Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BEGUDES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BEGUDES. Mostrar tots els missatges

dilluns, 26 de juny de 2017

CÒCTEL DE GASPATXO! MOOOLT REFRESCANT!

El gaspatxo és una de les receptes bàsiques a casa en un estiu calorós com aquest...però, l'altre dia, el vam servir, com a aperitiu, en un altre format: en còctel...evidentment, amb una mica d'alcohol...i va resultar espectacular! Mireu qué fàcil sorprendre als vostres convidats amb una copa d'aquest combinat!


INGREDIENTS
gaspatxo 
gel picat
vodka
rodanxes de tomàquet pelat per decorar

PREPARACIÓ
Feu el gaspatxo (també hi ha l'opció de comprar-lo fet...però és molt fàcil de preparar). Només cal triturar 8 o 9 tomàquets, amb 2 pebrots vermell, mig cogombre (opcional), un parell de llesques de pa sec, 2 gots d'aigua freda, un bon raig de vinagre, pebre i sal, i passar-ho tot pel colador xinès. Quan tingueu elgaspatxo fred, poseu-lo a refredar a la nevera. Podeu trobar el pas a pas de l'elaboració clickant aquí.


Un cop fred, hi afegiu el vodka (va a gust, però amb un rajolinet per copa de gaspatxo ens va agradar prou), i el gel picat.


Serviu en unes copes ben xules, i decoreu amb alguna rodanxa ben fineta de tomàquet pelat. Teniu l'èxit assegurat!


Que vagi de gust!

dimarts, 23 de maig de 2017

GLAÇONS DE FRUITA, MENTA I LLIMA...PER DONAR GELOR, SABOR I COLOR A LA BEGUDA MÉS REFRESCANT DEL MÓN: L'AIGUA!

Comença a arribar la calor, i per tant, a casa, és l'hora de buscar begudes saludables per hidratar la canalla...I avui, per estrenar temporada, ens hem decidit per una tan senzilla com l'aigua...si, si..heu sentit bé! L'aigua fresca...això si...condimentada amb uns glaçons de fruites vermelles (gerds i nabius), menta i llima...que li donen gelor, sabor i color! Fàci, fàcil, fàcil, i espectacularment refrescant!



INGREDIENTS
Aigua
fruites vermelles (gerds i nabius)
fulles de menta fresca
llimes

PREPARACIÓ
Renteu-ho bé tot, talleu una part de la llima a trossets i trieu les fulles de la menta més verdes i oloroses.


Poseu a cada apartat de la glaçonera escollida (jo n'he fet servir diverses, algunes amb formes que encara són més divertides) bé nabius, bé gerds, bé un trosset de llima i una fulla de menta.



Afegiu a l'aigua amb la que volgueu omplir la glaçonera suc de llima (la quantitat dependrà del que us agradi...jo he fet servir dues llimes per uns 30 glaçons).



Ompliu la glaçonera amb la barreja de l'aigua i el suc de llima. Un cop ple, poseu al congelador durant unes 3 o 4 hores.


Un cop els glaçons ben gelats, desemmotlleu...



...i ompliu-ne els gots que volgueu servir, alternant glaçons de cada tipus.


Només us falta omplir d'aigua fresca els gots (perquè si la poseu calenta els glaçons es desfaran molt ràpidament), i serviu...



Ja veureu quina aigua més saborosa i divertida que obteniu...segur que fa les delícies de petits i grans...i el que és més important, els treu la sed d'una manera hipermegasaludable!!!
Que vagi de gust!

dimecres, 25 de gener de 2017

SIDRA CALENTA

Neva arreu menys a Girona...i mira que a mi m'agradaria!!!! Però, en tot cas, els aires són ben gèlids, o sigui que aquest vespre, entre trucada i trucada de feina, he preparat aquesta sidra calenta, a la que jo dedicaria dos adjectius: deliciosa i reconfortant! Es veu que és típica del món anglosaxó...i a partir d'ara, a casa meva també!!!! I per cert...a diferència de la sidra asturiana, aquesta no porta alcohol i, per tant, és apta per tots els públics!



INGREDIENTS (per 3 o 4 racions)
6-8 pomes vermelles ben formoses
1 taronja
4 claus
4 branquetes de canyella
3 cullerades soperes de sucre blanc

PREPARACIÓ
Triem unes pomes i una taronja ben formoses. Pelem i tallem la taronja a rodanxes. Les pomes, les rentem, els hi traiem el cor, i les tallem a vuitens. 


Posem la fruita tallada, amb els claus i la canyella en una cassola.

Aquí teniu els claus sencers, que són els que s'empren
en aquesta recepta, per si mai els havieu vist!


Cobriu la fruita amb aigua.


Poseu la cassola a foc fortet, fins que arrenqui el bull, i després baixeu el foc i deixeu coure durant unes 90 minuts. Les fruites han de quedar estovadíssimes.


Retireu la canyella i els claus i passeu pel xinès la fruita.



Us quedarà un suc ja una mica espès.


Afegiu el sucre, i torneu a incorporar els claus i la canyella, i torneu a posar al foc durant uns 30 minuts més.



Estarà al punt quan espesseeixi un xic més.



Només us quedarà colar per un colador de forat gros (per retirar claus i canyella). i servir ben calentona!!! Està espectacular!



Que vagi de gust!

divendres, 2 de desembre de 2016

XOCOLATA BLANCA AMB GERDS!!! AQUESTA BEGUDA FA PASSAR EL FRED I REVISCOLA A L'INSTANT!

Estic pioca...tinc mal de coll, mal de cap i no paro de mocar-me...En arribar de la feina m'he posat al llit, cosa moooolt estranya en mi. He aprofitat per escriure correus, fer operacions bancàries online i buscar receptes interessants. Com que de menjar -també cosa molt rara en mi- no em venia de gust res, he buscat receptes de begudes calentes, i n'he trobat una, en una web que es diu "Mi cocina ràpida", que m'ha entusiasmat!!! Tant que, momentàniament he reviscolat, m'he aixecat i l'he preparat...La veritat és que en acabar estava tan cansada que només he tingut esma de tastar-ne un xarrup i m'he tornat a posar al llit! Però la Dinke, que n'ha estat la catadora oficial, ha dit que era boníssima! La Tisge, a part de fer de model...ha menjat sobretot nata...fins i tot directament de la mànega, perquè n'és una fanàtica!!! A veure què us sembla! Per mi, ideal per època de fred i pluges!!!


INGREDIENTS (per dues tasses grosses)
200 grams de gerds
1 cullerada de sucre moreno
100 grams de xocolata blanca
1/2 culleradeta de pasta de vainilla bourbon
2 tasses i 1/2 mitjanes de llet
nata muntada per decorar

PREPARACIÓ
Rentem i assequem bé els gerds.


En reservem un parell per decorar i barregem la resta amb el sucre moreno i els deixem macerar una estoneta (uns 15 minuts).


Tot seguit triturem bé els gerds i reservem.


Posem la llet al foc.


Afegim la pasta de vainilla bourbon.


I la xocolata blanca.



Quan la xocolata comenci a desfer-se, afegim el puré de gerds, passant-lo prèviament per un colador.


Barregem bé i, quan estigui a punt d'arrencar el bull, retirem del foc.


Muntem la nata per decorar.


Posem la beguda dins el recipient escollit per servir....


...i amb l'ajuda d'una mànega, acabem d'omplir amb la nata.


I ja només queda coronar amb el gerd reservat, i col.locar-hi una canyeta ben cuqui!!! I a gaudir-ne!!!



Que vagi de gust!

dissabte, 20 d’agost de 2016

PINK LEMONADE!!! LA LLIMONADA DE LES PRINCESES....I ELS PRÍNCEPS ASSEDEGATS TAMBÉ!

Aquestes vacances no han acabat essent com les havíem planejat, per culpa d’alguns problemes logístics relatius al nostre cotxe!!! Però no ens podem queixar: estem junts, sans, a la platja i podem gaudir d’un munt de petits plaers com aquesta pink lemonade! No es pot demanar més!!!



INGREDIENTS (per uns 3 litres de llimonada)
Pel xarop de maduixa
1 tassa de sucre
1 tassa d’aigua
1 tassa de maduixes
Per la llimonada
El xarop de maduixa
el suc de 12-14 llimones (depèn de la mida)
el suc de 2 llimes
aigua, gel, talls de llima i llimona i algunes maduixes més


PREPARACIÓ
Unes hores abans de preparar la llimonada rosa, preparem el xarop de maduixa, que és d'on treu el color aquest refresc. En un caçó, col.loquem una tassa d'aigua, una tassa de sucre i una tassa de maduixes netes i tallades a trossos. Ho posem a foc lent. 


Deixem bullir uns quants minuts, fins que les maduixes estiguin ben toves.


Llavors les passem per un xinès, i deixem refredar el xarop resultant durant unes hores.



Just abans de servir, és l'hora de preparar el suc de llimona i llima.


I tallar la fruita que posarem dins el recipient de la llimonada, per aromatitzar-la encara més!


Un cop tot preparat, només cal omplir el dipòsit amb el xarop, el suc de llimona i llima, aigua, gel i la fruita tallada a trossets! Aquest recipient és d'aproximadament 3 litres, si el vostre és més gran o més petit, haureu d'adaptar les mesures!


Ja veureu com l'aixeta no pararà d'omplir gots!



Que vagi de gust!