Temps de Quaresma, temps de bunyols!!! En aquest bloc hi trobareu moltes receptes de bunyols perquè són un dolç tradicional que, a casa, té fervents admiradors!!! Per exemple de bunyols de l'Empordà, bunyols de carbassa, de vent farcits de llimona, o també de vent farcits de crema i de xocolata...un pecat dels més capitals. Avui n'hem tornat a preparar de vent, però he fet una petita variació en la recepta, fruit de consultar aquí i allà, i crec que, el resultat ha sigut també molt positiu. Per si us pregunteu què he canviat, doncs us explicaré que, a part d'una mica les proporcions, he fet servir aigua en comptes de llet per preparar-ne la massa, cosa que els fa fet una mica més lleugers i els deixa un toc més humit a l'interior! En fi, com que totes les versions són delicioses, jo de vosaltres en preparava una mica de cada, i així decidiu quins són els vostres preferits!
500 ml d'aigua
200 grams de mantega
8 grams de sal
8 grams de sucre
250 grams de farina
8 ous
oli de girasol per fregir
més sucre per arrebossar
crema pastissera per farcir (recepta, per exemple, aquí)
PREPARACIÓ
Posem l'aigua al foc, amb la mantega tallada a trossets, el sucre i la sal.
Mentre la mantega es desfà, tamisem la farina.
Un cop desfeta la mantega, i just quan la barreja arrenqui el bull, abocar-hi, de cop, tota la farina tamisada.
Remenem bé fins que la farina estigui ben integrada, i la massa es desenganxi de les parets del caçó.
Llavors traiem del foc i anem afegint els ous un a un, tot remenant. Semblarà que la massa se us separi, però si remeneu bé, ràpidament torna a unir-se.
Després dels vuit ous, us ha de quedar una massa més o menys així. Deixeu refredar una mica, i comenceu amb els bunyols!
Formeu boletes amb l'ajuda de dues culleres i aneu posant-les a fregir en una paella amb l'oli de girasol calent (que no roent).
Veureu que, quan es comencin a fer d'un costat, ells mateixos es donaran la volta!
Quan estiguin ben dauradets, traieu del foc i deixeu escórrer damunt un paper absorvent de cuina.
Bo i calets, encara, arrebosseu generosament amb sucre!
I ja estan a punt per menjar!!!
Això si, si els voleu donar un toc especial, prepareu crema, poseu-la en una mànega amb boca punxeguda, i farciu els bunyols, fent un foradet per un costat (jo, en aquest cas, ho he fet quan ja estaven bo i arrebossats de sucre, i deixant que es vegi una mica la crema). Si sols són bons, farcits ja són pecat i dels capitals!




























