Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BUNYOLS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BUNYOLS. Mostrar tots els missatges

diumenge, 15 de març de 2015

BUNYOLS DE L'EMPORDÀ...DEL MILLOR QUE ES POT TROBAR!

Estem en plena Quaresma...així que avui han tocat bunyols...però en comptes de fer bunyols de vent (que és costum a casa), m'he decanta pels bunyols de l'Empordà, també coneguts com brunyols de l'Empordà. o bunyols de Quaresma. Són bunyols típics d'aquesta època de Quaresma, que tradicionalment es feien a les cases de pagès de la comarca de la que prenen el nom, una terra màgica, també gastronòmicament parlant! Són més consistents que els de vent, i es guarden bé uns quants dies! Així que, si feu una bona bunyolada, en teniu per tota la setmana! A veure què us sembla!


INGREDIENTS
1000 grams de farina de blat
250 grams de sucre
6 ous
240 ml de llet
25 grams de llevat fresc
240 ml d'oli d'oliva
100 ml d'anís
2 cullerades de pasta de llimona
2 cullerades de llavors d'anís
oli per fregir
sucre per ensucrar

PREPARACIÓ
Col.loquem al bol de la KA la farina i el sucre.


Afegim els ous...


La llet tèbia, on haurem desfet prèviament el llevat fresc.




L'oli...


...i comencem a amassar amb el ganxo, a velocitat mitjana-baixa (4).


Mentre comencen a barrejar-se els ingredients, afegim l'anís...



...i la pasta de llimona.


Per acabar, afegim les llavors d'anís.



Amassem durant uns 15 minuts, escurant bé, de tant en tant, les parets del bol, per tal que tots els ingredients quedin ben integrats. Ha de quedar una massa espessa i un pèl enganxosa.


Disposem la massa en un bol, la tapem, i la deixem llevar fins que dobli la massa.




Llavors, agafem porcions de la massa, i les posem a coure en oli d'oliva calent. Jo ho he fet amb dos culleres, i fent el forant al mig amb un palet de fusta.




Es dauren bé per tots dos costats...


...i una vegada ben torradets, els disposem damunt una paper de cuina, perquè absorbeixi bé l'oli sobrant.


Un cop una mica freds, els ben arrebossem amb sucre.


I ja els teniu a punt de menjar!!!


Un darrera l'altra!!!


Que vagi de gust!

dimecres, 22 d’octubre de 2014

BUNYOLS DE CARBASSA

L'altre dia vaig fer al forn una carbassa ben grossa, obtenint-ne un bon bol de puré...així que, aquesta setmana toquen dolços fets aquest aquest gran fruit, que esdevé famós sobretot en aquesta època de l'any!!! Ahir, va ser el torn dels bunyols. Es veu que són típics de València, i us ben asseguro que, a partir d'ara, també ho seran de casa meva...Són uns bunyols deliciosos, que van desaparèixer abans i tot d'acabar de refredar-se, així que, si els proveu de preparar, i voleu que arribin a taula, guardeu-los sota pany i forrellat!!! Ah! Per cert, amb aquesta recepta participo en el Repte de Tardor 2014 de Cocineros del Mundo a Google +, en l'apartat dolç!!!



INGREDIENTS (en surten entre 20 i 30 bunyols...depenent de com de grossos els feu)
250 grams de puré de carbassa
200 grams de farina de força
1 sobre de llevat de flequer
1 cullerada de sucre
1 culleradeta de canyella
1 culleradeta de pasta de llimona
50 grams d'aigua calenta
1 rovell d'ou
una tassa de sucre per arrebossar-los

PREPARACIÓ
Poseu el puré de carbassa en el bol del batedor (si el teniu a la nevera, traieu una estona abans perquè temperi).



Hi afegiu el sucre, el llevat i la canyella.


Tot seguit, la pasta de llimona, el rovell d'ou i l'aigua calenta.



Remeneu bé, amb l'accessori pala, fins que tot estigui ben integrat. Ha de quedar una massa ben fina.


Després afegiu la farina de força, i amasseu uns minuts, també amb l'accessori pala.


Es tracta d'obtenir una massa homogènia, més o menys d'aquest color, i que, encara que enganxa força, es desprèn bé de les parets si fem servir una espàtula.


Deixeu llevar, en un lloc calentó, tapada amb un drap, durant un parell d'hores. Veure que, passat el temps, la massa ha crescut, i és plena de bombolles.


Llavors es tracta de, amb l'ajuda de dues culleres, fer-ne boletes, i posar-les a fregir en oli de girasol ben calent.


S'han de coure bé per tots dos costats, fins que quedin ben rossos. Si en poseu pocs cada vegada, són més fàcils de girar i de controlar-ne la cocció.


Un cop ben daurats, deixeu escórrer un parell de minuts damunt un paper de cuina...i


...ràpidament cap a arrebossar-los en abundant sucre.


Podreu trobar-hi similituds amb els bunyols de vent, tan exteriorment com per la seva lleugera textura, però el seu sabor és molt diferent!!! Ja veureu quina delícia




Ja veureu com desapareixen a mesura que els aneu coent.... Que vagi de gust, i com us deia, espero que agradi la recepta en el Repte de Tardor 2014 de Cocineros del Mundo a Google +, en l'apartat de dolçaines!!!



diumenge, 16 de març de 2014

BUNYOLS DE LLIMONA

Temps de quaresma, temps de bunyols...mentre la vella de les set potes va perdent les seves extremitats inferiors, a casa hem tingut un matí d'allò més bunyoler! Aquest any, els típics bunyols de vent, que són els preferits dels de casa, m'he decidit a farcir-los amb una crema de llimona àcida -feta amb unes llimones espectaculars que em va portar en Martí, el meu company de feina-, per contrastar amb la dolçor de l'ensucrat del bunyol. Han quedat molt bons i originals, i no serà la darrera vegada que els prepari! Amb les quantitats que us poso surten mooooolts bunyols (jo diria que cap a un centenar), però podeu reduir les quantitats a la meitat i us asseguro que tot i així en tindreu prou per abastir folgadament unes 6 persones. El que passa és que a casa, quan ens posem a fer bunyols, ho fem quasi en quantitats industrials, i els repartim per mig barri! A veure què us semblen!



INGREDIENTS (per 80-100 bunyols)
Per la crema de llimona
300 ml de suc de llimona i 200 ml d'aigua (aquesta proporció pot variar depenent del que us agradi l'acidesa de la llimona)
4 ous
4 cullerades soperes de sucre
4-5 cullerades soperes de midó

Pels bunyols
1 litre de llet
400 grams de mantega
un pessic de sal
600 grams de farina de blat
16 ous
oli de girasol, o d'oliva suau per fregir els bunyols

PREPARACIÓ
 Primer anem per preparar la crema, perquè l'haurem de deixar refredar. Es tracta de fer suc de llimona amb unes llimones tan bones com aquestes!



Llavors bateu bé els ous (sencers) amb el sucre.


I barregeu bé el midó amb una mica del suc de llimona.


En un caçó col·loqueu l'aigua i el suc de llimona (amb la proporció que us dic o una mica més d'aigua i menys de suc si voleu una crema més suau), la barreja d'ous i sucre, i el midó desfet en la mica de suc, i remeneu sense parar.


 Veureu que aviat comença a espesseir. Quan la barreja adquireixi la consistència desitjada (sempre abans que arrenqui a bullir) retireu del foc, doneu les darreres remenades, i aboqueu en una safata per tal que es vagi refredant.




Un cop tingueu refredant la crema de llimona, anem pels bunyols. Posem en una cassola la llet, la mantega i el pessic de sal.


Un cop la mantega desfeta, i just quan arrenqui el bull, retireu del foc i hi afegiu la farina. Remeneu primer amb un batedor, i més tard, quan us sigui impossible seguir, amb una espàtula de fusta.




Torneu a col·locar al foc, i aneu remenant la massa. Quan es desenganxi de les parets de la cassola, i sigui fàcil formar una bola amb ella, està cuita.



Ara es tracta de posar la massa en el bol del batedor elèctric, equipat de l'accessori ganxo, i anar abocant els ous, un a un, tot remenant a velocitat baixa. La massa, en acabar d'incorporar tots els ous, us ha de quedar corretjosa, és a dir, ni líquida ni sòlida, i que, en aixecar-la, caigui com si d'una corretja es tractés.


Un cop preparada la massa, la deixem refredar uns 30 minuts.


I passat el temps de refredament, ja podem anar per fregir-los en oli abundant i calent. Es tracta d'anar-hi dipositant culleradetes. Els bunyols primer es fan per un costat, i, si no ompliu massa la paella, es donaran la volta ells tots solets, per daurar-se per l'altre costat. Si no acaben de fer sols la giravolta, ajudeu-los un xiquet a capgirar-se amb un estri de cuina.


Quan ja els tingueu ben daurats, traieu del foc i deixeu damunt un paper absorvent de cuina, per tal que eliminin tot l'excés d'oli del fregit.


Encara calents, els feu un forat.


I l'ompliu amb la crema de llimona que haureu traspassat a una mànega pastissera equipada d'un boca primeta i petita, rodona.


Farciu els bunyols...


...i ensucreu generosament!


I ja només us queda menjar-vos-els...!


Són uns bunyols tan bons que, a casa, de poc que uns quants no superen ni la sessió fotogràfica!




Si els tasteu....ja em direu...però, en tot cas, oi que és irresistible aquesta mossegada dolça farcida de crema de llimona àcida?


Que vagi de gust!