Temps de quaresma, temps de bunyols...mentre la vella de les set potes va perdent les seves extremitats inferiors, a casa hem tingut un matí d'allò més bunyoler! Aquest any, els típics bunyols de vent, que són els preferits dels de casa, m'he decidit a farcir-los amb una crema de llimona àcida -feta amb unes llimones espectaculars que em va portar en Martí, el meu company de feina-, per contrastar amb la dolçor de l'ensucrat del bunyol. Han quedat molt bons i originals, i no serà la darrera vegada que els prepari! Amb les quantitats que us poso surten mooooolts bunyols (jo diria que cap a un centenar), però podeu reduir les quantitats a la meitat i us asseguro que tot i així en tindreu prou per abastir folgadament unes 6 persones. El que passa és que a casa, quan ens posem a fer bunyols, ho fem quasi en quantitats industrials, i els repartim per mig barri! A veure què us semblen!
INGREDIENTS (per 80-100 bunyols)
Per la crema de llimona
300 ml de suc de llimona i 200 ml d'aigua (aquesta proporció pot variar depenent del que us agradi l'acidesa de la llimona)
4 ous
4 cullerades soperes de sucre
4-5 cullerades soperes de midó
Pels bunyols
1 litre de llet
400 grams de mantega
un pessic de sal
600 grams de farina de blat
16 ous
oli de girasol, o d'oliva suau per fregir els bunyols
PREPARACIÓ
Primer anem per preparar la crema, perquè l'haurem de deixar refredar. Es tracta de fer suc de llimona amb unes llimones tan bones com aquestes!
Llavors bateu bé els ous (sencers) amb el sucre.
I barregeu bé el midó amb una mica del suc de llimona.
En un caçó col·loqueu l'aigua i el suc de llimona (amb la proporció que us dic o una mica més d'aigua i menys de suc si voleu una crema més suau), la barreja d'ous i sucre, i el midó desfet en la mica de suc, i remeneu sense parar.
Veureu que aviat comença a espesseir. Quan la barreja adquireixi la consistència desitjada (sempre abans que arrenqui a bullir) retireu del foc, doneu les darreres remenades, i aboqueu en una safata per tal que es vagi refredant.
Un cop tingueu refredant la crema de llimona, anem pels bunyols. Posem en una cassola la llet, la mantega i el pessic de sal.
Un cop la mantega desfeta, i just quan arrenqui el bull, retireu del foc i hi afegiu la farina. Remeneu primer amb un batedor, i més tard, quan us sigui impossible seguir, amb una espàtula de fusta.
Torneu a col·locar al foc, i aneu remenant la massa. Quan es desenganxi de les parets de la cassola, i sigui fàcil formar una bola amb ella, està cuita.
Ara es tracta de posar la massa en el bol del batedor elèctric, equipat de l'accessori ganxo, i anar abocant els ous, un a un, tot remenant a velocitat baixa. La massa, en acabar d'incorporar tots els ous, us ha de quedar corretjosa, és a dir, ni líquida ni sòlida, i que, en aixecar-la, caigui com si d'una corretja es tractés.
Un cop preparada la massa, la deixem refredar uns 30 minuts.
I passat el temps de refredament, ja podem anar per fregir-los en oli abundant i calent. Es tracta d'anar-hi dipositant culleradetes. Els bunyols primer es fan per un costat, i, si no ompliu massa la paella, es donaran la volta ells tots solets, per daurar-se per l'altre costat. Si no acaben de fer sols la giravolta, ajudeu-los un xiquet a capgirar-se amb un estri de cuina.
Quan ja els tingueu ben daurats, traieu del foc i deixeu damunt un paper absorvent de cuina, per tal que eliminin tot l'excés d'oli del fregit.
Encara calents, els feu un forat.
I l'ompliu amb la crema de llimona que haureu traspassat a una mànega pastissera equipada d'un boca primeta i petita, rodona.
Farciu els bunyols...
...i ensucreu generosament!
I ja només us queda menjar-vos-els...!
Són uns bunyols tan bons que, a casa, de poc que uns quants no superen ni la sessió fotogràfica!
Si els tasteu....ja em direu...però, en tot cas, oi que és irresistible aquesta mossegada dolça farcida de crema de llimona àcida?
Que vagi de gust!