Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BROWNIE. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BROWNIE. Mostrar tots els missatges

dijous, 7 d’agost de 2014

BROWNIE GARRAPINYAT

Aquesta setmana va de brownies...Ho reconec...em fan perdre el cap...Per això, quan es va acabar el "brownie de pot", vaig decidir a fer-ne un altre, una versió d'una recepta de l'Alma Obregón, desvetllada en el llibre "Objetivo: Tarta perfecta", amb uns cacauets garrapinyats als que també fàcilment em faria addicta... A veure què us sembla...


INGREDIENTS (per un motlle quadrat de 25 cm de costat aprox.)
160 grams de mantega
250 grams de gotes de xocolata
160 grams de sucre blanc
140 grams de sucre moreno
3 ous
120 grams de farina
100 grams de trossets de xocolata blanca
1 culleradeta de vainilla bourbon en pasta
un grapat de cacauets garrapinyats
Galet de vainilla i sprinkles per acompanyar

PREPARACIÓ
Fonem molt a poc a poc, amb l'ajuda del microones, la mantega i la xocolata.


La deixem refredar a temperatura ambient.


Per altre costat, batem els ous, la vainilla, i els sucres, fins obtenir una barreja cremosa i blanquinosa.



Afegim la xocolata i la mantega, també lentament, a la barreja dels ous i el sucre, sense deixar de batre.


És el torn de la farina, tamisada, que integrarem, amb l'ajuda del batedor manual, i moviments de baix i dalt.



Tot seguit, aboqueu els trossets de xocolata blanca, i els cacauets garrapinyats (guardeu-ne uns quants per repartir-los per sobre).


Aquests són els que vaig fer servir jo...d'allò més xic i bons, i adquirits,
com no podia ser d'altra manera, al LIDL

Quan tinguem tots aquests ensopecs incorporats, ho aboquem en el motlle, prèviament untat amb mantega o spray antiadherent.


Repartiu per sobre els cacauets garrapinyats reservats, perquè així es veuran un cop cuit el brownie.


Ja el podeu enfornar, a 180 graus, en opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant 40 minuts. Us haurà quedat bé si obteniu un interior humit i una crosta brillant.


Deixeu refredar una mica dins el motlle, i llavors el traslladeu a una reixa, i deixeu refredar completament.


Talleu a trossos i serviu amb una bola de gelat de vainilla, i sprinkles de colors pel damunt.


Ja veureu com necessàriament repetireu! Que vagi de gust!

dilluns, 4 d’agost de 2014

BROWNIE EN UN POT

Ja sabeu que aquest mes passat vaig canviar de desena, i ma germana, per commemorar l'esdeveniment, i passant de totes les meves advertències al respecte, va decidir regalar a amics i familiars un present inspirat en una de les meves grans dèries: la rebosteria i el bloc; així que va fer aquests pots de preparat per brownie, que van causar sensació (mig Girona està fent brownies a "tutti pleni"). La veritat és que jo també en vaig acabar regalant uns quants (sense la referència als 40 "tacos"), perquè quin millor regal que endolcir la vida als del voltant!!!. Aquí teniu tota l'explicació per poder preparar vosaltres aquests petits-grans-dolços presents, i també com em va quedar a mi...La veritat, és una recepta senzillísima i que de ben segur us donarà, a vosaltres i a tothom que ho regaleu, uns resultats esplèndids!


INGREDIENTS
Ingredients que anaven dins el pot
100 grams de sucre
100 grams de gotes de xocolata
50 grams de farina
1 cullerada generosa de cacau
2 cullerades generoses de nous

Ingredients que s'han d'afegir
100 grams de mantega
100 de xocolata negra de cobertura
2 ous

Aquí teniu el brownie en pot, tal com el va presentar ma germana,
amb l'etiqueta i instruccions corresponents, per si les
voleu reproduir!

PREPARACIÓ
Primer de tot fonem la mantega i la xocolata (jo ho vaig fer, a poc a poc, amb l'ajuda del microones).



Després posem la xocolata i la mantega fosa en un bol, i hi aboquem el contingut del pot-regal!




Barregem molt bé...


i hi afegim els dos ous.


Continuem barrejant fins que tots els ingredients quedin ben incorporats.


Untem un motlle petit, de 15 cm de diàmetre, amb mantega o spray antiadherent...


...i hi aboquem la massa.


Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant unes 18-20 minuts (les instruccions posaven uns 12 minuts, però a mi em va tardar un xic més, com sempre, depèn del forn!!!). En tot cas, cal que en punxar-lo el pal no surti massa brut (una mica si perquè el brownie, pel meu gust, és bo amb el cor una mica humit!).


Deixeu refredar completament i talleu a trossets...serviu tot sol o acompanyat amb una mica de nata o gelat...ja veureu que són un dolç celestial!



Que vagi de gust!

diumenge, 19 de gener de 2014

PASTÍS DE BROWNIE, FORMATGE I FRUITES DEL BOSC

L'altre dia em vaig endur un llibre de casa la meva germana, que té una gran col·lecció de llibres de rebosteria. Com que sóc una mica despistada, i una mica desastre, em va fer prometre no només que, algun dia, retornaria al seu lloc original, sinó també que procuraria no li caigués cap dels ingredients líquids habituals de la meva cuina pel damunt! Vaig fer la promesa sense cap tipus de recança, perquè el llibre es mereixia tota cura especial que hagués de poder-li dispensar! El llibre es titula "Un dulce en Londres", i explica un munt de receptes típicament angleses, algunes amb antecedents històrics i tot! Aquest matí plujós, m'he decidit a preparar la primera. Bé, una versió de la primera, perquè l'he adaptat una mica als ingredients i motlles que tenia disponibles. Respecte el resultat, només puc transmetre que lloances. Fins i tot la meva mare, que no és massa amant de la rebosteria internacional, n'ha menjat un bon tall i l'ha qualificat de boníssim! Tot un èxit! A veure què en penseu vosaltres!


INGREDIENTS (Per un motlle rodó de 24 cm de diàmetre)

Per la massa de brownie
200 grams de mantega
200 grams de xocolata negra de cobertura
250 grams de sucre blanc
3 ous
110 grams de farina de blat

Per la massa de formatge
400 grams de formatge crema tipus Philadelphia
150 grams de sucre
2 ous
1 culleradeta de vainilla bourbon en pasta

Per la massa de fruites del bosc
75 grams de fruites del bosc congelades
gotetes de xocolata negra i crispies de gerds per decorar

PREPARACIÓ
Es tracta de preparar tres masses diferents, i sobreposar-les en el motlle de 24 cm de diàmetre, prèviament untat. Començarem per la massa de brownie. Agafem la mantega, a temperatura ambient, i la barregem amb el sucre.


Heu de batre la barreja, a velocitat mitjana, amb l'accessori pala del batedor elèctric, fins obtenir un resultat homogeni i cremós.


Després, i sense deixar de batre, afegim els ous, un a un.



Mentrestant, fonem al bany maria la xocolata negra de cobertura.



Tot seguit, la incorporem, poc a poc, i tot batent, a la massa de brownie.



Finalment, només ens queda agregar-hi la farina, tamisada, i batre, a velocitat baixa, una miqueta més. Només el just perquè quedi ben integrada.



Agafem el motlle de 24 cm de diàmetre, i parets desemmotllables, en forrem el cul amb paper de forn, i després el ruixem amb spray antiadherent.


Hi aboquem 3/4 parts de la massa de brownie i allisem la superfície amb l'espàtula. El 1/4 de massa restant el reservem.


Anem ara per la massa de formatge. En el bol del batedor, col·loquem el formatge, el sucre, els ous i la vainilla bourbon en pasta.


Batem a velocitat mitjana, i amb l'accessori pala, durant uns 4 o 5 minuts, fins que tingueu una massa cremosa més o menys com aquesta.


Amb la massa de formatge, fem un altre pis del pastís, per sobre la massa de brownie.



Després escampem per sobre la massa de formatge, aquí i allà, el 1/4 de massa de brownie que havíem reservat.


Prenem les fruites del bosc congelades, que haurem tret una estoneta abans del congelador, i les ben triturem, fins obtenir un puré.



I també en repartim cullerades, per sobre la massa de formatge.


Amb una forquilla, barregem una mica aquestes cullerades de brownie i de puré de fruites del bosc, per fer que es confonguin una mica entre elles (sense passar-nos).


I enfornem, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 60 minuts. Un cop veieu que està cuit (si el punxeu, per un lloc on no hi hagi puré de fruites del bosc, el punxó ha de sortir net), desenforneu i deixeu refredar una bona estona dins el motlle.


Quan ja s'hagi refredat força, desemmotlleu, i ja el podeu servir. Completament fred és molt bo, però tebi encara és més deliciós.


Jo he decorat els plats amb unes gotetes de xocolata i uns crispies de gerds...Mmmmmm, ningú s'hi ha pogut resistir!



Que vagi de gust!