Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DONUTS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DONUTS. Mostrar tots els missatges

dilluns, 26 d’octubre de 2015

DONUTS AL FORN DE VAINILLA I XOCOLATA BLANCA

Comença a fer fred i plou, pel que el tema passejar-se no bé gens de gust...o sigui que, si voleu distreure-us una miqueta entre fogons, i preparar una cosa dolça per sopar, aquesta és la vostra recepta ideal!!! Gens complicada, es fa en un tres i no res i sense necessitat de cap maquinària...i ja veureu quina prestància el resultat!!! Això si, us aviso, són addictius...comences a menjar-los i no en tens prou amb un, ni amb dos, ni amb tres...!!! A veure què us semblen!




INGREDIENTS (Per 12 donuts)
90 grams de sucre
60 ml d'oli de girasol
un ou
200 ml de llet
1/2 culleradeta de sal
200 grams de farina
2 culleradetes de llevat
1 culleradeta de pasta de vainilla bourbon
200 grams de xocolata blanca
xocolata negra ratllada
catànies de diferents xocolates per decorar

PREPARACIÓ
 En un bol batem manualment la llet, l'oli, l'ou, el sucre, la sal i la vainilla.



Hi afegim la farina (en aquest cas vaig estrenar-ne una "especial esponjositat" de la casa Mc Dougalls) prèviament tamisada i barrejada amb el llevat.



Batem el just perquè els ingredients sòlids quedin integrats en els líquids.


Ruixem els motlles amb spray antiadherent.


Omplim els forats fins una mica més de la meitat, amb la massa preparada.


I enfornem a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, baix i ventilador), durant aproximadament uns 12 minuts.


Un cop cuits, desenfornem, desemmotllem tot capgirant-los, i deixem acabar de refredar damunt una reixeta.


Mentre es refreden, desfem la xocolata blanca. En aquest cas ho vaig fer amb l'ajuda del microones, procurant que no es cremés.



I un cop ben desfeta, hi suquem els donuts.


Abans que la xocolata blanca quedi presa, hi ratllem pel damunt xocolata negra....Amb aquest molinet, que em va regalar ma germana, és molt fàcil i queda molt ben ratllada!


Vaig tenir d'ajudant a la peque de casa, que va quedar encantar de fer rodar el molinet!


Decoreu amb unes catànies, que, si cal, enganxareu amb una punteta més de xocolata blanca, i deixeu reposar fins que la xocolata endureixi.



I ja els podeu presentar...això si abans, algun començal no s'ha avançat i se'ls ha cruspit!


Que vagi de gust!

dissabte, 26 de setembre de 2015

DONUTS DE CARBASSA....JA HA ARRIBAT LA TARDOR!!!

Ja ha arribat la tardor, i, amb ella, alguns fruits de la terra deliciosos com les carbasses!!! M'encanta la carbassa, i més en dolç que en salat, així que, en aquesta època, mai falta un tupper de puré de carbassa a la meva nevera! I amb la primera producció de puré de la temporada he preparat aquests donuts, que són, com diuen les més joves de casa, una passada!!!



INGREDIENTS (per uns 20 donuts)
100 ml d'oli de girasol
2 ous
350 grams de puré de carbassa
300 grams de sucre llustre
225 grams de farina
1 culleradeta de canyella
1/2 culleradeta de gingebre
1 i 1/2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
un pessic de sal
sucre llustre i canyella per ensucrar

PREPARACIÓ
Barregem bé els ous i el puré de carbassa.


Hi afegim l'oli, i acabem de barrejar fins que tot els líquids quedin ben integrats.



A part, tamisem el sucre, la farina, el llevat, la canyella, el gingebre i la sal.


Anem incorporant la farina, en els líquids, a poc a poc, i sense deixar de batre.


Quan tinguem la massa llesta, la deixem reposar 30 minuts a la nevera. Això és important per tal d'aconseguir una bona forma de donut.


Omplim el motlle de donuts, prèviament ruixat amb spray antiadherent, i enfornem, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador), durant uns 13-15 minuts, o fins que veieu que estiguin cuits.


Desenforneu, desemmotlleu i deixeu refredar damunt una reixa.



I només us quedarà empolsinar amb una barreja de sucre llustre i canyella!!!


I a degustar-los!!!


Que vagi de gust!

dilluns, 3 d’agost de 2015

DONUTS RED VELVET GLACEJATS

L'altre dia vaig rebre una caixa plena d'estris rebosteres, de Maria Lunarillos: el regal de cumple de ma germana. Entre totes les relíquies que contenia, hi havia un motlle metàl.lic de donuts...així que avui, abans d'anar a fer una llarga caminada, i per agafar forces, n'he preparat uns de red velvet. La recepta de la massa és de l'Alma Obregón, encara que jo els he fet un glacejat amb sucre llustre i llimona, mentre que ella va emprar una cobertura amb formatge. Són hipermegabons, i no són difícils...o sigui que qualsevol tarda de vacances, us hi podeu posar, i segur que us surten genials!



INGREDIENTS
Per la massa (per a 10 donuts)
115 ml de llet
1 culleradeta de llimona
50 ml d'oli de girasol
150 grams de sucre blanc
1 ou
1 cullerada de cacau
160 grams de farina
1 cullerada de vinagre de poma
1/2 culleradeta de bicarbonat
1 culleradeta de pasta de vainilla bourbon
colorant vermell

Pel glacejat
sucre llustre
suc de llimona
sprinkles vermells i blancs

PREPARACIÓ
Comencem preparant el buttermilk, barrejant la llet i la llimona, i deixant reposar la barreja durant uns cinc o set minuts.


Mentrestant, batem l'ou, el sucre i l'oli, fins que tot estigui ben integrat.


Hi aboquem la farina (prèviament barrejada amb el cacau i tamisada), i la buttermilk (després del repòs), a tongades, i batem una mica més, fins obtenir una massa homogènia.



Ja a mà, hi incorporem el vinagre, en plena efervescència, un cop barrejat amb el bicarbonat...


...i també la pasta de vainilla i el colorant.


Us ha de quedar una massa, força líquida i molt vermellosa, com aquesta.


Amb aquesta massa, omplim el motlle, prèviament ruixat amb spray antiadherent, procurant no anar massa més enllà de la meitat.


Enfornem, en opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 12-14 minuts.


I, un cop cuits, desenforneu, desemmotlleu i deixeu refredar damunt una reixa.


Mentre es refreda, preparem la glaça, barrejant sucre llustre i suc de llimona fins obtenir una textura líquida però densa...haureu de fer-ho una mica a ull!


Suqueu els donuts a la glaça...


...i abans que s'assequi la glaça, els decoreu amb sprinkles de color vermell i blanc.


Ja veureu que són irresistibles, a la vista i al paladar!


Que vagi de gust!

dijous, 25 de setembre de 2014

DONUTS DE XOCOLATA AL FORN

Avui fa 10 anys que ens vam casar amb en Marc...i ja quasi ni recordo quan fa que estem junts...en realitat, no teníem cap interès de passar per la vicaria...però com que vam decidir ser pares de les tres princeses-miniterroristes que corren per casa, vam haver de fer papers si o si...Va ser una festa molt divertida, i ens ho vam passar d'allò més bé...Perquè us en feu una idea, vam fer pujar a tota la família, mudada, dalt del remolc d'un tractor, per fer una ruta per la muntanya...En fi...que a originals pocs ens guanyen!!! Tot aquest rotllo es per dir-vos que avui ho hem celebrat una mica, perquè aquests han sigut els deu anys més feliços i intensos de la meva vida, i per això he fet aquests donuts amb un motlle que, per commemorar la data, m'he agenciat can Berdala a Girona, on tenen de tot i més relacionat amb el món de la cuina i la rebosteria. És una recepta (lleugeríssimament retocada en alguna quantitat) del fantàstic bloc Kanela y Limón...i us asseguro que més senzilla no pot ser!!! A veure què us sembla!


INGREDIENTS (per uns 12 donuts)
Per la massa dels donuts
180 grams de farina
30 grams de cacau pur
120 grams de sucre llustre
140 grams d'ou
8 grams de llevat químic tipus Royal
1 cullerada de pasta de vainilla Bourbon
70 grams de iogurt
100 grams de nata
60 grams d'oli de girasol

Pel glacejat
135 grams de sucre llustre
15 grams de cacau pur
4-6 cullerades d'aigua bullint

Per decorar
sprinkles de colors 


Aquest és el motlle que m'he agenciat...

...i que va fantàsticament bé!!!


PREPARACIÓ
Primer de tot barregeu i tamiseu tots els ingredients secs (farina, sucre, cacau i llevat).




Llavors, amb un batedor manual, barregeu bé tots els ingredients líquida (ous, iogurt, nata, oli i pasta de vainilla).



Poc a poc, aneu incorporant els ingredients secs a la barreja de líquids, i batent suaument a mà fins obtenir una massa homogènia.



Poseu la massa en una mànega pastissera, sense boca, i repartiu-la pels motlles. no els ompliu massa, només fins una mica més de la meitat. Jo ni tan sols he untat els motlles amb spray, i han sortit perfectes...però si de cas el vostre motlle no és igual, podeu fer-ho una miqueta.



Enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 10-12 minuts. Tot seguit, desenforneu, deixeu refredar un parell de minuts al motlle, i ràpidament desemmotlleu i acabeu de deixar refredar damunt una reixa. Mireu quin goig de donuts...


Mentre es refreden, aneu pel glacejat. Simplement es tracta de barrejar bé els tres ingredients...sucre, cacau i agua bullint...fins obtenir una crema sense cap grumoll i prou líquida per glacejar bé...Això si que és qüestió de provar una mica fins trobar la textura ideal. Afegiu l'aigua molt a poc a poc, i així podreu rectificar sobre el terreny!!!




Un cop freds, banyeu la meitat de cada donut en el glacejat...



...i decoreu amb sprinkles abans que s'assequi.


Uns minuts després, tindreu llestos els millors donuts (al forn), que hàgiu tastat mai!!!





Que vagi de gust!!!!