els ous, la tonyina ben escorreguda, el formatge crema, el pebre vermell i el quètxup.


Quan estigui tot ben integrat, farcim els mitjos ous amb aquesta pasta, fent que tornin a tenir forma d'ou sencer.


Això s'ha de fer manualment, o sigui que heu de tenir les mans beeeeeen netes!!!



Un cop totes les meitats farcides, arrebossem amb ous i pa torrat dues vegades (o sigui, primer ou, després pa torrat, una altra vegada ou i per acabar una altra vegada pa torrat).



Quan els tingueu tots ben arrebossats, i amb forma de croqueta (d'aquí el títol d'ous croqueta), els fregiu en oli ben calent, fins que quedin ben daurats. Un consell, comenceu daurant -i per tant, segellant- la part tova, la del farcit, perquè si no, se us pot esberlar l'invent.



Un cop ben daurats, deixeu escórrer una mica damunt un paper de cuina absorvent...i ja podeu servir!!! Ara que, si els voleu deixar preparats una bona estona abans, freds també estan impressionants!



 Que vagi de gust!

divendres, 3 de gener de 2014

CASSOLETES MARGARITA

Avui us vull ensenyar una recepta salada que, depenenT de la mida que la prepareu, pot servir d'aperitiu (que és el format que vaig emprar jo), o com a entrant. Jo vaig fer mini cassoletes, però si utilitzeu un motlle més gran, i ho acompanyeu d'amanida, teniu un primer plat deliciós!


INGREDIENTS (per unes 25-27 cassoletes)
1 placa de pasta brisa
25-27 culleradetes de melmelada de tomàquet
150 grams de formatge tipus cheddar
5 o 6 tomàquets deshidratats
oli d'oliva
orenga

PREPARACIÓ
En primer lloc, ruixem motlles de silicona de magdalena amb spray antiadherent (o amb una mica de mantega tova).


Estenem la placa de pasta brisa i la tallem a cercles amb l'ajuda d'un tallador de galetes.


Col·loquem un cercle a cada motlle, apretant bé la massa contra el motlle.


En punxem el cul ben punxat.



I enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 8-10 minuts, fins que estiguin ben dauradetes.


Desenfornem, desemmotllem i deixem refredar. Reservem fins a l'hora de farcir-les.


Mentre les cassoletes es couen, tallem els tomàquets deshidratats a trossets.


I els deixem una estona macerant amb oli d'oliva i orenga.


Deu minuts abans de servir les cassoletes, les col·loquem de nou damunt una safata de forn (no cal que estigui folrada).


Al fons de cada cassoleta hi posem una culleradeta de melmelada de tomàquet...


...i un trosset de formatge cheddar. Vaig fer servir cheddar perquè el trobo molt gustós!


Coroneu cada cassoleta amb un trosset del tomàquet deshidratat que haureu macerat...


...i unes gotes de l'oli de maceració.


Enforneu durant dos o tres minuts, en el forn preescalfat, i a temperatura no massa alta. El just perquè el formatge es fongui. Serviu immediatament!


Ja veureu que, si us despisteu, desapareixeran abans que tots els comensals sigui a taula!



Suposo que ja heu encertat el perquè del nom....aquestes cassoletes són de tomàquet i formatge, com les típiques i mundialment conegudes pizzes margarita!!! Que vagi de gust!
Per cert...oblidava que amb aquesta recepta participo al Concurs Mossegades d'aquest mes de gener, dedicat als aperitius!!! A veure si hi ha sort!!!