Com diu una meva amiga, la setmana passada era la "Setmana Grande" de casa meva. Sants i aniversaris s'acumulen en pocs dies, i no parem de preparar i gaudir d'àpats de celebració! Una de les més assenyalades: l'aniversari de la matriarca, la Juanita, que aquest any va fer 74 anys! Per commemorar la data, un pastís de mató i speculoos, consistent però molt cremós i suau, amb un gustet a galeta deliciós! Us haig de dir que la idea de fer un pastís amb formatge i speculoos me la va donar l'Eva del magnífic bloc Cuinant entre Llibres, encara que la seva versió era sense forn... A veure què us sembla!
INGREDIENTS
2 iogurts naturals
250 gr de sucre
200 gr de farina
6 ous
200 ml de nata per muntar
1 tarrina de formatge crema tipus philadelphia
250 gr de mató
PREPARACIÓ
Barregem el sucre i els ous fins que aconseguim una massa ben escumosa.
Afegim la nata i els iogurts i continuem batent fins que estigui tot ben integrat.
En acabat, és el torn del formatge tipus crema i el mató.
I de la crema d'speculoos.
Per últim, afegirem la farina, tamisada, i la incorporarem poc a poc, amb un batedor manual.
Untem un motlle rodó, d'uns 24 cm de diàmetre, amb mantega, i hi aboquem la barreja. Jo, per facilitar el desemmotllat, vaig folrar el cul amb paper de forn, abans d'untar el motlle, i va anar molt i molt bé!
Enfornem, a 180 graus, escalfor per baix, durant uns 60 minuts. Per saber si està cuit, podeu punxar-lo.
Deixeu refredar completament, primer en el motlle, i després a la nevera (paseu abans uns ganivet per la vora, per evitar s'esquerdi), i ja podeu decorar. Jo ho vaig fer amb una mica de crema d'speculoos, caramels i les espelmes!!!
I aquí teniu l'homenatjada, a punt de fer els honors!








































