Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BUNDT CAKE. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BUNDT CAKE. Mostrar tots els missatges

diumenge, 15 de novembre de 2015

LIME BUNDT CAKE PER CELEBRAR EL DIA INTERNACIONAL DELS BUNDT CAKES!!!

Avui és el dia internacional del Bundt Cake, i per honorar la diada (com ja comença a ser tradició a casa...mireu aquí la commemoració de l'any passat), i participar en un concurs fotogràfic que ha organitzat la sempre fascinant botiga Gadgets&Cuina -on hi ha de jurat la Bea Roque-, aquest matí he preparat aquest Bundt Cake de Llima amb un motlle nou que tenia reservat per una gran ocasió: el motlle quadrat de Nordic Ware (l'squared pan)...una preciositat de motlle, que permet crear un pastís que entra pels ulls abans que per l'estòmac (que també...i molt..perquè té una textura celestial!!!). A veure si hi ha sort!


INGREDIENTS
3 ous
150 grams de sucre blanc
125 ml de llet tèbia
160 ml de crema de coco
125 ml d'oli de girasol
3 cullerades de pasta de llima
80 grams de farina d'ametlla
325 grams de farina de blat
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
un pessic de sal
sucre llustre i gominoles per decorar

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre, amb l'accessori globus de la KA, fins que doblin el seu volum.


Llavors, amb un batedor manual, i moviments de baix a dalt, incorporem, amb un filet, la crema de coco, la llet tèbia i l'oli de girasol.



Llavors és el torn de la farina d'ametlla...


...i la pasta de llima...que a mi m'entusiasma!


I, finalment, també molt suaument i amb els mateixos moviments, incorporem la farina, prèviament barrejada amb el llevat i la sal, i tamisada.


Triem el motlle de bundt...en aquest cas el quadrat, que trobo preciós...


...ruixem amb spray antiadherent...


....i omplim amb la massa obtinguda.


Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, baix i ventilador), durant 40 minuts. Un cop cuit, desenfornem i deixem refredar dins el motlle 10 minuts.


Acte seguit, desemmotllem, i deixem acabar de refredar damunt una reixa.


Un cop fred, empolsinem amb sucre llustre, decorem amb gominoles cítriques...


...i degustem!!! Mireu quin interior més esponjós i tendre!


Que vagi de gust!

dissabte, 10 d’octubre de 2015

BUNDT CAKE DE LLIMONA I LLAVORS DE ROSELLA...PER ESTRENAR UN MOTLLE PRECIÓS!

Fa dies que tenia un motlle Nordic Ware preciós per estrenar (bé, en tinc més d'un però tot arribarà...), i la cosa no podia esperar més! Avui, que era el cumple d'una de les peques, hi havia de preparar postres per una colla, m'he decidit a estrenar-lo...Oi que és preciós? Jo me'n vaig enamorar des de que el vaig veure a través de la xarxa a l'Olga, del fantàstic bloc "La cuina de l'Olga", i diríem que, veient el resultat que dóna en directe, encara m'ha "encandilat" més!!! Per cert, la recepta, és un clàssic deliciós, i l'he treta de Canal Cocina, encara que hi he fet algunes variacions! A veure què us sembla!!!


INGREDIENTS
250 ml d'oli de girasol
500 grams de sucre blanc
6 ous
500 grams de farina
1 culleradeta de bicarbonat 
2 cullerades de pasta de llimona
el suc d'una llimona
250 ml de llet sencera fresca
2 cullerades de llavors de rosella
sucre llustre per decorar

PREPARACIÓ
En primer lloc barregem la llet fresca i el suc d'una llimona, per prearar una buttermilk casolana. Deixem reposar uns 10 minuts.


En el bol de la KA, batem l'oli i el sucre.


Hi afegim els ous, un a un, fins que quedi una massa homogènia.


I toca el torn de la pasta de llimona.



Un cop tot integrat, hi afegim a tongades, la farina (prèviament barrejada amb el llevat i el bicarbonat), i la buttermilk casolana, tot remenant, manualment, amb un batedor.




Per acabar, aboqueu les llavors de rosella...en aquest cas, unes que vaig comprar a Txèquia, molt i molt bé de preu...perquè allà són molt més populars!




Un cop ben repartides les llavors, aboquem la massa dins el motlle, prèviamnet ben ruixat amb spray antiadherent.


I al forn, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 45-50 minuts (punxeu-lo per veure si està cuit del tot). Si veieu que se us torra molt, tapeu la darrera estona amb paper d'alumini. Un cop cuit, traieu del forn, deixeu refredar dins el motlle durant 10 minuts, i tot seguit desemmotlleu i acabeu de deixar refredar damunt una reixa.


Abans de servir, empolsineu generosament amb sucre llustre.



Que vagi de gust!

dissabte, 11 de juliol de 2015

BUNDT CAKE DE PLÀTAN AMB SALSA DE XOCOLATA

Les nits d'aquesta setmana, en les que els llençols humitejats s'han convertit en l'enemic, he arribat a una conclusió i he pres una determinació. La conclusió és que el canvi climàtic és un fet consumat...si no com s'expliquen aquestes temperatures dia rera dia...i la determinació: que com continuem així, demano residència temporal al Pol Nord.... En fi, mentre això no arriba, i malgrat que pot esdevenir un esport de risc, de tant en tant obro el forn, això si, prèvia posada en marxa de l'aire condicionat...més que res per compensar!!! I en una d'aquestes, va sortir aquest bundt...que paga la pena amb escreix la calor passada per enfornar-lo!!! La genial recepta, amb variacions com sempre, la vaig treure de la web Sopars de Duro, que us aconsello visitar, i va servir per aprofitar uns plàtans ben lletjots que feia dies rondaven pel calaix de la nevera! A veure què us sembla!


INGREDIENTS
350 grams de farina
350 grams de sucre blanc
225 grams de mantega pomada
4 plàtans madurs
2 ous
1 iogurt natural desnatat
2 culleradetes de pasta de vainilla Bourbon
10 g de llevat químic tipus Royal
un pessic de sal

PREPARACIÓ
Posem el sucre i la mantega pomada (que amb aquesta calor queda amb aquesta textura en un tres i no res) en el bol de la KA, i batem fins obtenir una crema blanquinosa i lleugera.


Afegim els ous, un a un, i també la vainilla bourbon.


Llavors afegim la meitat de la farina (que haurem barrejat amb el llevat i la salt, i tamisat) i el iogurt, barregeu, i després la resta de la farina.


Per acabar, incorporeu els plàtans madurs, prèviament ben aixafats amb una forquilla.


Us ha de quedar una massa més o menys així.


Unteu generosament amb mantega el motlle de bundt escollit, i ompliu amb la massa. Alliseu la superfície i enforneu, en opció rebosteria, a 180 graus, durant uns 60-70 minuts.Si cap al final se us torra massa de sobre, tapeu amb paper d'alumini per acabar de coure.


Un cop cuit, deixeu una estona dins el forn apagat, i després desenforneu i deixeu refredar dins el motlle uns 30 minuts més. Si el voleu desemmotllat massa aviat, correu el perill que se us trenqui...i seria una llàstima.


Un cop desemmotllat, deixeu refredar completament.


Just abans de servir, glacejeu amb la xocolata -que haureu fos amb una nou de mantega-, i decoreu amb sprinkles de colors. Plàtan i xoco sempre és una bona combinació, i aquest pastís n'és una demostració! 


Que vagi de gust!

dissabte, 13 de juny de 2015

BUNDT CAKE DE PASTANAGA I PANSES...O LA VERDURA FETA DOLÇOR

La pastanaga crua no m'entusiasma gaire, per no dir gens...però emprada com a ingredient de rebosteria...em fa perdre el senderi!!! I a vosaltres???


INGREDIENTS
175 ml d'oli de girasol
100 grams de sucre moreno
3 ous
250 grams de farina
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
1 culleradeta de canyella
1 culleradeta de gingebre
1/2 culleradeta de nou moscada
300 grams de pastanaga ratllada
1 tassa de panses

PREPARACIÓ
Batem els ous, el sucre moreno i l'oli, fins obtenir una massa líquida homogènia.



En un altre bol tamisem la farina, el llevat i les espècies.


Aboquem la barreja d'ingredients líquids en la de sòlids, i barregem amb una cullera de de fusta.



Afegim la pastanaga ratllada...en porta moltíssima, no patiu, que cuita està deliciosa i no se'n nota la textura...


I per acabar, les panses...en aquest cas, sultanes i ecològiques!


Acabeu d'incorporar-ho tot amb la cullera...



...I cap a dins el motlle de bundt, prèviament ben engreixat.



Enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 45-50 minuts, o fins que veieu que estigui inflat, daurat i que, en punxar-lo, l'estri surti net.


Un cop desenfornat, deixeu refredar dins el motlle 10 minuts, i després, desemmotlleu damunt una reixeta...Si el desemmotlleu massa en calent, correu el perill que es trenqui!!!


Damunt la reixeta el deixeu refredar totalment, i, un cop fred, per acabar d'engalanar-lo, empolsineu generosament amb sucre llustre.


I a menjar-ne un bon tros!!!


Que vagi de gust!