Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DOLÇOS DE TARDOR. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DOLÇOS DE TARDOR. Mostrar tots els missatges

dimecres, 10 de desembre de 2014

PUMPKIN MUFFINS O MUFFINS DE CARBASSA

Feia dies que no publicava res fet amb carbassa...i ja ho trobava a faltar perquè aquesta tardor ha sigut l'estrella de la meva cuina...així que aquí us deixo aquests pumpkin muffins o muffins de carbassa, recepta de la Bea Roque, que són una perdició!!!


INGREDIENTS (Per 12 muffins grossets)
295 grams de farina
90 grams de sucre blanc
40 grams de sucre moreno
2 i 1/2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
1/3 de culleradeta de bicarbonat
1/3 de culleradeta de sal
1 culleradeta de canyella
1/2 culleradeta de gingebre en pols
1/3 de culleradeta de nou moscada
70 grams de nous pelades i tallades petites
155 grams de mantega
3 ous mitjans
1 culleradeta de pasta de vainilla Bourbon
225 grams de puré de carbassa
80 ml de llet més unes gotes de vinagre blanc
pipes de carbassa per decorar

Mireu de quina preciositat de carbassa vaig fer el puré aquest cop!!!

En va quedar un bol per fer un munt de receptes!

PREPARACIÓ
En un bol barregem la farina, els sucres, el llevat, el bicarbonat, la sal, la canyella, el gingebre i la nou moscada, i reservem.



En un altre bol, batem el ous fins a obtenir una textura cremosa i blanquinosa.


Hi afegim, a poc a poc, i sense deixar de batre, la mantega fosa...


...la pasta de vainilla...


...la buttermilk (que haurem fet barrejant la llet amb el vinagre, i deixant reposar la barreja durant uns 15 minuts)...

...i per acabar, el puré de carbassa...que jo ja vaig incorporar amb l'ajuda del batedor manual.


Llavors incorporem els ingredients líquids als sòlids, amb l'ajuda d'una espàtula i els moviments justos per obtenir una mescla homogènia. No cal barrejar excessivament.



Per acabar, aboquem i repartim les nous trossejades.



Repartim la massa entre els papers...aquests de paper fi i colors són els meus preferits pels muffins.



Repartim per sobre de cada muffin unes quantes pipes de carbassa. Seran una decoració genial!



Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 25 minuts, o fins que, en punxar-los, el palet surti net.


Ja només queda deixar refredar una estona damunt una reixa...i a menjar!!! Esmorzar, berenar o ressopó...són una menja de "lo" millor!



Mireu quin interior més esponjós!!!



Que vagi de gust!

dimarts, 11 de novembre de 2014

COCA DE CARBASSA, COCO I XOCOLATA

La idea d'aquesta coca la vaig treure d'un bloc que us recomano visitar: "M'agrada cuinar".Això de barrejar coco i carbassa em va semblar una bona idea, i per acabar-la d'arrodonir, vaig decidir afegir-hi la xocolata negra, que, tan amb coco com amb carbassa, combina a la perfecció. Resultat: una coca deliciosa, que menjada tèbia, amb la xocolata encara no presa del tot, pot desembocar en desfici!!! A veure què us sembla!!!


INGREDIENTS
150 de farina
50 grs. de coco
1 sobre de llevat químic tipus Royal
1 pols de sal
3 ous
150 de sucre
la pell d'una llimona ratllada
300 grs de puré de carbassa (prèviament cuita al forn)
100 grs. de mantega a temperatura ambient
1 tassa de gotes de xocolata negra

PREPARACIÓ
En un bol, barregem la farina, el coco, el llevat i la sal.



amb el batedor elèctric, equipat amb l'accessori globus, batem els ous amb el sucre, fins que blanquegin i doblin el seu volum. Llavors hi afegim la pela de llimona ratllada.



Llavors incorporem la barreja de farina i coco, poc a poc, i integrant-la, amb un batedor manual, i amb moviments de baix a dalt.



És el moment de barrejar el puré de carbassa (obtingut d'una carbassa cuita al forn), amb la mantega, que tindrem a temperatura ambient.


Heu vist que xulo el meu nou bol de la KA, transparent!!!! Així veig l'interior per tots costats!!!


Jo ho vaig fer amb l'accessori pala de la KA.


Tot seguit, barregem la carbassa amb la massa, barrejant el just, amb el batedor manual, i sempre de baix a dalt, perquè s'incorpori.



Només queda abocar en un motlle rodó, de 24 cm, prèviament ruixat amb spray antiadherent...


...i empolsinar molt generosament amb les gotes de xocolata negra.


Ja el podeu enfornar, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador) durant uns 25-30 minuts. Per saber si és cuita, podeu fer la prova del punxó: en punxar el centre i comprovar que el punxó surti net.


Deixeu refredar una mica al motlle, i després acabeu de temperar damunt una reixeta.


Ja us he dit que, un punt tèbia...és irresistible...


...cosa que provoca que minvi a velocitat supersònica!


Que vagi de gust!

diumenge, 26 d’octubre de 2014

PANELLETS VARIATS (II)

Comença la setmana dels panellets...uns dolços que, a casa, aixequen passions!!! Cada any en faig, i cada any intento una nova versió, i nous gustos...i, de moment, tots han tingut prou èxit...Enguany, he avançat una mica la primera fornada per participar en el Memòries d'aquest mes, dedicat a aquests petits dolços, tan tradicionals a les nostres contrades!!! Els gustos escollits han sigut el "tutti frutti", la llimona, la xocolata i el codonyat!!! Amb quin us quedeu???


INGREDIENTS (per uns 50 panellets)
Per la massa
500 grams de farina d'ametlla
350 grams de sucre
150 gram d'aigua
1 clara d'ou
Pels gustos
100 grams de codonyat
3 o 4 cullerades de sucre llustre
1 tasseta de dauets de fruita confitada
1 cullerada de cacau en pols
7 o 8 cullerades de cagallons de xocolata
1 cullerada de pasta de llimona
7 o 8 cullerades de melmelada de llimona

PREPARACIÓ
La preparació de la massa d'aquests panellets comença el dia abans. Poseu l'aigua i el sucre a foc baixet.


Manteniu-ho al foc fins que el sucre estigui ben dissolt i la barreja agafi una consistència més densa.


Afegiu-hi llavors la farina d'ametlla, i remeneu molt bé amb una cullera de fusta.



Quan estigui ben barrejat i la barreja deixi de ser tan enganxosa, retireu del foc i deixeu refredar.


Llavors afegiu-hi i integreu bé la clara d'ou (que incorporareu sense batre-la).



Un cop tot ben barrejat, disposeu bé en el recipient on volgueu que la massa reposi, emboliqueu bé amb paper film, i deixeu a la nevera fins l'endemà!



L'endemà, dividiu la massa en quatre parts.


Amb la primera part farem els de codonyat!!! Feu dos xurros amb la massa, i amb l'ajuda d'un corró, els aplaneu.


A l'interior hi disposeu una tira de codonyat...


..i l'embolcalleu amb la massa.


Talleu els xurros farcits resultants a porcions, i disposeu en una safata folrada de paper de forn.



Enforneu a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 5-6 minuts. No s'han de cremar, o sigui que aneu amb compte!!! Un cop cuits, desenforneu, deixeu refredar una mica, i enfarineu amb sucre llustre.


Aquests són uns dels meus preferits!!!


Pels de tutti frutti, barregem una porció de massa amb els dauets de fruita variada confitada.


Amb l'ajuda de paper film, feu un rectangle amb la massa.


Talleu (a "lo" llarg) el rectangle en quatre parts, i cada part també en 4 o 5 trossets, que han de quedar el més quadradets possible!!!


Disposeu també en una safata folrada de paper de forn i enforneu a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 5-6 minuts.  Un cop cuits (que no socarrimats), desenforneu, i deixeu refredar.




En Marc, el meu marit-tastador quasi-professional, diu que són els que més li han agradat!!!


Amb la tercera porció de massa, enfilarem camí cap als de xocolata. El primer que heu de fer és barrejar-hi una cullerada de cacau.



Després en feu boles de la mateixa mida, que col·locareu en una safata folrada de paper de forn.


A cada bola, i amb l'ajuda del vostre dit índex, hi feu un forat al bell mig.


Enforneu a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 5-6 minuts. Un cop al punt, desenforneu, i disposeu a l'interior de cada foradet una miqueta de xocolata (en aquest cas cagallons de xocolata negra), que haureu desfet en el microones (vigilant que no se us cremi).



Aquest cor de xocolata els acaba de fer deliciosament irresistibles!!!


Amb la pasta que us quedi, farem els de llimona.


Barregem una cullerada de pasta de llimona amb la massa.



En fem boletes, igual que amb els de xocolata.


I també els hi fem un forat al mig. Enforneu a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 5-6 minuts. Un cop al punt, desenforneu, i disposeu a l'interior de cada foradet una miqueta de melmelada de llimona.


Així és com queden amb la melmelada incorporada!!!


I ja teniu una magnífica safata de panellets variats a punt per servir a taula!!!


Com ja us he dit, amb aquesta recepta participo en el Memòries d'aquest mes!!! Estic desitjant veure les múltiples varietats que s'hi presentaran!!!


Que vagi de gust!!! I Bona Castanyada!!!