Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BROWNIES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BROWNIES. Mostrar tots els missatges

dimecres, 24 de setembre de 2014

BROWNIE DE REMOLATXA I FESTUCS

És la segona vegada que participo en el repte de "Cocineros del Mundo"...i aquesta vegada la cosa s'ha complicat intentant introduir la remolatxa en unes postres...La remolatxa s'empra com a colorant vermell natural per exemple en els famosos pastissos i cupcakes "red velvet", però jo volia fer unes postres on la remolatxa no només tingués un paper secundari...i, pensant, pensant, finalment vaig decidir adaptar un brownie que havia vist fa un temps per la xarxa...Els que em llegiu ja sabreu que brownies i gelats són dues de les meves perdicions (bé..i les galetes, els cupcakes...en fi..em sembla que tinc el cor mooolt dividit en qüestió rebostera), i aquest té un gust tan peculiar, i una textura tan amorosa, que el tornaré a fer ben aviat! Jo vaig fer servir un motlle quadrat de pam de costat aproximadament, i em va quedar força alt. Però si el feu en un de rectangular, només heu de tenir en compte que us quedarà un pel més baixet, i, per tant, haureu de reduir una mica el temps de cocció. A veure què us sembla!


INGREDIENTS (per un motlle quadrat d'un pam de costat aprox.)
1 tassa de farina
1/2 tassa de cacau en pols
2/3 de tassa de sucre
1 i 1/2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
6 ous 
1/2 tassa d'oli de girasol
2 culleradetes de pasta de vainilla Bourbon
2/3 de puré de remolatxa
2/3 de tassa de trossets de xocolata o xips de xocolata (ben negra)
50 grams de trossets de festuc

Aquí teniu l'ingredient estrella...la remolatxa...que
jo ja vaig comprar cuita...a punt per triturar!

PREPARACIÓ
Primer de tot agafem una tassa com a mesurador...ni de les de cafè ni de les tipus "mug"...Aquesta és ideal a part de moooolt mona!!!


 Tot seguit, mesurem els ingredients secs (farina, cacau, sucre i llevat químic) i els col·loquem en un bol.


Després batem vigorosament (jo ho vaig fer a mà), els ous, l'oli i la vainilla en pasta.



Aboquem els ingredients líquids en un bol més gran, i hi afegim els sòlids, prèviament tamisats.


Remenem el just perquè quedi una massa homogènia.


Hi incorporem el puré de remolatxa, i el repartim bé per la massa.


Finalment és l'hora dels trossets o xips de xocolata i els trossets de festuc (de trossets de festuc en reservem un grapadet per repartir per sobre la massa un cop emmotllada...perquè així es vegin).


Aquests els compro el LIDL i són molt últims per decorar en pastisseria!


Aboquem la massa al motlle...


...i acabem de repartir per sobre els trossets de festuc reservats.



Enfornem a 180 graus (opció rebosteria: dalt, baix i ventilador), durant aproximadament uns 30 minuts (una mica menys si el feu en un motlle més gros, i, per tant, us queda més baixet).


Recordeu que el secret del brownie és que quedi cruixent per fora però humit per dins, com aquest! I si us el mengeu tebi, i acompanyat d'una mica de nata...el degustareu en el seu màxim esplendor!!!




La Dinke, ràpidament el va degustar, i va considerar que era deliciós (especialment, segons ella, tot i portar "VERDURA!!!").


Així doncs, us deixo amb la meva participació en el repte de setembre de "Cocineros del Mundo" a Google + en l'apartat dolç!!! Que vagi de gust!

dijous, 7 d’agost de 2014

BROWNIE GARRAPINYAT

Aquesta setmana va de brownies...Ho reconec...em fan perdre el cap...Per això, quan es va acabar el "brownie de pot", vaig decidir a fer-ne un altre, una versió d'una recepta de l'Alma Obregón, desvetllada en el llibre "Objetivo: Tarta perfecta", amb uns cacauets garrapinyats als que també fàcilment em faria addicta... A veure què us sembla...


INGREDIENTS (per un motlle quadrat de 25 cm de costat aprox.)
160 grams de mantega
250 grams de gotes de xocolata
160 grams de sucre blanc
140 grams de sucre moreno
3 ous
120 grams de farina
100 grams de trossets de xocolata blanca
1 culleradeta de vainilla bourbon en pasta
un grapat de cacauets garrapinyats
Galet de vainilla i sprinkles per acompanyar

PREPARACIÓ
Fonem molt a poc a poc, amb l'ajuda del microones, la mantega i la xocolata.


La deixem refredar a temperatura ambient.


Per altre costat, batem els ous, la vainilla, i els sucres, fins obtenir una barreja cremosa i blanquinosa.



Afegim la xocolata i la mantega, també lentament, a la barreja dels ous i el sucre, sense deixar de batre.


És el torn de la farina, tamisada, que integrarem, amb l'ajuda del batedor manual, i moviments de baix i dalt.



Tot seguit, aboqueu els trossets de xocolata blanca, i els cacauets garrapinyats (guardeu-ne uns quants per repartir-los per sobre).


Aquests són els que vaig fer servir jo...d'allò més xic i bons, i adquirits,
com no podia ser d'altra manera, al LIDL

Quan tinguem tots aquests ensopecs incorporats, ho aboquem en el motlle, prèviament untat amb mantega o spray antiadherent.


Repartiu per sobre els cacauets garrapinyats reservats, perquè així es veuran un cop cuit el brownie.


Ja el podeu enfornar, a 180 graus, en opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant 40 minuts. Us haurà quedat bé si obteniu un interior humit i una crosta brillant.


Deixeu refredar una mica dins el motlle, i llavors el traslladeu a una reixa, i deixeu refredar completament.


Talleu a trossos i serviu amb una bola de gelat de vainilla, i sprinkles de colors pel damunt.


Ja veureu com necessàriament repetireu! Que vagi de gust!

dimarts, 14 de gener de 2014

BROWNIES DE CANYELLA I XOCOLATA NEGRA ENFILATS AMB MADUIXES

Els brownies m'agraden molt, moltíssim, però no tinc massa tirada a preparar-ne. La raó jo crec que radica en un dia que en vaig voler preparar un de ben gros i formós, i em va quedar allò que popularment es diu "un xurro", i vaig haver de reciclar-lo i fer-ne cake pops! Però aquest cap de setmana, vaig decidir fer una adaptació de totes les receptes que, durant anys, he recopilat, i preparar-ne uns, amb molt gustet a canyella, per enfilar-los amb les primeres maduixes de la temporada que vaig comprar al Mercat del Lleó! Trobo que maduixa i brownie lliguen taaaaaant...dolçor i frescor en la mesura justa! Podríem dir que són un matrimoni d'allò més avingut! I pel que fa l'estètica d'aquestes postres, també em sembla fascinant! A veure què us sembla a vosaltres!


INGREDIENTS (per uns 10-12 enfilats, depèn de com de grossos els feu)
125 grams de xocolata de cobertura negra
125 grams de mantega
130 grams de sucre a la canyella
2 ous
70 grams de nous tallades a trossets ben petits
50 grams de farina de blat
1 culleradeta de canyella (una mica més si no teniu sucre a la canyella i feu servir sucre normal)
Per decorar, una mica més de xocolata de cobertura, i uns encenalls de xocolata blanca

PREPARACIÓ
En primer lloc fonem la xocolata juntament amb la mantega.


Quan tenim un líquid espès ben homogeni, reservem.


Llavors es tracta de batre, amb el batedor elèctric equipat amb l'accessori globus, el sucre i els ous. Us vull ensenyar aquest sucre que he fet servir, jo, i que vaig comprar l'altre dia a França. És un sucre que porta incorporada canyella natural, i que té un aroma espectacularment intens!




Cal batre fins que la barreja augmenti de volum i s'hagi tornat blanquinosa i cremosa.


Després afegim, poc a poc, la xocolata i la mantega fosa.


I anem barrejant, amb molt de compte, i amb moviments de baix a dalt, amb un espàtula.


Per últim, barregem la farina i la canyella (que serà més o menys segons us n'agradi el gust, tenint en compte que haureu d'afegir-ne una mica més si feu servir sucre blanc normal).


I també l'incorporeu, lentament i tamisant-la, a la barreja.


El toc final el donen les nous. Una advertència, talleu-les ben petitones, perquè si no us costarà més salvar-les a l'hora de fer els enfilats. Remeneu només el just per incorporar les nous, més o menys uniformement, a la massa.


Llavors, ruixeu amb spray antiadherent un motlle (el meu era rectangular, tipus plum cake, una mica més grosset que els habituals).


I ompliu-lo amb la massa obtinguda.


Enforneu en opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), a 160 graus, durant uns 25-27 minuts.


En treure'l, deixeu refredar una mica en el motlle, i després desemmotlleu i acabeu de deixar refredar damunt una reixa.


Ara anem per preparar les maduixes. Jo les he ben rentat bo i com me les van vendre.


I després he tallat només les fulles, intentant deixar les maduixes el més intactes possible.


Un cop el brownie ben fred, i les maduixes a punt, anem per muntar les postres. Tallem el brownie a trossets de la mida desitjada. S'ha d'anar en compte al manipular-lo, perquè el brownie té una textura delicada.


Llavors enfileu el trosset de brownie en un palet de gelat, i tot seguit feu el mateix amb una maduixa.



Disposeu tots els enfilats en la safata en el que els volgueu servir.


Foneu al microones una mica més de xocolata de cobertura.


 I la col·loqueu en una mànega de plàstic, sense boca, a la fareu un tallet petitíssim, per tal que surti només un rajolinet. També prepareu els encenalls de xocolata blanca.


I només us queda decorar. Jo he fet uns filets de xocolata a la maduixa i al brownie, i he fet servir aquests filets per enganxar els encenalls.


A mi em sembla que són unes postres de luxe...i mireu quines estovalletes més encertades a la recepta que també em van portar els Reis Mags, en aquest cas a casa de la meva fiola, la Carla!!! Ja veieu que tothom que em coneix, sap de la meva obsessió rebostera!



Que vagi de gust!