Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DOLÇOS NADALENCS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DOLÇOS NADALENCS. Mostrar tots els missatges

diumenge, 1 de gener de 2017

I PER COMENÇAR UN NOU ANY...TORRÓ DE NATA I NOUS PACANES!!!

En el bloc ja hi tinc una recepta de torró de nata i nous. És una de les primeres, i, per tant, sense fotografies del pas a pas (clickeu aquí). La cosa va ser que l'altre dia vaig comprar una bona bossa de nous de pacaner al Mercat del Lleó, a la parada Sabors de la Teresa, i vaig pensar....per què no fas una variació per la nit de Cap d'Any? El resultat...que el torró de nata i nous és deliciós, però si a més el feu amb nous de pacaner, esdevé fins i tot una mica pecaminós!!!...I si no digueu-li a en Marc, que va agafar-ne una barra i va ser molt difícil que se'n desprengués!!! Espero que ahir a la nit tot us anés bé...i comenceu aquest 2017 amb energia...perquè vivim en un món que requereix de molta energia per canviar tot allò que no acaba de funcionar!!!!



INGREDIENTS (per 3 barres aprox)
160 ml de nata de muntar
300 grams de sucre
300 grams d'ametlla mòlta
200 grams de nous de pacaner (pacanes)
xocolata negra de cobertura i sprinkles per decorar

PREPARACIÓ
Comencem posant a foc no massa alt el sucre i la nata, i remenant. Es tracta d'aconseguir una mena d'almíbar, sense deixar que la barreja bulli.





Llavors afegim aquest almívar a la farina d'ametlla. Veureu que al principi queda una barreja força líquida, però cal barrejar força estona fins que perdi temperatura i comenci a espesseir. Jo ho he fet amb l'ajuda de la KA, equipada amb l'accessori ganxo, i la cosa ha sigut més ràpida i menys cansada!




Quan la barreja comenci a ser més consistent, afegim les nous de pacaner tallades a trossets, i continuem remenant.




Al final us ha de quedar més o menys així.


Col.loquem la massa en els motlles escollits.


Aplanem bé i tapem amb paper de forn. Deixem reposar un parell de dies, amb un pes al damunt, que ajudarà a compactar.


Passat el temps de repòs, només queda desemmotllar i decorar amb xocolata de cobertura i sprinckles.



Ja veureu quina cosa més bona! Qué vagi de gust!

diumenge, 25 de desembre de 2016

I PER NADAL...TORRÓ DE XOCOLATA I RATAFIA...AIXÒ SI QUE SÓN UNES POSTRES FESTIVES!!!

Fer ratafia casolana és una cosa que tinc pendent. Però fa uns dies vaig aconseguir una ampolla de ratafia elaborada per en Luiggi, l'horticultor més original i simpàtic de Girona (no podeu deixar de tastar les seves escaroles!!!). Així que aquest Nadal gaudirem -en realitat ja en vam començar a gaudir ahir- d'un torró de xocolata i ratafia espectacular!!! No sé com sortirà aquesta entrada perquè la faig mentre tinc al foc l'escudella, al forn la carbassa, els llagostins a mig descongelar, i els torrons a punt per cremar...però no podia deixar passar tan assenyalada diada sense deixar-vos aquesta recepta que, sobretot a en Marc, aqui li agrada molt la ratafia, ha entusiasmat!


INGREDIENTS (per a 3 o 4 barres....depèn de la mida)
900 grams de xocolata negra de cobertura (jo he fet servir Simón Coll 44% cacau)
100 grams de xocolata blanca de cobertura
2 nous de llard
200 tassa d'avellanes de Brunyola
1 tassa generosa de panses de corint
1/2 gotet de ratafia
cacau pur per empolsinar

PREPARACIÓ
Posem tota la xocolata (a trossets si és de teula) en un recipient al bany maria, per tal que es desfaci.


Un cop desfeta, hi afegim el llard.


Quan el llard estigui completament fos, hi afegim la ratafia. Hem d'anar en compte, i remenar suaument perquè pot semblar que la xocolata es talli, però l'he de deixar al bany maria i continuar remenant, per tal que es torni altre cop cremosa.

Aquesta és la famosa ratafia d'en Luiggi!!!


Per acabar, tingueu preparat els fruits secs i els incorporeu.


Poseu la barreja en motlles d'alumini, i deixeu refredar i endurir, a temperatura ambient, però fresca, durant unes hores.


A l'hora de servir, desemmotlleu, empolsineu generosament amb cacau i desgusteu!!! L'únic inconvenient és que costa una mica de tallar a trossos uniformes, però amb una mica de paciència, i un ganivet una mica escalfat, tot és possible!



  Que vagi de gust! I Bon Nadal!!!!

dissabte, 24 de desembre de 2016

TORRÓ D'OREO...PER ENDOLCIR UNA MÀGICA VESPRADA!

Avui, com no podia ser d'altra manera, us felicito les Festes amb una recepta, una de torró, concretament de torró d'oreo, que, segons la peque de la casa, és el millor ingredient del món mundial! No deixeu de preparar-lo!!! I a gaudir del bon menjar i la companyia de la família i els amics!


INGREDIENTS (per dues barres de torró)
275 grams de xocolata amb llet de cobertura
425 grams de praliné d'ametlla torrada
un pessic de sal
una capsa de mini oreos

Aquí teniu les tres estrelles d'aquesta nadalenca recepta!
PREPARACIÓ
Tallem a trossos la xocolata amb llet i la desfem al bany maria, amb un pessic de sal.


Quan estigui ben desfeta, i encara al bany maria, hi afegim el praliné.


Remenem bé per tal que praliné i xocolata quedin ben integrats.


Llavors és l'hora d'afegir les mini oreos, tallades per la meitat (tot el paquet menys una dotzena que guardarem per decorar).



Aboquem la massa en motlles de paper d'alumini...


...i decorem amb les mini oreos que havíem reservat.



Deixem refredar i endurir en un lloc ben fred -tardarà unes quantes hores- o, si voleu una ràpida i ferma consistència, poseu els motlles una estona dins la nevera.


Ja només queda: tallar, servir i gaudir!!!




Bones Festes i que vagi de gust!

dilluns, 19 de desembre de 2016

GALETES DE MEL I CANYELLA...UNES GALETES BEN NADALENQUES!

La setmana més esbojarrada de l'any ja ha passat...han sigut set dies d'anar amunt i avall preparant cantades, quines, tallers i mil històries més..per l'escola de la Tisge, pel barri i per La Pauleca, el centre d'activitats per a nens que coordinem des de l'Associació de Veïns...Sort que aquesta setmana -encara que no ho sembli, ja la de Nadal-, la cosa es presenta més tranquila, i em puc dedicar a la meva gran passió: enfornar!!! A veure que us semblen aquestes daurades i nadalenques galetes amb les que he reiniciat la més dolça de les meves activitats extraprofessionals!!!



INGREDIENTS
400 grams de farina
1 culleradeta de llevat
2 culleradetes de canyella en pols
120 grams de mel
120 grams de panela
120 grams de mantega
2 ous
1 culleradeta generosa de pasta de vainilla bourbon
1 pessic de sal

Per cert...avui he fet servir Kerrygold..una mantega irlandesa
tan famosa com difícil de trobar!
PREPARACIÓ
Batem molt bé la mantega i el sucre, fins obtenir una crema.


Hi afegim la mel, l'ou, la vainilla i la sal, i batem fins que quedi tot integrat.



Llavors hi afegim la farina, prèviament barrejada amb la canyella i el llevat i tamisada.



Quan tinguem una massa homogènia, aboquem damunt una superfície enfarinada, i acabem d'amassar a mà.


Fem una bola, l'emboliquem amb paper film, i la deixem reposar a la nevera una bona estona...fins que la massa quedi ben endurida. Si no ho feu així, no la podreu treballar, perquè és força enganxosa. Passada l'estona, la traieu de la nevera i l'esteneu entre dos papers de forn, amb l'ajuda d'un corró.


Quan tingueu una placa, talleu les galetes amb el tallador que més us agradi...com que trobo que són molt nadalenques, jo ho he fet amb el de l'estrella dels Reis d'Orient!



I ja només queda enfornar, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), a 180 graus, aproximadament durant uns 10 minuts.


Traieu del forn, deixeu refredar damunt una reixa...


I a menjar!!!


Que vagi de gust!