Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BRIOIX. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BRIOIX. Mostrar tots els missatges

dissabte, 4 de novembre de 2017

TRENA DE BRIOIX D'AVELLANES DE BRUNYOLA!

Aquesta recepta la vaig fer fa uns dies, amb una bossa d'avellanes de Brunyola que em va caure a les mans...D'avui no passava que la penjava en el bloc, perquè és boníssima, senzilla i, malgrat la mantega, prou saludable! A veure si us animeu!



INGREDIENTS
500 grams de farina
150 grams de llet
100 grams de sucre
150 grams de mantega
3 ous
30 grams de llevat de flequer fresc
10 grams de sal
un bon grapat d'avellanes de Brunyola mig trencades

PREPARACIÓ
En un bol posem la farina tamisada, el sucre, la llet, la sal, els ous, i comencem a amassar amb l'accessoria ganxo.


Després és el torn de la mantega, que haurem estovat una mica (només una mica) amb l'ajuda del microones. L'afegirem a poc a poc i mentre continuem amassant.



Quan la mantega estigui integrada, afegim el llevat esmicolat i amassem.



I, per acabar, les avellanes de Brunyola que haurem mig trencat.



Us ha de quedar una massa elàstica i que pogueu tocar sense que s'enganxi.


Traspasseu la massa en un bol, prèviament ruixat amb spray antiadherent.


Tapem la massa amb paper film, i la deixem llevar.


Un parell d'hores després, o quan hagi doblat el volum la massa, ja la teniu a punt!


Disposem la massa sobre una superfície enfarinada per treure una mica l'aire a la massa.


Estirem la massa i la dividim (menys un extrem) en tres xurros.


Trenem els tres xurros.


I apretem el final per que quedi arrodonida.


Us ha de quedar més o menys així.


Tornem a tapar amb paper film i deixem reposar una altra hora, o fins que hagi augmentat de volum considerablement.


Pinteu amb ou batut...


...i enforneu a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador) durant uns 20 minuts, o fins que estigui ben daurat.


Quan desenforneu, deixeu refredar damunt una reixa.


Ja veureu quin goig en llescar-lo!


I quina esponjositat!


Que vagi de gust!

divendres, 3 de febrer de 2017

BRIOIXOS D'OLI D'OLIVA, TAMBÉ CONEGUTS COM BRIOIXOS DE LA MARINA...SENZILLAMENT ESPECTACULARS!

Fa un temps que estic en un grup de Facebook que es diu "Què cuinem avui?", i us haig de dir que m'encanta! La gent hi penja cada dia què cuina...i Déu ni do el "nivellasso"!!! He arribat a la conclusió que a Catalunya hi ha grans cuineres i cuiners, que dediquen moltes hores a alegrar les taules de la gent que els envolta!! Cada dia trec idees, i és divertidíssim veure com a voltes apareixen diferents versions d'una mateixa recepta....Però, en aquest grup, si hi ha una recepta que ha triomfat, i ara sé perquè, són els brioixos d'oli d'oliva de la Marina Solà Franco....I és que si feu com jo i els proveu de preparar, i veieu com en són de senzills de fer, i com surten d'espectaculars...no us en podreu estar de fer-los una i altra vegada!!! Mil gràcies Marina, guardaré la recepta sota clau (o millor dit...sota contrasenya!!!).



INGREDIENTS (per a 12 brioixos mida maxi)
180 ml de llet sencera
80 grams de llevat fresc
140 grams de sucre
6 ous grans
2 pessics de sal
920 grams de farina de blat
200 ml d'oli d'oliva verge extra
una mica més d'oli i sucre per decorar

PREPARACIÓ
Escalfem la llet i hi aboquem el llevat. Remenem fins que es dissolgui.


Hi afegim el sucre...


...els ous i la sal, i batem.



Tot seguit és el torn de la farina de blat i l'oli d'oliva.


Amasseu una estoneta (5 o 6 minuts) amb la KA equipada amb l'accessori ganxo, fins que us quedi una massa més o menys així.


Llavors passeu la massa a un recipient untat, i deixeu reposar, tapada, durant un parell d'hores.


Ja veureu com s'infla!!!


Llavors només us queda untar-vos una mica les mans, fer boles, i disposar-les en una safata també untada.


Pinteu amb oli d'oliva...


... i ensucreu lleugerament.


Poseu al forn, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) 15 minuts a 100 graus, i llavors, 15 minuts més a 180 graus. I ja el teniu llest!!!! Només queda deixar refredar....i a menjar!


Mireu quin interior més esponjós!


I acompanyat d'una bona melmelada, com la Magistratus feta amb mandarines de Borriana...fa que tingueu al davant una menja celestial!!!



Que vagi de gust!

diumenge, 7 de febrer de 2016

COCA DE XOCOLATA I CABELL D'ÀNGEL...UNA GRAN COCA!!!

Aquesta és la darrera recepta que he preparat abans que s'acabés la confitura de cabell d'àngel que vaig elaborar fa uns dies...Tot i que en va sortir una quantitat considerable, entre preparar-ne iogurts, croissants, i bisbalencs, la producció ha desaparegut en un tres i no res! En principi trobo que la millor companya de la confitura de cabell d'àngel és la pasta de full, però després d'aquesta recepta puc afirmar que, amb el brioix, també formen un gran matrimoni!!! A veure què us sembla!!


INGREDIENTS
740 grams de farina de brioix de xocolata
2 ous (més una mica més per pintar la coca)
250 ml de llet tèbia
100 grams de mantega
confitura de cabell d'àngel
cireres i sucre perlat per engalanar

Aquesta és la farina que vaig fer servir, que porta el sucre, la xoco i el llevat
 incorporat...un dels tresors que sempre m'emporto quan visito un super francès!
PREPARACIÓ
En el bol de la KA col.loquem la farina, el ous i la llet tèbia.


Comencem a amassar amb l'accessori ganxo.


Tallem la mantega a trosset, i anem incorporant, poc a poc, a la massa.



En acabar us ha de quedar una massa amb una textura més o menys així.


Tapeu amb paper film i deixeu llevar fins que, com a mínim, dobli el seu volum.



Llavors. l'amasseu amb les  mans una mica per treure l'aire, i l'esteneu sobre una safata folrada de paper de forn...jo li vaig donar la forma una mica rectangular, per aprofitar la mida de la safata.


Amb un ganivet, marqueu línies on voldreu col.locar la confitura, i la repartiu amb l'ajuda d'una mànega pastissera de plàstic, de les de llençar, sense boca.



En acabat deixeu llevar una estona més, i, just abans d'entrar al forn, pinteu una mica les quadrícules formades per la confitura amb ou batut, i decoreu amb les cireres i el sucre perlat.


Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), fins que estigui ben daurada...penseu que, com que és de xocolata, la massa ja és molt marronosa...no sigui que us confongueu i la traieu crua!!!


Deixeu acabar de refredar completament damunt una reixa...


...i a menjar!!!


Que vagi de gust!