Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BRUNYOLS DE L'EMPORDÀ. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BRUNYOLS DE L'EMPORDÀ. Mostrar tots els missatges

dimecres, 5 d’abril de 2017

BUNYOLS O BRUNYOLS DE L'EMPORDÀ AL TOC D'ANÍS!!!! UNA RECEPTA REGALADA QUE ÉS TOT UN TRESOR!

L'altre dia l'Anna, una companya i amiga de l'Associació de Veïns, ens va regalar una recepta que és tot un tresor...! Aquests bunyols o brunyols són una passada! Jo els he afegit el toc d'anís...vosaltres, si voleu, podeu seguir amb la matafaluga tradicional...però d'una o altra manera, el resultat és espectacular. No us els podeu deixar perdre!


INGREDIENTS
6 ous
200 grams de sucre
400 grams de llet
80 grams de llevat de flequer
1100 grams de farina
20 grams de sal
25 grams d'anís
50 grams d'anís en gra
la pela ratllada d'un llimona grossa
150 grams de mantega
oli de giralsol per fregir
sucre per arrebossar

Aquest és l'anís en gra que he fet servir,
 i que vaig trobar als queviures del meu carrer!

PREPARACIÓ
Batem una mica els ous i el sucre.


Mentrestant barregem el llevat de flequer amb la llet.


Afegim a la barreja d'ous i sucre la farina, la sal, les llavors d'anís i l'anís del Mono de tota la vida.


Llavors la llet barrejada amb el llevat...


...i la pell ratllada de llimona.


Comencem a barrejar amb l'accessori ganxo de la KA a velocitat 4.


Quan tot estigui més o menys integrat, afegim la mantega tallada a trossos.


Amasseu, a velocitat 4 de la KA, i amb l'accessori ganxo, durant uns 35-40 minuts. Fins que quedi una massa elàstica i no massa enganxosa. 


Un cop feta la massa l'heu de tapar amb paper film i deixar llevar unes hores. En el meu cas, tot el matí. Veureu que la massa triplica el seu volum.


Quan la massa ja ha llevat, només us queda posar una fregidora amb oli de girasol al foc, agafar boletes de massa, fer-los un forat al mig, i fregir-los.


Penseu que han de quedar ben dauradets.


Un cop fregits, els deixeu uns minuts damunt un paper absorvent, i acabeu el procés arrebossant-los generosament amb sucre!


Quina cosa més bona! Que vagi de gust!

diumenge, 15 de març de 2015

BUNYOLS DE L'EMPORDÀ...DEL MILLOR QUE ES POT TROBAR!

Estem en plena Quaresma...així que avui han tocat bunyols...però en comptes de fer bunyols de vent (que és costum a casa), m'he decanta pels bunyols de l'Empordà, també coneguts com brunyols de l'Empordà. o bunyols de Quaresma. Són bunyols típics d'aquesta època de Quaresma, que tradicionalment es feien a les cases de pagès de la comarca de la que prenen el nom, una terra màgica, també gastronòmicament parlant! Són més consistents que els de vent, i es guarden bé uns quants dies! Així que, si feu una bona bunyolada, en teniu per tota la setmana! A veure què us sembla!


INGREDIENTS
1000 grams de farina de blat
250 grams de sucre
6 ous
240 ml de llet
25 grams de llevat fresc
240 ml d'oli d'oliva
100 ml d'anís
2 cullerades de pasta de llimona
2 cullerades de llavors d'anís
oli per fregir
sucre per ensucrar

PREPARACIÓ
Col.loquem al bol de la KA la farina i el sucre.


Afegim els ous...


La llet tèbia, on haurem desfet prèviament el llevat fresc.




L'oli...


...i comencem a amassar amb el ganxo, a velocitat mitjana-baixa (4).


Mentre comencen a barrejar-se els ingredients, afegim l'anís...



...i la pasta de llimona.


Per acabar, afegim les llavors d'anís.



Amassem durant uns 15 minuts, escurant bé, de tant en tant, les parets del bol, per tal que tots els ingredients quedin ben integrats. Ha de quedar una massa espessa i un pèl enganxosa.


Disposem la massa en un bol, la tapem, i la deixem llevar fins que dobli la massa.




Llavors, agafem porcions de la massa, i les posem a coure en oli d'oliva calent. Jo ho he fet amb dos culleres, i fent el forant al mig amb un palet de fusta.




Es dauren bé per tots dos costats...


...i una vegada ben torradets, els disposem damunt una paper de cuina, perquè absorbeixi bé l'oli sobrant.


Un cop una mica freds, els ben arrebossem amb sucre.


I ja els teniu a punt de menjar!!!


Un darrera l'altra!!!


Que vagi de gust!