Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CANYELLA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CANYELLA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 3 de gener de 2016

MADUIXES A LA CANYELLA...UNES POSTRES SANES I REFRESCANTS QUE S'AGRAEIXEN DESPRÉS DE TAN TIBERI NADALENC!

Avui, després de dies de tiberis continuats salats i dolços, us proposo unes senzillíssimes postres que son les preferides de casa en època de maduixes: les maduixes a la canyella!!! Els ingredients: sans i fàcils de trobar; el resultat: un esclat refrescant pel paladar! A veure què us sembla!

ç


INGREDIENTS (Per a 6-8 persones)
1 quilogram de maduixes netes i tallades a trossets
4 o 5 cullerades generoses de sucre moreno
1 o 2 culleradetes de canyella
el suc de 3 taronges
unes rodanxes de taronja per decorar

PREPARACIÓ
Busqueu unes maduixes o maduixots ben formosos. Renteu-les, talleu-les a trossets petits i col.loqueu -les en un bol.



Afegiu el sucre moreno (en aquest cas, un que vaig portar de França, on li diuen "cassonade").



També la canyella...


...i finalment el suc de les taronges.


Barregeu molt i molt bé tot plegat, per tal que sucre i canyella quedin ben repartits, i deixeu reposar una parell d'hores com a mínim a la nevera.


Serviu en got o copa ben vistós, i decoreu amb mitja rodanxa de taronja...


Ja veureu quina cosa més deliciosa!!! Que vagi de gust!

dimecres, 16 de setembre de 2015

I PER ACABAR LA TEMPORADA ESTIUENCA...EL BATUT DEFINITIU: BATUT DE LLET MERENGADA!!!

Sens dubte és el batut definitiu...com dirien a casa, el millor batut del món mundial...Penseu que fins i tot ha entusiasmat a la iaia...que és molt exigent en qüestions de paladar!!! Per tant, he trobat que publicar-lo és la millor manera de donar per acabada, per enguany, la temporada blocaire de batuts estiuencs!!! Això si...si no l'heu tastat, i teniu l'oportunitat de preparar-lo, no deixeu de fer-ho, faci fred o calor... perquè veureu que us enamorarà, i us en fareu addictes a l'instant!!!



 INGREDIENTS (per dos batuts grans)
4 boles de gelat de llet merengada
400 ml de llet sencera ben freda
1/2 culleradeta de canyella en pols
nata, una mica més de canyella en pols i uns canons de canyella per decorar

PREPARACIÓ
Col.loqueu el gelat de llet merengada en el got de la batedora elèctrica de peu....si és casolà molt millor, encara que n'hi ha algun de comercialitzat, com aquest, prou bo!!!



Afegiu la llet, ben freda, ben freda...jo l'acostumo a posar una estona abans al congelador, per aconseguir la temperatura perfecta!


Incorporeu la canyella, i bateu fins que tot estigui ben integrat.


Repartiu en gots...


...decoreu amb nata...


....i empolsineu amb canyela. El toc final decoratiu el dóna el canó de canyella! I ja el podeu degustar...o, com a casa...devorar!!!


Que vagi de gust!

dilluns, 7 de setembre de 2015

ARRÒS AMB LLET D'AMETLLA

Ja hem tornat de vacances, i, per tant, toca (en cap cas per obligació, sinó per devoció) reprendre les meves activitats blocaires...que he trobat molt a faltar!!! Haig de treure profit de tots els ingredients que he recopilat d'aquí i d'allà, i donar una mica d'ús a la nova càmara!!! Espero que, a tots vosaltres, també us hagi provat l'estiu!!! En tot cas, per encarar la nova temporada amb força i molta dolçor, aquí us deixo aquest arròs amb llet d'ametlla, que, a més de sa, i de sabor original, és deliciós!


INGREDIENTS (per a 5-6 racions)
1 litre de llet d'ametlles
125 grams d'arròs
3 cullerades de sucre moreno
1 culleradeta de canyella en pols
1 nou de mantega
ametlles torrades i una mica més de canyella per decorar

Aquesta és la llet (o millor dit preparat) que he fet servir, i
que m'ha donat molt bon resultat!

PREPARACIÓ
Posem la llet d'ametlla a bullir. Quan estigui a punt de bullir afegim el sucre i la canyella i remenem fins que tot estigui dissolt.



Quan arrenqui el bull, aboquem l'arròs.


Remenem uns 18-20 minuts, o fins que l'arròs estigui cuit (no us passeu, que si no us quedarà massa pastós).

Aparteu del foc, afegiu la mantega, i remeneu fins que quedi integrada.


Repartiu-lo en recipients individuals i deixeu-lo refredar, primer a temperatura ambient i després a la nevera fins al moment de servir.


Just abans de servir, empolsineu amb una mica més de canyella en pols, i engalaneu amb unes ametlles torrades pelades.




Ja veureu com, en servir-lo...els recipients aviat quedaran així!!!


Que vagi de gust!

dijous, 7 de maig de 2015

BUTTERMILK & CINNAMON MUFFINS (O, PER FER-HO MÉS ENTENEDOR...MUFFINS DE BUTTERMILK I CANYELLA!!!

Els propers dies són rebosters totals: Dissabte preparo flors de galeta pel Mercat del Lleó...que obre per fer una altra vetllada de degustació de tastets, aprofitant el Festival Temps de Flors (del que ja us he dit altres anys que, malgrat ser estèticament força impressionant, no m'acaba de convèncer...sobretot tenint en compte els seus orígens: un concurs de flors que l’any 1954 van organitzar, per primera vegada, unes gironines de la Secció Femenina de la Falange), que els propers dies convertirà Girona en una ciutat excessivament concorreguda -sobretot a gust dels reservats gironins-. En fi...crítiques a part, això dels tastets sempre m'encanta...i, a més, dilluns que vae substitueixo a un cuiner en un curs de cuina del Centre Cívic del barri, on ensenyaré a fer alguns dolços americans...Tot plegat em fa molta il.lusió!!! Doncs bé, avui, per escalfar motors, he preparat uns muffins, recepta de la Bea Roque del seu segon llibre: El Rincón de Bea: Delicias para compartir, que és una passada. No només pel gust -deliciós-, sinó també perquè l'acabat, tipus bunyol, és més que original, a la vista i al paladar... A veure què us sembla


INGREDIENTS (Per 12 muffins)
Per la base
240 grams de farina
150 grams de sucre
1 i 1/2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
1/2 culleradeta de bicarbonat
1/2 culleradeta de nou moscada en pols
un pessic de sal
100 grams de mantega fosa
125 grams de buttermilk casolana (fet amb 125 ml de llet i unes gotes de llimona)
1 ou
1 cullerada de pasta de vainilla

Per la cobertura
100-150 grams mantega fosa
sucre
canyella

PREPARACIÓ
Primer barregem tots els ingredients secs (farina, sucre, llevat, bicarbonat, nou moscada i sal) en un bol, i els líquids en un altre (la buttermilk l'heu de preparar i deixar reposar, uns 10-15 minuts abans).



Bateu bé els ingredients líquids...i els aboqueu als sòlids. Barregeu el just (amb 10 o 12 moviments), amb una cullera, per a aconseguir una massa homogènia.



Ompliu els forats d'una safata de cupcakes, que haureu ben ruixat amb spray antiadherent, fins aproximadament la meitat. Així, a la brava, sense posar-hi cap paper.


Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 15-18 minuts, o fins que estiguin dauradets.


Deixeu refredar completament damunt una reixa.


Un cop ben freds, prepareu un bol amb mantega fosa (que haureu deixat refredar una estoneta), i un altre amb una barreja de sucre i canyella.


Suqueu la part superior dels muffins primer en la mantega, i deixeu escórrer bé...


...i després en la barreja de sucre i canyella.


Aconseguireu un acabat de bunyol divertidíssim...


I són uns muffins molt i molt bons, i de gust especiat ben original!



Que vagi de gust!

dimarts, 10 de febrer de 2015

ARRÒS AMB LLET TRADICIONAL...AMB ALGUN TRUQUET QUE EL FA IRRESISTIBLE!!!

Ja tenia publicat un arròs amb llet a l'aroma de coco, i un bunyols d'arròs amb llet al cacau, però cap arròs amb llet tradicional...potser perquè no havia trobar la recepta definitiva...I ara sí, després de molt buscar, rebuscar i provar...aquí la teniu: la meva recepta d'arròs amb llet predilecta...Ja em direu, si la prepareu, si també us enamora a vosaltres!!! 


INGREDIENTS (per sis racions)
1 litre de llet
la pela d'una llimona
2 canons de canyella
120 grams de sucre
200 grams d'arròs bomba
30 grams de mantega
canyella en pols

PREPARACIÓ
Posem a bullir la llet amb la pela de llimona i els canons de mantega.


Afegim el sucre i remenem perquè quedi ben dissolt. Això del sucre, especialment si teniu una cassola amb tendència a enganxar-se, també el podeu afegir en els últims cinc minuts de cocció de l'arròs. El resultat és similar.


Quan arrengui el bull, es hora d'afegir l'arròs, i deixar que es vagi coent, a foc lent, durant uns 30-35 minuts (si no heu afegit el sucre abans, recordeu afegir-lo en els darrers minuts de cocció).


Veureu que està quan s'hagi evaporat bona part de llet, i l'arròs estigui ben melós.


Retireu els canons de canyella, i la pela de llimona, i -...aquí bé el truquet que em sembla dóna el toc definitiu...- hi aboqueu la mantega tallada a trossets petits.


Remeneu bé fins que la mantega hagi quedat ben fosa.


Només us resta repartir entre els recipients escollits, i deixar refredar...




I això si...abans de servir, empolsinar generosament amb canyella en pols!!!


Ja veureu quina cosa més bona...


Tan que...ben aviat...tots els bols estaran com aquest!


 Que vagi de gust!