Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BRIOXOS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BRIOXOS. Mostrar tots els missatges

divendres, 17 de juliol de 2015

NUTELLA ROLLS

Que la nutella és una de les meves perdicions...ja ho sabeu fa temps...Així que no us sorprendrà que hagi desafiat el termòmetre (que a Girona, aquests dies, s'entesta en arribar als 40 graus fàcilment) i obrir el forn per preparar aquestes meravelles...que van desaparèixer just després de refredar-se (i no del tot)!!! Per fer-los vaig fer servir la farina francesa per brioix Francine, que és una passada...o sigui que si aquest estiu aneu per França...no dubteu a carregar-ne (quines ganes que algun importador es deicideixi a portar-les a les nostres botigues!!!!) A veure què us sembla!



INGREDIENTS (Per dos motlles rodons de 24 cm de diàmetre aprox.)
700 grams de farina per brioix Francine
350 ml de llet tèbia
2 culleradetes de sal
4 cullerades generoses de sucre blanc
150 grams de mantega
2 ous
1 sobre de llevat de flequer (mireu per quanta farian és, si és per 500 grams, poseu-ne 2)
Nutella "per un tubo"
una mica més de llet per pintar els brioxos

Aquesta farina és genial!!!

PREPARACIÓ
En un bol disposem la farina, el sucre i la sal.


Barregem el llevat amb la llet tèbia.


Aboquem la llet i el llevat i l'ou al bol dels ingredients secs.


Comencem a amassar amb l'accessori ganxo de la KA, i hi anem afegint la mantega tallada a trossets.


Amassem durant uns 12-15 minuts fins obtenir una massa elàstica i que no s'enganxi.


Posem la massa en un bol, la tapem i la deixem llevar una hora i mitja aproximadament.




Un cop doblada, l'estirem amb l'ajuda d'un corró...


...i la ben untem amb nutella!!! Moolta nutella!!!



Enrotllem la placa sobre si mateixa...


...i la tallem a bocins.


Posem els bocins dins els motlles, que haureu untat amb mantega. Deixeu espai entre els bocins, perquè han de tornar a llevar.


Tapeu amb film i deixeu que tornin a llevar...ja veureu com ompliran tot el motlle...



Un cop hagin doblat el seu volum (aproximadament una hora més), pinteu amb llet i cap al forn, opció rebosteria, a 180 graus, durant uns 20 minuts, o fins que estiguin ben inflats i daurats.


En acabat...tindreu aquesta meravella per berenar!!!




Que vagi de gust!

dilluns, 4 de març de 2013

BRIOIXOS DE XOCOLATA I SAFRÀ

Permeteu-me el rodolí: aquests brioixos de xocolata i safrà, són del millor que es pot menjar!!! Estan tan deliciosos que a casa no van esperar ni que es refredessin una mica per provar-los. Ah! i en paraules del meu marit, proferides respecte els dos únics que van sobreviure a la primera envestida, l'endemà encara eren més bons!!! La xocolata i el safrà (del bo, en filets) és una combinació excepcional, que unida a la suavíssima textura del brioix, comporta una resultat irresistible!!!
A mi els brioixos m'encanta fer-los i menjar-los, a veure què us semblen aquests!




INGREDIENTS (Per uns 12 brioixos)
15 grams de llevat fresc
2 cullerades soperes de sucre
3 cullerades soperes d'aigua tèbia
2 ous
200 grams de farina
un pessic de sal
100 grams de mantega
1 rovell d'ou per pintar-los
2 potets de fils de safrà (jo en vaig comprar un sobret amb 4 potets de vidre)
100 grams de gotes de xocolata

PREPARACIÓ
Desfeu el llevat i una de les cullerades de sucre en les tres cullerades d'aigua tèbia. Afegiu-hi també el safrà. Ho remeneu bé i ho deixeu reposar fins que comenci a sortir una escumeta blanca pels marges (normalment tarda entre 5 i 10 minuts).
Bateu els ous, i hi incorporeu la farina i el sucre restant, tot amassant a poc a poc (jo ho he fet amb l'accessori tipus ganxo del batedor elèctric). Continueu amassant una parell o tres de minuts més, i hi aboqueu el llevat (amb el sucre i el safrà). Amasseu dos o tres minuts més i incorporeu la mantega, tallada a trossets petits i a temperatura ambient. Continueu amassant fins obtenir una massa homogènia. Finalment afegiu les gotes de xocolata i feu una última batuda.


Llavors, ho aboqueu tot en un bol, untat d'oli, i el deixeu en un lloc càlid, tapat amb un drap humitejat, durant una hora i mitja aprox., o fins que la massa dupliqui el seu volum.


Jo vaig fer servir el truc, per fer que llevés abans, de posar-lo al forn, a temperatura mínima (50 graus) amb la porta oberta i un bol d'aigua a sota. Va ser espectacular. Va crèixer de seguida, tot i que les gotes es van desfer una mica. A mi quasi em va agradar més perquè la xocolata va fer com unes aigües a la massa. Llavors repartiu la massa en dotze motlles.


Torneu a tapar amb un drap humitejat, i deixeu llevar una hora més (o una estoneta si torneu a fer una altra vegada el truc del forn).


Veureu que s'inflen i queden preciosos. Finalment, pinteu amb rovell d'ou, barrejat amb una cullerada d'aigua i enforneu, a 220 graus, durant uns 12-14 minuts. Han de quedar molt i molt esponjosos i daurats.


Deliciosos!!! Que vagi de gust!!!