Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CREMA D'SPECULOOS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CREMA D'SPECULOOS. Mostrar tots els missatges

dijous, 1 de setembre de 2016

PASTÍS DE MATÓ I SPECULOOS

Com diu una meva amiga, la setmana passada era la "Setmana Grande" de casa meva. Sants i aniversaris s'acumulen en pocs dies, i no parem de preparar i gaudir d'àpats de celebració! Una de les més assenyalades: l'aniversari de la matriarca, la Juanita, que aquest any va fer 74 anys! Per commemorar la data, un pastís de mató i speculoos, consistent però molt cremós i suau, amb un gustet a galeta deliciós! Us haig de dir que la idea de fer un pastís amb formatge i speculoos me la va donar l'Eva del magnífic bloc Cuinant entre Llibres, encara que la seva versió era sense forn... A veure què us sembla! 




INGREDIENTS
2 iogurts naturals
250 gr de sucre
200 gr de farina
6 ous
200 ml de nata per muntar
1 tarrina de formatge crema tipus philadelphia
250 gr de mató

PREPARACIÓ
Barregem el sucre i els ous fins que aconseguim una massa ben escumosa.


Afegim la nata i els iogurts i continuem batent fins que estigui tot ben integrat.



En acabat, és el torn del formatge tipus crema i el mató.



I de la crema d'speculoos.


Per últim, afegirem la farina, tamisada, i la incorporarem poc a poc, amb un batedor manual.



Untem un motlle rodó, d'uns 24 cm de diàmetre, amb mantega, i hi aboquem la barreja. Jo, per facilitar el desemmotllat, vaig folrar el cul amb paper de forn, abans d'untar el motlle, i va anar molt i molt bé!



Enfornem, a 180 graus, escalfor per baix, durant uns 60 minuts. Per saber si està cuit, podeu punxar-lo.

Deixeu refredar completament, primer en el motlle, i després a la nevera (paseu abans uns ganivet per la vora, per evitar s'esquerdi), i ja podeu decorar. Jo ho vaig fer amb una mica de crema d'speculoos, caramels i les espelmes!!!


I aquí teniu l'homenatjada, a punt de fer els honors!


Que vagi de gust!

dijous, 26 de novembre de 2015

CROISSANTS D'SPECULOOS

Aquest matí, ben aviat, la casa feia olor a croissant acabats de sortir del forn...mmmm!!! La varietat escollida: farcits...i de què?: de crema d'speculoos...Ha sigut una bona manera de començar el dia amb alegria! O sigui que si demà voleu fer contents els estómacs dels habitants, encara endormiscats, de la vostra llar, seguiu les instruccions!!!


INGREDIENTS (per a 8 croissants mitjans)
1 placa de pasta de full rodona
8 cullerades de crema d'speculoos
1 ou batut
ametlla granulada

PREPARACIÓ
Estirem amb compte la placa de pasta de full.


Amb un tallador de pizza, talleu la massa el cercle en vuit seccions, així com surt a la fotografia.



A la part ampla de cada tall, repartiu una cullerada de crema speculoos...que ja us aviso que crea addicció!!!




Enrotlleu cada una de les porcions, començant per la part ampla. La punta ha de quedar al damunt.


Cargoleu els extrems en forma de banya, i feu-les anar cap al mateix costat que la punta prima de la porció massa, que us he dit ha de quedar a la part de dalt un cop enrotllada. Mireu que la massa quedi ben segellada per tot arreu, perquè, si queden forats, els farcits se us escaparà en coure'ls.


Col.loqueu tots els croissants en una safata folrada de paper de forn.


Pinteu els croissants amb ou batut.


I pel damunt repartiu una mica d'ametlla granulada.



Enforneu, a 190 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 15-18 minuts, o fins que estiguin ben daurats. Un cop cuits, desenforneu i deixeu refredar damunt una reixa.


I ja teniu l'esmorzar llest!!! I una magnífica oloreta a la casa!!!


Que vagi de gust!

dijous, 29 de gener de 2015

COCA D'AMETLLES I SPECULOOS

Galetes speculoos, crema d'speculoos, cruixent d'speculoos, aroma d'speculoos...en sóc una fervent admiradora...i en degustaria a totes hores...en fi...que em fan perdre el cap...Per això ahir, que els de casa necessitaven un berenar reconstituient per aguantar tant jornada laboral i d'estudi, i aprofitant que em quedava aroma d'speculoos i crema d'speculoos portades com a preuat botí de les nostres vacances nadalenques en terres gales, vaig fer aquesta coca d'ametlla i speculoos...un goig a la vista i al paladar...A veure què us sembla!


INGREDIENTS
4 ous
150 grams de sucre
125 grams de farina de blat
25 grams de farina d'ametlla
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
1 cullerada generosa d'aroma d'speculoos
un grapat de spaghetti de xocolata blanca
una tassa de crema d'speculoos
una tasseta d'ametlla crua picada
bombons de diferents xocolates per decorar

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre, amb la KA equipada amb l'accessori globus, fins que tripliquin el seu volum.


Hi afegim l'aroma d'speculoos.


I tot seguit, i ja a mà, amb l'ajuda d'un batedor manual, i moviments de baix a dalt, incorporem les farines i el llevat, prèviament tamisades.



Aboquem la massa dins uns motlle rodó, ruixat d'spray antiadherent, de 24 cm de diàmetre aprox.



Hi afegim els spaghetti de xocolata blanca, mirant que quedin enfonsadets, perquè no es cremin.


I enfornem a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 25 minuts aproximadament, o fins que veieu que està daurat i, en punxar-lo, l'estri surt net.


Deixeu refredar damunt una reixa completament.


Un cop totalment fred, decorem amb la crema d'speculoos (que posarem dins una mànega pastissera sense boca), i l'ametlla crua picada.





Per acabar d'engalanar, disposem al centre de la coca uns bombons de diferents xocolates.


I ja la teniu a punt per menjar...


Ja veureu quina cosa més esponjosa, amb un toc de dolçor irresistible!



De ben segur que amb un sol tall no en feu prou!


Que vagi de gust!

dijous, 8 de gener de 2015

GALETONES DE GINGEBRE FARCIDES DE CREMA D'SPECULOOS

En Txema és el darrer fixatge del meu despatx: un jove apassionat i ple d'il.lusions, idees i ideals, que arriba cada matí a l'oficina disposat a emprendre mil i una batalles sense defallir!! Està bé tenir tanta vigorositat jovenívola al costat!!! Doncs bé...en Txema aquest Nadal ha viatjat al sud-est asiàtic i ha visitat, entre altres països, Cambodja, d'on em va portar un souvenir referent a la que sap, després del dret, és una de les meves grans passions: la cuina!!! Va travessar un munt de fronteres, algunes amb algun problemilla..., amb una bosseta de gingebre en pols, que fa una olor intensa desconeguda fins ara per mi!!! En fi, aquestes galetes han sigut la primera recepta on l'he emprat...i han quedat més que delicioses!!! Les que m'han deixat a casa, després d'atacar la safata que tot just sortia del forn, les he farcit amb la crema d'speculoos que vam portar de França, i trobo que la combinació ha sigut molt encertada!!! En fi...si us animeu, a més de ser una monada, són d'allò més bones!!!


INGREDIENTS (Per unes 40 galetes petites dobles)
Per les galetes
250 grams de mantega
250 grams de sucre
1 ou
1 i 1/2 de gingebre en pols, a poder ser cambotjana
400 grams de farina de blat
100 grams de farina d'ametlla

Pel farcit
crema d'speculoos

Aquesta és la famosa gingebre cambotjana, que va viatjar
per mig món fins arribar a les meves mans!!! 

PREPARACIÓ
Tallem la mantega, bo i sortida de la nevera, a tallets.


La batem amb la KA, equipada amb l'accessori pala, juntament amb el sucre, fins obtenir una barreja ben cremosa.



Hi afegim l'ou i barregem fins que estigui ben integrat.


Llavors hi incorporem el gingebre...


...i les dues farines, prèviament tamisades.


Acabem de remenar, el just per obtenir una massa homogènia, que no s'enganxi als dits.


Col.loquem la massa damunt un paper de forn.


El tapem amb un altre paper i, amb l'ajuda d'un corró, obtenir una placa de 0,5 cm de gruix aprox.


Si voleu treballar-la millor, poseu la placa 15 minuts a la nevera, tapada, abans de tallar les galetes. Un cop treta de la nevera, amb l'ajuda d'un tallador de mida petita, en aquest cas amb forma de flor, formem les galetones.


Les disposem totes damunt una safata de forn folrada, i enfornem a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durants uns 8-10 minuts (no deixeu que es torrin massa, i vigileu perquè en ser tan petitones, en un tres i no res estan llestes!!!).


Un cop cuites, desenforneu i deixeu refredar una mica a la safata, abans de passar-ho damunt una reixa.



Un cop ben fredes (i si n'han quedat de "viues"...perquè a casa més de la meitat de la producció ha volat durant la fase de refredament) ajunteu per parelles, i enganxeu amb una petita porció de crema speculoos...un dels pecats dolços més addictius que he tastat mai!!




I ja les teniu a punt per clavar-hi queixalada.


I així, posadetes unes damunt les altres, fa un goig....!!!


Que vagi de gust!