Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BEGUDES CALENTES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BEGUDES CALENTES. Mostrar tots els missatges

dilluns, 5 de febrer de 2018

SUÍS ROS! RES MILLOR QUAN S'ENYORA LA CALOR!

Fa unes setmanes vam visitar La Cité du Chocolat, un paradís pels amants de la xocolata. Ubicada al poblet de Tain-l'Hermitage, prop de Lyon, a  l'antiga fàbrica de xocolata de Valrhona (nom que ve de contraure les paraules Vallée du Rhône), és un espai on descobrir tots els secrets del cacau i la xocolata. Un lloc per explorar, olorar i sobretot degustar la xocolata en totes els seus estats i formes...


I un dels grans descobriments de la visita, del que em vaig enamorar tot just tastar-ne un trosset, va ser de la xocolata blond dulcey...un nou producte, la xocolata rossa a la que, després de tastar-la, vaticino una llarga i exitosa vida!


Segons els experts, de color ros, la xocolata Dulcey presenta una textura untuosa i embolcallant. Té un intens sabor a galeta, és poc ensucrat, i se li pot notar un punt de sal. Personalment, també m'evoca un caramel suau....en definitiva...l'heu de tastar!!!! I quina millor manera que fer-ho en format suís...en aquest cas, un suís ros! 

INGREDIENTS (Per dos suïssos)
2 gots de llet
120 grams de Dulcey
1 culleradeta generosa de farina de blat de moro
3 o 4 cullerades de nata muntada
la pasta que més us agradi per sucar-hi

PREPARACIÓ
Agencieu-vos una bossa de pastilles de xocolata Dulcey! O dues, perquè quan la tasteu, us n'enamorareu!



Poseu la llet al foc, a potència mitjana, i hi aboqueu les pastilles perquè es fonguin.


Hi afegiu la farina de blat de moro.


Remeneu i remeneu fins que la xocolata estigui ben fosa i integrada a la llet, i aquesta comenci a espesseir.


Llavors és tan fàcil com abocar dins una tassa, coronar amb dues o tres cullerades de nata ben muntada (lleugerament ensucrada), i sucar-hi la pasta que més us vingui de gust!



Veureu que és de les coses més bones que mai heu tastat...i la beguda que millor una anirà en una tarda en la que el fred és d'espantar!
Que vagi de gust!

dimecres, 25 de gener de 2017

SIDRA CALENTA

Neva arreu menys a Girona...i mira que a mi m'agradaria!!!! Però, en tot cas, els aires són ben gèlids, o sigui que aquest vespre, entre trucada i trucada de feina, he preparat aquesta sidra calenta, a la que jo dedicaria dos adjectius: deliciosa i reconfortant! Es veu que és típica del món anglosaxó...i a partir d'ara, a casa meva també!!!! I per cert...a diferència de la sidra asturiana, aquesta no porta alcohol i, per tant, és apta per tots els públics!



INGREDIENTS (per 3 o 4 racions)
6-8 pomes vermelles ben formoses
1 taronja
4 claus
4 branquetes de canyella
3 cullerades soperes de sucre blanc

PREPARACIÓ
Triem unes pomes i una taronja ben formoses. Pelem i tallem la taronja a rodanxes. Les pomes, les rentem, els hi traiem el cor, i les tallem a vuitens. 


Posem la fruita tallada, amb els claus i la canyella en una cassola.

Aquí teniu els claus sencers, que són els que s'empren
en aquesta recepta, per si mai els havieu vist!


Cobriu la fruita amb aigua.


Poseu la cassola a foc fortet, fins que arrenqui el bull, i després baixeu el foc i deixeu coure durant unes 90 minuts. Les fruites han de quedar estovadíssimes.


Retireu la canyella i els claus i passeu pel xinès la fruita.



Us quedarà un suc ja una mica espès.


Afegiu el sucre, i torneu a incorporar els claus i la canyella, i torneu a posar al foc durant uns 30 minuts més.



Estarà al punt quan espesseeixi un xic més.



Només us quedarà colar per un colador de forat gros (per retirar claus i canyella). i servir ben calentona!!! Està espectacular!



Que vagi de gust!

divendres, 2 de desembre de 2016

XOCOLATA BLANCA AMB GERDS!!! AQUESTA BEGUDA FA PASSAR EL FRED I REVISCOLA A L'INSTANT!

Estic pioca...tinc mal de coll, mal de cap i no paro de mocar-me...En arribar de la feina m'he posat al llit, cosa moooolt estranya en mi. He aprofitat per escriure correus, fer operacions bancàries online i buscar receptes interessants. Com que de menjar -també cosa molt rara en mi- no em venia de gust res, he buscat receptes de begudes calentes, i n'he trobat una, en una web que es diu "Mi cocina ràpida", que m'ha entusiasmat!!! Tant que, momentàniament he reviscolat, m'he aixecat i l'he preparat...La veritat és que en acabar estava tan cansada que només he tingut esma de tastar-ne un xarrup i m'he tornat a posar al llit! Però la Dinke, que n'ha estat la catadora oficial, ha dit que era boníssima! La Tisge, a part de fer de model...ha menjat sobretot nata...fins i tot directament de la mànega, perquè n'és una fanàtica!!! A veure què us sembla! Per mi, ideal per època de fred i pluges!!!


INGREDIENTS (per dues tasses grosses)
200 grams de gerds
1 cullerada de sucre moreno
100 grams de xocolata blanca
1/2 culleradeta de pasta de vainilla bourbon
2 tasses i 1/2 mitjanes de llet
nata muntada per decorar

PREPARACIÓ
Rentem i assequem bé els gerds.


En reservem un parell per decorar i barregem la resta amb el sucre moreno i els deixem macerar una estoneta (uns 15 minuts).


Tot seguit triturem bé els gerds i reservem.


Posem la llet al foc.


Afegim la pasta de vainilla bourbon.


I la xocolata blanca.



Quan la xocolata comenci a desfer-se, afegim el puré de gerds, passant-lo prèviament per un colador.


Barregem bé i, quan estigui a punt d'arrencar el bull, retirem del foc.


Muntem la nata per decorar.


Posem la beguda dins el recipient escollit per servir....


...i amb l'ajuda d'una mànega, acabem d'omplir amb la nata.


I ja només queda coronar amb el gerd reservat, i col.locar-hi una canyeta ben cuqui!!! I a gaudir-ne!!!



Que vagi de gust!

dilluns, 7 de març de 2016

NUTELLA'S HOT DRINK...AVUI UNA RECEPTA DE BEGUDA CALENTA IRRESISTIBLE!!!

A Girona avui fa fred. Això no hauria de ser notícia perquè estem a ple hivern, però donat el bon temps dels darrers mesos, fa una mica d'il.lusió i tot tenir ganes d'asseure's al sofà, tapar-se amb una manta i prendre alguna cosa calenta tot veient algun pel.li a la tele!!! I aquí és on entra en joc la meva proposta d'avui...Ja em direu si, en tastar-la, no desitjareu trobar-vos al Pol Nord, i tenir excusa diària per preparar-la i prendre'n unes quantes tasses!


INGREDIENTS (Per dues tasses mitjanes)
400 ml de llet
2 cullerades molt generoses de nutella
caramel del d'untar
canyella en pols
nata muntada

Aquests són els ingredients estrella de la recepta...que, per si
sols ja són força irresistibles....imagineu combinats!!!
 PREPARACIÓ
Col.loquem la llet, ben calenta en un pot, i hi afegim la nutella i el caramel d'untar (jo aquest, en concret, el compro a França, on es comú menjar-lo untat en pa!).



També hi incorporem una mica de canyella...la quantitat, segons si en sou molt fans o no...


Bateu tot molt bé...


...i disposeu en una tassa.


Munteu nata i coroneu la tassa amb un parell de formoses cullerades...si tot plegat vessa una mica, encara millor!


Decoreu la nata amb una mica de canyella i un altre rajolí de caramel...i a beure, tot barrejant, a glopets, abans que es refredi!!!


Que vagi de gust!