Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CINNAMON. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CINNAMON. Mostrar tots els missatges

dijous, 7 de maig de 2015

BUTTERMILK & CINNAMON MUFFINS (O, PER FER-HO MÉS ENTENEDOR...MUFFINS DE BUTTERMILK I CANYELLA!!!

Els propers dies són rebosters totals: Dissabte preparo flors de galeta pel Mercat del Lleó...que obre per fer una altra vetllada de degustació de tastets, aprofitant el Festival Temps de Flors (del que ja us he dit altres anys que, malgrat ser estèticament força impressionant, no m'acaba de convèncer...sobretot tenint en compte els seus orígens: un concurs de flors que l’any 1954 van organitzar, per primera vegada, unes gironines de la Secció Femenina de la Falange), que els propers dies convertirà Girona en una ciutat excessivament concorreguda -sobretot a gust dels reservats gironins-. En fi...crítiques a part, això dels tastets sempre m'encanta...i, a més, dilluns que vae substitueixo a un cuiner en un curs de cuina del Centre Cívic del barri, on ensenyaré a fer alguns dolços americans...Tot plegat em fa molta il.lusió!!! Doncs bé, avui, per escalfar motors, he preparat uns muffins, recepta de la Bea Roque del seu segon llibre: El Rincón de Bea: Delicias para compartir, que és una passada. No només pel gust -deliciós-, sinó també perquè l'acabat, tipus bunyol, és més que original, a la vista i al paladar... A veure què us sembla


INGREDIENTS (Per 12 muffins)
Per la base
240 grams de farina
150 grams de sucre
1 i 1/2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
1/2 culleradeta de bicarbonat
1/2 culleradeta de nou moscada en pols
un pessic de sal
100 grams de mantega fosa
125 grams de buttermilk casolana (fet amb 125 ml de llet i unes gotes de llimona)
1 ou
1 cullerada de pasta de vainilla

Per la cobertura
100-150 grams mantega fosa
sucre
canyella

PREPARACIÓ
Primer barregem tots els ingredients secs (farina, sucre, llevat, bicarbonat, nou moscada i sal) en un bol, i els líquids en un altre (la buttermilk l'heu de preparar i deixar reposar, uns 10-15 minuts abans).



Bateu bé els ingredients líquids...i els aboqueu als sòlids. Barregeu el just (amb 10 o 12 moviments), amb una cullera, per a aconseguir una massa homogènia.



Ompliu els forats d'una safata de cupcakes, que haureu ben ruixat amb spray antiadherent, fins aproximadament la meitat. Així, a la brava, sense posar-hi cap paper.


Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 15-18 minuts, o fins que estiguin dauradets.


Deixeu refredar completament damunt una reixa.


Un cop ben freds, prepareu un bol amb mantega fosa (que haureu deixat refredar una estoneta), i un altre amb una barreja de sucre i canyella.


Suqueu la part superior dels muffins primer en la mantega, i deixeu escórrer bé...


...i després en la barreja de sucre i canyella.


Aconseguireu un acabat de bunyol divertidíssim...


I són uns muffins molt i molt bons, i de gust especiat ben original!



Que vagi de gust!

diumenge, 11 de gener de 2015

LA MEVA VERSIÓ PARTICULAR DE L'APFELSTRUDEL

Aquestes festes he tingut el bloc i les meves lectures culinàries de totes les vostres pàgines un xic abandonades. La preparació dels àpats festius i demés tradicions, i les vacances, han ocupat el meu temps. Ha sigut un temps genial de desconnexió i relax amb la família fantàstic...Però ara, començat el segon trimestres, tornem a la normalitat, a la meva cuina i a les meves proves i propostes rebosteres. La primera que us vull ensenyar, aquesta versió lliure de l'apfelstrudel, que m'ha quedat amb forma de pizza calzone, el típic pastís de poma austríac...que ha quedat molt i molt bo!!! A veure què us sembla!


INGREDIENTS
Una placa de pasta de full (millor quadradra perquè si no, us passarà com a mi, que serà un apfelstrudel amb forma de pizza calzone)
3 pomes grosses
un bon raig de llimona
un bon raig de rom
3 o 4 cullerades de sucre moreno
1 culleradeta de canyella
un grapat de nous picades
un grapat de panses (que prèviament haurem remullat en rom)
ou per pintar
una mica més de sucre moreno per arrebossar

PREPARACIÓ
Comencem pelant les pomes i tallant-les a trossets petits.



Hi afegim el sucre moreno, el rom i la canyella, i remenem bé.




Ho posem a foc lent, fins que la poma estigui ben tova.



Estirem la placa de pasta de full.


Hi posem la poma, escorreguda, en una meitat.


Per sobre, hi repartim les panses, que abans haurem posat una estona en remull amb rom...


...i les nous trossejades.


Tapem el farcit amb l'altra meitat de massa, i tanquem cargolant el marge, com si d'una cresta gegant es tractés.


Pintem amb ou i empolsinem amb sucre moreno.



Només queda enfornar, a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 20 minuts aproximadament.


I ja tindreu unes grans postres a punt de servir...i si encara està el farcit tebi molt millor!



Que vagi de gust!

dijous, 11 de desembre de 2014

CAKE DE CANYELLA

Ja sabeu que sóc una fan, per no dir fanàtica, de les receptes de la Bea Roque...n'he fet un munt del seu llibre, que he mirat i remirat...I mira per on, tot i tant mirar, m'havia passat per alt un senzillíssim cake de canyella, que ha resultat un dels millors descobriments de les darreres setmanes!!! En realitat és una versió de la recepta de la Bea, per adaptar-me als ingredients que tenia a la nevera i el rebost...que no eren masses perquè aquests dies he anat molt atabalada, no he anat a comprar, i he anat tirant de reserves...!!! En fi...no deixeu de fer-lo perquè un enamorarà!!!


INGREDIENTS (Per un motlle allargat de pam i mig aprox)
Per la massa
100 grams de mantega
175 grams de sucre
3 ous mitjans
20 ml d'oli d'oliva
275 grams de farina
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
1/4 culleradeta de bicarbonat
un pessic de sal
225 grams de nata líquida

Pel farcit de sucre de canyella
50 grams de sucre blanc
50 grams de sucre moreno
1 i 1/2 de canyella

PREPARACIÓ
Comencem preparant el sucre de canyella pel farcit, barrejant el sucre blanc, el sucre moreno i la canyella. Reservem la barreja.



Per altre costat, bateu amb la KA, equipada amb l'accessori pala, el sucre i la mantega, fins obtenir una crema blanquinosa.


Aneu afegint els ous, un a un. No n'afegiu un altre fins que l'anterior estigui ben integrat. S'ha de batre més o menys 1 minut després d'afegir cada ou.



Després, i sense deixar de batre, afegiu l'oli a rajolins.


És l'hora de la farina i la nata, que incorporarem, alternativament, i a tongades. Remenem amb un batedor manual, amb moviments de baix a dalt, el just per obtenir una massa homogènia, que ja veureu que és una mica espessa.





Ruixem amb spray el motlle escollit, de forma allargada...


...i hi aboquem un terç de la massa, que repartirem bé pel cul.


Per sobre aquesta capa, repartim unes quantes generoses cullerades del sucre de canyella que havíem preparat.


Repetim l'operació dues vegades més, fins acabar amb una capa de sucre de canyella.


Quan tinguem totes les capes fetes, enfonsem una foquilla i la movem fent esses, per aconseguir un efecte marbre un cop cuit.



Enfornem a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant 50 minuts. Per estar segur que està cuit, punxeu-lo. L'estri ha de sortir ben net. Un cop cuit, desenforneu, i deixeu refredar una mica dins el motlle, i després damunt una reixa.


Per fora ja fa goig...


Però per dins encara és més bonic!!!



I és molt esponjós i saborós...


Ja us avanço que el resultat és increible donada la senzillesa dels productes emprats i el mètodes seguit!!!
Que vagi de gust!!!