Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AVELLANES DE BRUNYOLA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AVELLANES DE BRUNYOLA. Mostrar tots els missatges

dissabte, 4 de novembre de 2017

TRENA DE BRIOIX D'AVELLANES DE BRUNYOLA!

Aquesta recepta la vaig fer fa uns dies, amb una bossa d'avellanes de Brunyola que em va caure a les mans...D'avui no passava que la penjava en el bloc, perquè és boníssima, senzilla i, malgrat la mantega, prou saludable! A veure si us animeu!



INGREDIENTS
500 grams de farina
150 grams de llet
100 grams de sucre
150 grams de mantega
3 ous
30 grams de llevat de flequer fresc
10 grams de sal
un bon grapat d'avellanes de Brunyola mig trencades

PREPARACIÓ
En un bol posem la farina tamisada, el sucre, la llet, la sal, els ous, i comencem a amassar amb l'accessoria ganxo.


Després és el torn de la mantega, que haurem estovat una mica (només una mica) amb l'ajuda del microones. L'afegirem a poc a poc i mentre continuem amassant.



Quan la mantega estigui integrada, afegim el llevat esmicolat i amassem.



I, per acabar, les avellanes de Brunyola que haurem mig trencat.



Us ha de quedar una massa elàstica i que pogueu tocar sense que s'enganxi.


Traspasseu la massa en un bol, prèviament ruixat amb spray antiadherent.


Tapem la massa amb paper film, i la deixem llevar.


Un parell d'hores després, o quan hagi doblat el volum la massa, ja la teniu a punt!


Disposem la massa sobre una superfície enfarinada per treure una mica l'aire a la massa.


Estirem la massa i la dividim (menys un extrem) en tres xurros.


Trenem els tres xurros.


I apretem el final per que quedi arrodonida.


Us ha de quedar més o menys així.


Tornem a tapar amb paper film i deixem reposar una altra hora, o fins que hagi augmentat de volum considerablement.


Pinteu amb ou batut...


...i enforneu a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador) durant uns 20 minuts, o fins que estigui ben daurat.


Quan desenforneu, deixeu refredar damunt una reixa.


Ja veureu quin goig en llescar-lo!


I quina esponjositat!


Que vagi de gust!

diumenge, 25 de desembre de 2016

I PER NADAL...TORRÓ DE XOCOLATA I RATAFIA...AIXÒ SI QUE SÓN UNES POSTRES FESTIVES!!!

Fer ratafia casolana és una cosa que tinc pendent. Però fa uns dies vaig aconseguir una ampolla de ratafia elaborada per en Luiggi, l'horticultor més original i simpàtic de Girona (no podeu deixar de tastar les seves escaroles!!!). Així que aquest Nadal gaudirem -en realitat ja en vam començar a gaudir ahir- d'un torró de xocolata i ratafia espectacular!!! No sé com sortirà aquesta entrada perquè la faig mentre tinc al foc l'escudella, al forn la carbassa, els llagostins a mig descongelar, i els torrons a punt per cremar...però no podia deixar passar tan assenyalada diada sense deixar-vos aquesta recepta que, sobretot a en Marc, aqui li agrada molt la ratafia, ha entusiasmat!


INGREDIENTS (per a 3 o 4 barres....depèn de la mida)
900 grams de xocolata negra de cobertura (jo he fet servir Simón Coll 44% cacau)
100 grams de xocolata blanca de cobertura
2 nous de llard
200 tassa d'avellanes de Brunyola
1 tassa generosa de panses de corint
1/2 gotet de ratafia
cacau pur per empolsinar

PREPARACIÓ
Posem tota la xocolata (a trossets si és de teula) en un recipient al bany maria, per tal que es desfaci.


Un cop desfeta, hi afegim el llard.


Quan el llard estigui completament fos, hi afegim la ratafia. Hem d'anar en compte, i remenar suaument perquè pot semblar que la xocolata es talli, però l'he de deixar al bany maria i continuar remenant, per tal que es torni altre cop cremosa.

Aquesta és la famosa ratafia d'en Luiggi!!!


Per acabar, tingueu preparat els fruits secs i els incorporeu.


Poseu la barreja en motlles d'alumini, i deixeu refredar i endurir, a temperatura ambient, però fresca, durant unes hores.


A l'hora de servir, desemmotlleu, empolsineu generosament amb cacau i desgusteu!!! L'únic inconvenient és que costa una mica de tallar a trossos uniformes, però amb una mica de paciència, i un ganivet una mica escalfat, tot és possible!



  Que vagi de gust! I Bon Nadal!!!!

diumenge, 3 d’abril de 2016

TRENA DE POMA, CANYELLA I AVELLANES DE BRUNYOLA!

Ja sabeu com en sóc de tastaolletes amb les conserves i demés productes per preparar pastissos...i avui ha tocat el torn d'obrir una conserva de farcit de poma (apple fruit filling), que ràpidament he vist clar que havia d'assaonar amb un toc de canyella, i, junt amb un bon grapat de les delicioses avellanes de Brunyola, destinar a engalanar una pasta de full que corria per la nevera! Aquí teniu el resultat: fàcil i deliciós...i per a principiants!!! Per cert, el farcit me'l va regalar ma germana, que cada vegada que va a un supermercat anglès, m'omple el rebost de conserves dolces delicioses!!!



INGREDIENTS
1 placa de pasta de full
1 pot de farcit de poma
canyella a gust
un grapat d'avellanes de Brunyola
ou per pintar
sucre blanc per empolsinar

PREPARACIÓ
Primer de tot, us heu d'agenciar un pot de conserva de farcit de poma...és molt bo i a més té una textura ideal per fer aquestes postres. A això cal afegir que ja porta el sucre incorporat, al meu parer, força ajustadament, o sigui que no t'has de preocupar per la manca o excés de dolçor del resultat!


I també un bon grapat d'avellanes de Brunyola...de les millors que hi ha al mercat!


I ja podeu començar a preparar el pastís. Agafeu la placa de pasta de full i dividiu en tres parts (tant se val si és rodona o rectangular...va bé igual. A les dues parts laterals i feu incisions esbiaixades com a la fotografia.


A la part central, on no hi ha cap incisió, hi col.loqueu el farcit, que condimentareu amb canyella al gust.


Per sobre, hi repartiu, tot enterrant-les un xiquet, les avellanes.


Pinteu els laterals amb ou batut, i aneu combinant les tires d'un costat i l'altre per aconseguir un efecte trena.


Els finals, els doblegueu bé per evitar escapaments de farcit.


Pinteu generosament tota la superfície de la trena amb ou batut, i empolsineu generosament amb sucre blanc.



Enforneu, a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), fins que estigui ben inflada i ben daurada. Llavors traieu del forn i deixeu refredar...


Cruixents per fora, i meloses i dolces per dintre...són unes postres molt fàcils de preparar, i encara més de degustar!!!


Que vagi de gust!

dilluns, 19 d’octubre de 2015

COCA DE MONIATO I AVELLANES DE BRUNYOLA...BERENAR DE TARDOR AMB TOTS ELS ETS I UTS!!!

El moniato és un altre dels fruits de tardor que dóna per molt... tinc publicat un deliciós pa de carbassa i moniato, fet amb panificadora (veure recepta aquí), i unes barretes dolces que vaig treure d'un dels meus blocs de capçalera, "CuinaDiari" (veure recepta aquí). Precisament la seva autora, la Marta, la presentava en forma de fogassa i de panets. L'any passat vaig decantar-me per la forma de barreta per poder emprar-los pels esmorzars setmanals, i si us haig de dir la veritat, és del millor pa dolç que mai he tastat!!! I amb una textura tipus brioix que el fa irresistible!!! Però tenia pendent la fogassa, que ella combinava amb nous i panses, i que jo he decidit acompanyar d'unes fantàstiques avellanes de Brunyola...la joia dels fruits secs de la província de Girona!!! En fi..el resultat, aquesta coca que us presento avui...que ha sigut el fantàstic berenar d'una de les primeres tardes de diumenge de tardor d'aquest any!!!A veure què us sembla!!!


INGREDIENTS (per una coca)
Per la massa mare
100 grams de llet sencera tèbia
150 grams de farina 
10 grams de llevat fresc

Per la massa
150 grams de moniato cuit al forn i pelat
150 grams de sucre 
50 grams de llet sencera tèbia
25 grams de llevat fresc.
2 ous grans
60 grams d'oli de girasol
la massa mare anterior
400 grams de farina de força

Per decorar
avellanes torrades de Brunyola
una mica de llet 
sucre


PREPARACIÓ
Unes hores abans (tres o quatre), prepareu la massa mare. Jo, en realitat, la vaig fer la nit abans i la vaig guardar a la nevera; i va quedar genial. En tot cas, per fer-la, comenceu desfent el llevat en la llet tèbia...


Afegiu a la farina i amasseu fins a obtenir una massa que no s'enganxi amb excés als dits. Jo ho vaig fer tradicionalment,  o sigui, a mà.




Tapeu amb paper film i espereu que, com a mínim, dupliqui el volum.


Un cop passi això, podeu anar per la resta dels ingredients.


En el bol de la KA, col.loqueu el puré de moniato (obtingut de la cocció al forn de dos o tres moniatos petitons).


Incorporeu el sucre, i remeneu, amb l'accessori pala, fins obtenir una pasta homogènia.


Afegim la resta de llevat, dissolt altre cop en la llet tèbia.



Quan ho tinguem tot incorporat, és el torn dels ous.


I tot seguit, de l'oli ( que afegireu a poc a poc), i la massa mare que havíem reservat.



Us ha de quedar una massa força líquida.


Tot seguit, hi aboqueu la farina, i ara ja, amb l'accessori ganxo, amasseu fins a obtenir una massa elàstica que es desenganxi força de les parets.


Disposeu en un bol, tapeu amb paper film, i deixeu llevar durant 3 o 4 hores. Si el lloc és càlid, veureu com puja prou ràpidament.



Un cop la massa llevada, destapeu, aboqueu en una superfície lleugerament enfarinada, treballeu una mica per treure l'aire, i estireu damunt una safata de forn, prèviament ruixada amb spray antiadherent.



Repartiu per sobre les avellanes torrades, això si, que siguin de Brunyola, de les millors que hi ha al mercat!


Deixeu llevar la coca, una horeta més, més o menys fins que dobli de volum.


Llavors pinteu amb llet i ensucreu generosament.



I ja la teniu a punt d'enfornar, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor dalt, baix i ventilador), durant uns 20 minuts aproximadament, o fins que la veieu ben torradeta.



Quan estigui cuita, desenforneu, deixeu refredar una mica dins la safata, i tot seguir, desemmotlleu i acabeu de deixar refredar damunt una reixa.


Ja veureu, en tallar-la, com n'és de flonja!!!


I, acompanyada de xocolata, de la ben negra, és un berenar de tardor excel.lent!



Que vagi de gust!