Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CRÊPES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CRÊPES. Mostrar tots els missatges

diumenge, 19 d’agost de 2018

SALSA DE CARAMEL SALAT!

Per acompanyar gelats, pancakes, crêpes o senzillament, per menjar-la a cullerades, aquesta salsa que havia comprat a França envasada, i que a casa es fa en un tres i no res, és deliciosa i addictiva!


INGREDIENTS (per un potet mitjà)
200 grams de sucre blanc
2 o 3 cullerades soperes d'aigua
unes gotes de suc de llimona
200 ml de nata líquida de la de muntar
20 grams de mantega
un pessic de sal

PREPARACIÓ
Posem el sucre i l'aigua al foc. Sobretot, no remeneu.


Afegiu unes gotes de suc de llimona.


Paral.lelament, poseu a bullir la nata, amb el pessic de sal.


Quan el caramel hagi enrossit, afegiu la mantega i la nata (que haureu retirat del foc tan bon punt arrenqui el bull).



Remeneu i mantingueu al foc durant 2 o 3 minuts, fins obtenir una salsa, espessa, homogènia.


Podeu guardar en un pot, a la nevera, durant un mes...això si els de casa li donen tant de temps!!!


A casa l'hem estrenada per acompanyar unes crêpes amb plàtan!!! Quin pecat!


Que vagi de gust!

dissabte, 2 d’abril de 2016

CRÊPES DE CACAU AMB MADUIXES I XOCOLATA...UNA BOMBA!!!

Avui el dia no s'ha aixecat gaire galdós...així que hem decidit alegrar-lo amb un esmorzar de luxe, que, els de casa, han qualificat, unànimement com "de bomba"!!! Crêpes de cacau amb maduixes i xocolata...una meravella que no us podeu perdre!!!



INGREDIENTS (per a uns 8 crêpes)
200 grams de farina
50 grams de cacau pur
1 pessic de sal
1 cullerada generosa de sucre llustre
4 ous
500 ml de llet sencera
una nou de mantega fosa
maduixes i xocolata negra de cobertura

PREPARACIÓ
En un bol col.loquem la farina, el cacau, la sal i el sucre.


Hi afegim els ous i comencem a batre.


Tot seguit hi anem incorporant la llet, poc a poc, sense deixar de batre.


Finalment, una nou de mantega fosa, i fem la última batuda. Millor si deixeu reposar la massa, una mitja hora, a la nevera.


Llavors ja només us queda anar fent crêpes...



I farcir-les amb maduixes tallades a làmines i xocolata de cobertura desfeta.



La millor manera de farcir és acumular les maduixes i la xocolata en un quart...



...i fer dos doblecs.



Servir amb alguna maduixa al damunt i més xocolata de cobertura desfeta....



Ja veureu que us emportareu segur una ovació!!! Que vagi de gust!

dissabte, 4 de gener de 2014

CRÊPES DE FAJOL O BLAT SARRAÍ I EXCURSIÓ A LA CATALUNYA NORD!

Avui hem anat d'excursió a la Catalunya Nord. És una ruta que fem sovint, perquè ens agraden els paisatges, perquè ens porta records de família i perquè sempre hi trobo productes deliciosos i novedosos per la meva dèria rebostera que, mica en mica, he acabat encomanant a tots els de casa!!!
Hem començat el matí a Cotlliure...un poble preciós!!! 



Allà he aprofitat per visitar la pastisseria de l'Olivier Bajard, un dels cracks rebosters francesos del moment. A Cotlliure, per cert, no només hi té una botiga, sinó que també hi té una escola de rebosteria de ressò internacional!

Les nenes han volgut immortalitzar-me davant l'establiment en qüestió!!!
 Hi hem provat una pasteta que estava boníssima....això si....els preus els he trobat exageradíssims!!!


Després d'allà hem anat a la platja d'Argelers, on hem dinat. És un lloc simbòlic per a mi perquè després de la guerra del 36, un dels meus avis, soldat republicà convençut, que va lluitar per la llibertat del seu poble, hi va estar tancat, i, a més, vexat pels qui el custodiaven. Van sortir del foc per caure a les brases! Després d'aquest infern, va anar a parar en mans dels nazis...però va sobreviure a tot, i va tornar, i va viure encara molts anys, intentant fer feliç als del seu voltant! Crec que si avui, encara fos viu, estaria orgullós del procés que viu el nostre país! Avui, he passejat una estona pel port, admirant la platja, i pensant en el meu avi Guillem. Per ell, i per tots els seus companys, aquest 2014 hem de fer història!!! 


Després de la meva arenga patriòtica (de la que no m'he pogut estar!!!), continuo explicant-vos l'excursió. Havent dinat hem anat a Perpinyà, a donar una volta, i abans d'emprendre camí cap a Girona, hem parat a l'Auchan Porte d'Espagne. És un supermercat brutal...de gros vull dir... on m'he ben firat!!! Us explico... He comprat farines especials per fer brioix, brioix de xocolata, pa de multicereals, pa rústic i pa de pessic!


També llevats que no trobo a Girona... els de la marca Francine no els he provat mai, però una de vosaltres me'ls va recomanar, i no me'ls he oblidat!


També hi ha hagut lloc al carretó pels sucres. Un icing sugar (sucre llustre del més fi del món mundial), i un sucre de canyella de l'Índia, que no tardaré gaire a estrenar!!!


I una novetat que ja li havia vist a ma germana...crumble de galeta speculoos....ara estaré tota la nit pensant en quina recepta el puc aplicar!!!


Total, ha sigut un dia moooolt complet! He deixat pel final la darrera de les meves adquisicions...una massa per crêpes, de fajol o blat sarraí, que hem estrenat només arribar a casa! És la massa de les galettes de les Creppêries Bretonnes, i la veritat és que el resultat cassolà s'hi ha assemblat força!!!

INGREDIENTS (per a uns 8 crêpes)
1 sobre (a la caixa n'hi ha 2) de massa de crêpes de fajol.
500 ml d'aigua freda
150 grams de formatge tipus havarti
150 grams de bacon fumat
8 ous

Aquesta és la massa en qüestíó!!!

PREPARACIÓ
Aboquem el preparat en un bol.


Hi afegim els 500 ml d'aigua freda...


...i batem enèrgicament.


Untem la crepera amb mantega, i hi dipositem un cullerot de massa, repartint-lo amb l'estri de fusta en forma de T. Jo, en aquest cas, no els he volgut fer molt grossos, perquè era la primera vegada que feia aquest preparat, i no volia tenir problemes en girar les galetes!!!


Quan està fet d'un costat (ho sabreu perquè els marges comencen a aixecar-se), el gireu.


Llavors hi poseu a sobre formatge.


Paral·lelament, en una paella, fregiu els ous i el bacon.


Un cop al punt els ous i el bacon, ho repartiu per sobre la crêpe.



I ja el podeu servir!!!


Aquestes crêpes són un festival de colesterol, i no es poden menjar gaire sovint...però us asseguro que fan perdre el sentit!!!


I als petits de la casa, si no són de massa menjar, els obrireu la gana de cop!!!


Que vagi de gust!

dimarts, 9 d’abril de 2013

CRÊPES ILLENQUES

La recepta bàsica de la massa de les crêpes ja us la vaig explicar en un entrada anterior , però, en aquest cas, us vull explicar concretament com les vam preparar dissabte a la nit, amb les nenes, per presentar-les al "Memòries d'una cuinera" d'aquest mes. En realitat, tot el dia els de casa van estar opinant sobre el seu farcit ideal! En Marc volia que fos exòtic, i les nenes deien que els agradaven més els clàssics de tota la vida (pernil dolç i formatge, xocolata i llimona i sucre). Finalment, com que jo sóc la cuinera, he agafat les regnes i he optat per combinar uns quants productes que tenia al rebost i elaborar el que he batejat com les crêpes illenques, en honor a un dels territoris més preciosos dels Països Catalans: Ses Illes. Han estat molt alabades, i fins i tot algú ha demanat que quedin oficialment incorporats al top ten familiar, just després dels de llimona i sucre, que és el "number one"!

INGREDIENTS (Per unes 6 crêpes)
250 ml de llet
125 gr. de farina
2 ous
un pessic de sal
una nou de mantega (més la d'untar la paella o crepera)
sobrassada de Mallorca
formatge de Mahó
ametlla picada
mel


PREPARACIÓ
En un recipient fondo, poseu la farina, el ous i un pessic de sal, i amb la "minipimer" aneu batent mentre afegiu la llet a poc a poc.


Quan tot estigui ben integrat, ja teniu la massa preparada. Hi ha qui aconsella deixar-la reposar una estona a la nevera, però, si no teniu temps, la podeu fer servir directament. Just abans de fer-la servir heu d'afegir-hi la nou de mantega desfeta (jo sempre la desfaig amb el microones).


A partir d'aquí ja haureu de fer servir les dues eines bàsiques de tot "creper": l'eina en forma de "T" per estendre la massa per sobre la paella o la creppera, i l'espàtula per girar-la, ambdues de fusta.


Calenteu bé la paella o creppera, unteu la superfícies amb una mica de mantega, i aboqueu una porció de massa. Abans que prengui, amb la "T", i tot fent moviments circulars, l'heu d'estendre.


Quan estigui cuita d'un costat, amb l'ajuda de l'espàtula, procediu al gir.


Aquest és el moment del farcit. En aquest cas, com ja us he avançat, vaig posar-hi formatge de Mahó i trossets de sobrassada (sense passar-me perquè no quedés massa oliós).


Doblegueu per la meitat i acabeu de coure.


Llavors, col·loqueu-la en el plat o safata en la que la volgueu servir, amb un trosset de sobrassada petita al bell mig. Repartiu l'ametlla picada per sobre, i acabeu de decorar amb uns fils de mel, que es poden fer arribar fins al plat per arrodonir la presentació. I ja està llesta!!!



Que vagi de gust!!!
Ah!!! Per cert, amb aquesta recepta participo al Memòries d'una cuinera d'aquest mes!!!