Aquesta tardor vull fer un munt de melmelades, experimentar amb combinacions de fruites, i provar de fer-ne de verdures...o sigui que us atabalaré una mica en aquest sentit...I a més, com que la primera experiència ha sigut molt i molt positiva...porto una embranzida que a casa ja em diuen que l'armari té una capacitat finita!!! Bé, una vegada pertinentment avisats, us explico la que vaig fer ahir: de carbassa a la canyella de les Índies...una delicatessen homemade!!! A veure què us sembla!
1600 grams de carbassa
300 grams de sucre blanc
300 grams de sucre a la "cannelle des Indes"
el suc d'una llimona
un trosset de gingebre fresc ratllat
| Aquesta és el sucre amb canyella de les Índies, que no podeu deixar de comprar si aneu a França!!! |
PREPARACIÓ
Primer pelem i tallem la carbassa a trossets, i la disposem dins una cassola. La meva era una que em van regalar, d'una varietat molt grossa, d'interior força clar, i força aquosa.
Hi aboquem el sucre blanc...
...i també el de "cannelle des Indes".
Hi afegim el suc de llimona...
...i finalment, el trosset de gingebre fresc ben ratllat.
I ja podem remenar-ho tot bé, mentre ho posem a foc lent, remenant de tant en tant.
Quan la carbassa està ben tova, passem una mica el turmix, i deixem una estoneta més al foc, fins que assoleixi la textura desitjada (jo, en tot el procés, i a foc baix, vaig esmerçar ben bé una hora i mitja).
Mentrestant, preparem els pots que farem servir.
Els posem a bullir una bona estona...
...i els deixem escórrer bé.
Un cop la melmelada feta, bo i calenta, la disposem dins els pots.
Els tapem, i els tornem a fer bullir uns 20 minuts més.
Per acabar (i assegurar-nos que s'hagi fet bé el buit), els tenim tota la nit cap per avall.
I ja només queda donar-los un toc estètic ben personal, que a mi és un procés que m'encanta perquè les manualitat són una altra de les meves passions!
Oi que queden xulos...i per un regal són un detall prou bonic!
Que vagi de gust!



