Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BUNYOLS FARCITS DE CREMA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BUNYOLS FARCITS DE CREMA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 28 de febrer de 2016

VARIANT UNA MIQUETA LA RECEPTA DELS BUNYOLS DE VENT!!!

Temps de Quaresma, temps de bunyols!!! En aquest bloc hi trobareu moltes receptes de bunyols perquè són un dolç tradicional que, a casa, té fervents admiradors!!! Per exemple de bunyols de l'Empordà, bunyols de carbassa, de vent farcits de llimona, o  també de vent farcits de crema i de xocolata...un pecat dels més capitals. Avui n'hem tornat a preparar de vent, però he fet una petita variació en la recepta, fruit de consultar aquí i allà, i crec que, el resultat ha sigut també molt positiu. Per si us pregunteu què he canviat, doncs us explicaré que, a part d'una mica les proporcions, he fet servir aigua en comptes de llet per preparar-ne la massa, cosa que els fa fet una mica més lleugers i els deixa un toc més humit a l'interior! En fi, com que totes les versions són delicioses, jo de vosaltres en preparava una mica de cada, i així decidiu quins són els vostres preferits!


INGREDIENTS (Per uns 40 bunyols)
500 ml d'aigua
200 grams de mantega
8 grams de sal
8 grams de sucre
250 grams de farina
8 ous
oli de girasol per fregir
més sucre per arrebossar
crema pastissera per farcir (recepta, per exemple, aquí)

PREPARACIÓ
Posem l'aigua al foc, amb la mantega tallada a trossets, el sucre i la sal.



Mentre la mantega es desfà, tamisem la farina.


Un cop desfeta la mantega, i just quan la barreja arrenqui el bull, abocar-hi, de cop, tota la farina tamisada.



Remenem bé fins que la farina estigui ben integrada, i la massa es desenganxi de les parets del caçó.


Llavors traiem del foc i anem afegint els ous un a un, tot remenant. Semblarà que la massa se us separi, però si remeneu bé, ràpidament torna a unir-se.



Després dels vuit ous, us ha de quedar una massa més o menys així. Deixeu refredar una mica, i comenceu amb els bunyols!


Formeu boletes amb l'ajuda de dues culleres i aneu posant-les a fregir en una paella amb l'oli de girasol calent (que no roent).


Veureu que, quan es comencin a fer d'un costat, ells mateixos es donaran la volta!


Quan estiguin ben dauradets, traieu del foc i deixeu escórrer damunt un paper absorvent de cuina.


Bo i calets, encara, arrebosseu generosament amb sucre!


I ja estan a punt per menjar!!!


Això si, si els voleu donar un toc especial, prepareu crema, poseu-la en una mànega amb boca punxeguda, i farciu els bunyols, fent un foradet per un costat (jo, en aquest cas, ho he fet quan ja estaven bo i arrebossats de sucre, i deixant que es vegi una mica la crema). Si sols són bons, farcits ja són pecat i dels capitals!


Que vagi de gust! I Bona i Dolça Quaresma!

dilluns, 18 de març de 2013

BUNYOLS DE VENT FARCITS DE CREMA I DE XOCOLATA

Aquest diumenge la meva mare em va demanar si podia preparar bunyols per postres, que aquest any, encara no n'havia portat cap dia. A ella li entusiasmen, i -no sé si per amor de mare- diu que els que faig farcits de crema em queden molt i molt bé!!! Així que em vaig llevar i em vaig posar "mans a la massa" amb una altra recepta típica de la Quaresma i la Pasqua (que ja us vaig dir que, pel que fa a dolços, és una època que em torna boja!!!). La massa dels bunyols de vent és molt fàcil de fer. El més pesat o entretingut i que requereix trobar-hi el punt és fregir-los. En aquesta entrada he intentat posar-hi molta informació gràfica per, si us decidiu a preparar-los per exemple per Divendres Sant, no us trobeu amb cap entrebanc. N'he fet farcits de xocolata, farcits de crema i sense farcir. Han quedat molt bons i hem acabat de dinat tips a rebentar!!! Sort que, de bunyols, en faig molt poques vegades l'any!!


INGREDIENTS (per uns 50 bunyols)
Per la massa
1/2 litre de llet
300 grams de farina
200 grams de mantega
8 ous
un pessic de sal

Pel farcit de xocolata (per uns 16 bunyols)
125 grams de xocolata de cobertura
1 nou de mantega

Pel farcit de crema (per uns 16 bunyols)
1/2 litre de llet
100 grams de sucre
45 grams de maizena
4 rovell d'ou
1/2 canó de canyella
la pell de mitja de llimona

PREPARACIÓ
Jo primer vaig preparar la crema. En realitat es fa exactament igual que la crema catalana (trobareu la recepta en aquest mateix bloc http://galetesimescosesdolces.blogspot.com.es/2013/03/crema-catalana.html), però fent servir una mica més de maizena, perquè ha de ser una mica més espessa. Un cop feta, aboqueu en una plata perquè es refredi, i reserveu.
Pel que fa el farcit de xocolata, es tracta de desfer la xocolata -al bany maria o al microones-, amb la nou de mantega, i deixar atemperar una mica, perquè tingui una mica més de consistència a l'hora de farcir. Depèn del que tardeu a coure els bunyols es pot prendre massa, així que el millor es preparar-la mentre es refreda la massa del bunyols, abans de fregir-los.
Un cop els farcits clars, anem per la massa. Poseu en un cassó al foc la llet, la mantega i un pessic de sal.


Un cop arrengui el bull, aparteu-ho del foc i incorporeu tota la farina de cop (tamisada) tot remenant amb una espàtula. Tot seguit i sense parar de remenar, torneu a posar-ho al foc.


La pasta ha d'agafar consistència. Quan, en remenar-la, es formi una bola al voltant de l'espàtula o cullera, estarà cuita.


Aleshores, fiqueu-la dins el batedor elèctric, amb l'accessori pala, i aneu afegint, a poc a poc, els ous. Ha de quedar una massa "corretjosa", és a dir, que si en preneu una mica amb una cullera, es desprengui en llenques.


Deixeu refredar la mescla durant uns vint minuts.


Un cop freda, en feu boles amb l'ajuda de dues culleres.


I aneu dipositant aquestes boles en una paella, amb oli ben calent (jo faig servir oli d'oliva, que es crema més, i s'ha de canviar, però trobo que els dóna millor gust).


Heu de deixar que es daurin d'un costat, sense remenar-los ni graponejar-los.


Quan estan cuits d'un costat, ja veure que sembla que es vulguin girar sols. Llavors, una petita empenta i a daurar per l'altre costat.


Un cop ben rossos de tots dos costats, traieu del foc i dipositeu sobre paper absorvent, perquè perdin l'oli sobrant.


Llavors es tracta que, als que hagin d'anar farcits, els feu un forat amb un punxó i els farciu per aquest forat amb la crema o la xocolata (jo per la crema he fet servir una mànega de plàstic amb una boca petita, i per la xocolata una mànega de plàstic sense boca).



 Finalment, i encara calents, els ben arrebosseu en sucre, i ja teniu la bunyolada preparada!

Aquest són els farcits de crema
Aquest són els que no vaig farcir, i que també estaven molt bons
Aquests són els farcits de xocolata
 Com veieu, en van sortir per una bona colla!


Espero que us animeu a fer-los i que entreu a la Setmana Santa amb un bon tip de bunyols!!!
Que vagi de gust!!!