Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DOLÇOS DE XOCOLATA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DOLÇOS DE XOCOLATA. Mostrar tots els missatges

dijous, 26 de març de 2015

BROOKIES, MEITAT BROWNIE, MEITAT COOKIE!!!

L'altre dia, en una revista francesa, vaig descobrir els brookies. Uns pastissets, meitat brownie, meitat cookie, que ràpidament van captar la meva atenció!!! Així que ahir, que era l'aniversari del meu nebot-ajudant informàtic-solucionador de problemes múltiples... n'hi vaig preparar una safata...i van resultar ser molt bons! Prova és que en Marc, el meu home, llaminer empedernit, m'ha demanat que li tregui la caixa del davant dels que ens vam quedar per cada, perquè diu que li faran mal....En fi, que els heu de provar...Això si, dir-vos que abans de fer-los vaig investigar una mica per la xarxa, i hi ha fotografies de brookies amb tall molt perfectes però que, al meu entendre, tenen la part de baix massa cuita, tipus pa de pessic dens...El meus van quedar amb textura brownie per sota, i cobertura cruixent de galeta per sobre...En fi, com entenc que han de quedar....però cadascú pot trobar-li el seu toc de cocció particular! Per cert...que n'hi ha de molts gustos...així que repetirem tot provant diferents opcions!!!




INGREDIENTS (per a uns 24 brookies)
Per la capa de brownie
250 grams de xocolata negra de cobertura
160 grams de mantega
250 grams de sucre blanc
4 ous
160 grams de farina

Per la capa de cookie
240 grams de mantega a temperatura ambient
240 grams de sucre moreno
2 ous
320 grams de farina
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
200 grams de flocs de xocolata

PREPARACIÓ
En un caçó, al bany maria, posem a desfer la xocolata negra, de cobertura, i la mantega.


Mentrestant batem els ous amb el sucre.



I sense deixar de remenar ho aboquem a la xocolata i la mantega foses.


Quan tingueu una massa fosca, homogènia, afegiu la farina, tamisada, i remeneu el just perquè s'integri.


Aboqueu damunt un motlle folrat de paper de forn, ruixat amb spray antiadherent. Millor si és quadrat, i als pastissets els volem donar forma quadrada o rectangular (així s'aprofiten més les vores), però rodó també queda bé!!! I ja tenim la capa de brownie a punt!


Anem per la capa de cookie. Barregem bé, amb l'accessori pala de la KA, la mantega i el sucre moreno.


Un cop obtinguda una crema, hi anem tirant els ous un a un, continuant remenant.


I també l'aroma de vainilla.


Per acabar, hi incorporem la farina.


I quan ja tenim la massa lligada, aboquem els trossets de xocolata, en aquest cas flocs, que queden molt bé i menys gruixuts que les gotes, i fem les darreres remenades per repartir-los.



Un cop la massa de cookie a punt, la dipositem entre dos papers de forn, i l'estirem amb un corró, tot intentant donar-li la forma del motlle on hàgim posat la capa de brownie, en aquest cas rodó.



Formem una placa d'aproximadament 1-1,5 cm de gruix...


...i amb compte la dipositem sobre la capa de brownie. Mirem que la primera capa quedi ben tapada.


Ha arribat l'hora d'enfornar, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant aproximadament uns 40 minuts. 


La capa de dalt ha de quedar daurada, com les cookies tradicionals, però no excessivament torrada, perquè llavors no podríem fer els tallets.


Deixem refredar primer dins el motlle, i després damunt una reixa.


Mireu la dualitat de textures...


Només queda, un cop estigui força refredat, tallar-lo a bocinets, de la mida i forma que més us agradi...Jo trobo que no cal fer-los massa grossos perquè agraden força, i així es pot repetir!!!



Ja veureu quina cosa més bona!!! Que vagi de gust!

dijous, 12 de març de 2015

CHOCO & COCO POUND CAKE

L'altre dia em vaig comprar el nou llibre de la Bea Roque, de El rincón de Bea, que, trobo que molt encertadament, es diu "Delicias para compartir". Una passada!!! Si en el primer llibre els reis són el angel food cakes, en aquest segon volum el gran descobriment són els pound cakes!!! Uns pastissos amb història i una deliciosa textura, densa i humida. Així que el primer que vaig preparar (i que us asseguro no serà l'últim), és el que us ensenyo avui: un pound cake de xocolata i coco. L'única variació del ingredients de la recepta original és que no hi he posat pasta de vainilla (perquè al ingredients de la recepta hi consta, però en la preparació no consta quan se li afegeix)...Però tot i el canvi-despiste, va quedar per morir-se (i tornar a ressuscitar per acabar-se'l!!!). En fi, que si el proveu caureu rendits a les seves molles!!! 


INGREDIENTS (Per un motlle tipus plum cake de 22 cm de llarg aprox.)
200 grams de mantega
250 de sucre moreno clar
2 ous
200 grams de farina de blat
1/2 culleradeta de bicarbonat
50 grams de cacau en pols
125 ml d'aigua bullent
100 ml de llet de coco
175 grams de gotes de xocolata

Aquest és el llibre en qüestió...
I aquesta la primera recepta escollida...

PREPARACIÓ
En el bol de la KA, batem la mantega i el sucre, fins obtenir una barreja totalment homogènia i suau.


Afegim els ous, un a un, un pèl batuts.


Tot seguit, afegim el cacau, que abans de començar haurem barrejat amb l'aigua bullent, i remenat fins que quedi ben dissolt.




Després d'afegir el cacau ens ha de quedar una barreja de color intens i brillant.


Després afegim una primera tongada de farina, que prèviament haurem tamisat juntament amb el bicarbonat.



I una tongada de llet de coco (en aquest cas ecològica)...


I continuarem així fins a acabar els ingredients.


Només queda incorporar les gotes de xocolata, d'una xocolata ben negra i ben bona!!!


I barrejar el just, amb una espàtula, perquè quedin repartides.


Llavors dipositeu la massa en el motlle prèviament untat de mantega o ruixat d'spray antiadherent, i aplaneu una mica la superfície.


Per acabar, enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), entre 50 i 60 minuts. Sabreu que està cuit quan, en punxar-lo, l'estri surti net. Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar, primer una estona dins el motlle, i després totalment sobre una reixa....



I a menjar, perquè us asseguro que, en tastar-lo, serà un no parar!!!


Que vagi de gust!

diumenge, 1 de març de 2015

TRUFES DE NUTELLA

Avui tenia convidats a dinar...i pel cafè he preparat aquestes trufes de nutella!!! Es fan en un moment i la veritat és que són irresistibles!!! La idea l'he tret d'aquí, encara que les originals venien arrebossades de crocant...en fi...que en això de les trufes hi ha mil i una opcions!


INGREDIENTS (per unes 30 trufes)
240 gram de xocolata de cobertura
80 grams de mantega
3 cullerades generoses de nutella
180 ml de nata líquida
xocolata a la pedra ratllada

PREPARACIÓ
Posem en un bol la xocolata i la mantega tallada a trossets.


Afegim la nutella.



Posem la nata a bullir. Quan arrenqui el bull l'aboquem damunt la resta d'ingredients, deixem reposar un minut, i remenem bé.



Quan el ingredient sòlids estiguin ben desfets i integrats, i la barreja tingui un color ben intens de xocolata, deixem una bona estona a la nevera (o, si teniu pressa, una mitja hora al congelador). Mentrestant, decidiu quin arrebossat voleu fer servir. Jo, en aquest cas, m'he decidit per una xocolata a la pedra ratllada que vam comprar a la Fira del Torró i la Xocolata d'Agramunt...I ha resultat ser una opció genial, tant per gust com per textura!



I pel que fa el mode de presentació, he optat per posar-les damunt unes càpsules metal.litzades que vaig comprar en una botiga molt original a Barcelona, que es diu Tiger, i on no puc anar perquè m'ho quedaria tot!!!



Per fer les trufes, un cop refredada la massa, n'agafem porcions petites, que arrodonim amb l'ajuda de dues culleretes...


I les arrebossem amb la xocolata ratllada, que haurem dipositat prèviament en un bol.



Les aneu guardant totes en un recipient apte per congelar...i les guardeu allà fins 15 minuts abans de servir!


Compteu-ne diverses per cap perquè són un vici!!!


Que vagi de gust!