Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GALETES DE GINGEBRE. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GALETES DE GINGEBRE. Mostrar tots els missatges

divendres, 11 de setembre de 2015

GALETES PUNTER DE LA VIA LLIURE...TOT CELEBRANT LA DIADA!!!

Que som un poble tossut, emprenedor, lluitador, valent, innovador, solidari i de profundes conviccions, fa temps que ho sé, però un recordatori tan rotund com el d'avui, mai va malament i, a més, m'omple de satisfacció!!! Avui a Barcelona ens hem emocionat, i hem renovat forces per continuar la lluita per un país lliure i socialment més just! I esdeveniment d'aquesta magnitud necessàriament havia de tenir un petit homenatge reboster en aquest espai...i aquí us el deixo: galetes de gingebre (doble gingebre) que emulen els punters que avui, plens d'orgull, hem aixecat a la Meridiana!!! Visca Catalunya....Lliure!!!


INGREDIENTS (per unes 20 galetes)
200 grams mantega
200 grams sucre
1 ou
1 culleradeta de gingebre en pols
400 grams de farina
melmelada de gingebre
sucre llustre per empolsinar

PREPARACIÓ
Amb l'accessori pala de la KA, barregem la mantega i el sucre.


Afegim l'ou i continuem barrejant fins que quedi integrat.


Llavors és el moment d'afegir la farina, prèviament barrejada amb el gingebre en pols.


Barregeu el just perquè la farina quedi integrada...si cal, acabeu d'amassar a mà.



Com que encara fa calor, si la massa és massa tova, refrigereu-la una estona, ben embolicada amb paper film.


Finalment, estireu entre dos papers de forn, amb l'ajuda d'un corró...


...i talleu les galetes. Jo vaig fer un patró amb paper de forn, i vaig anar tallant amb un ganivet.



Finalment, estireu entre dos papers de forn, amb l'ajuda d'un corró...


...i enforneu, durant 13-15 minuts, a 180 graus, en opció rebosteria (escalfor a dalt, baix i ventilador).


Un cop desenfornades, deixeu refredar damunt una reixeta.


I una vegada fredes, farciu-les amb melmelada de gingebre (aquesta és deliciosa, encara que una mica complicada de trobar).




Per acabar, torneu a posar damunt la reixeta, i empolsineu generosament amb sucre llustre!!!


I ja les teniu llestes!!!


 Només us queda gaudir-ne!!!



Que vagi de gust!!! I Bona Diada!!!

dijous, 8 de gener de 2015

GALETONES DE GINGEBRE FARCIDES DE CREMA D'SPECULOOS

En Txema és el darrer fixatge del meu despatx: un jove apassionat i ple d'il.lusions, idees i ideals, que arriba cada matí a l'oficina disposat a emprendre mil i una batalles sense defallir!! Està bé tenir tanta vigorositat jovenívola al costat!!! Doncs bé...en Txema aquest Nadal ha viatjat al sud-est asiàtic i ha visitat, entre altres països, Cambodja, d'on em va portar un souvenir referent a la que sap, després del dret, és una de les meves grans passions: la cuina!!! Va travessar un munt de fronteres, algunes amb algun problemilla..., amb una bosseta de gingebre en pols, que fa una olor intensa desconeguda fins ara per mi!!! En fi, aquestes galetes han sigut la primera recepta on l'he emprat...i han quedat més que delicioses!!! Les que m'han deixat a casa, després d'atacar la safata que tot just sortia del forn, les he farcit amb la crema d'speculoos que vam portar de França, i trobo que la combinació ha sigut molt encertada!!! En fi...si us animeu, a més de ser una monada, són d'allò més bones!!!


INGREDIENTS (Per unes 40 galetes petites dobles)
Per les galetes
250 grams de mantega
250 grams de sucre
1 ou
1 i 1/2 de gingebre en pols, a poder ser cambotjana
400 grams de farina de blat
100 grams de farina d'ametlla

Pel farcit
crema d'speculoos

Aquesta és la famosa gingebre cambotjana, que va viatjar
per mig món fins arribar a les meves mans!!! 

PREPARACIÓ
Tallem la mantega, bo i sortida de la nevera, a tallets.


La batem amb la KA, equipada amb l'accessori pala, juntament amb el sucre, fins obtenir una barreja ben cremosa.



Hi afegim l'ou i barregem fins que estigui ben integrat.


Llavors hi incorporem el gingebre...


...i les dues farines, prèviament tamisades.


Acabem de remenar, el just per obtenir una massa homogènia, que no s'enganxi als dits.


Col.loquem la massa damunt un paper de forn.


El tapem amb un altre paper i, amb l'ajuda d'un corró, obtenir una placa de 0,5 cm de gruix aprox.


Si voleu treballar-la millor, poseu la placa 15 minuts a la nevera, tapada, abans de tallar les galetes. Un cop treta de la nevera, amb l'ajuda d'un tallador de mida petita, en aquest cas amb forma de flor, formem les galetones.


Les disposem totes damunt una safata de forn folrada, i enfornem a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durants uns 8-10 minuts (no deixeu que es torrin massa, i vigileu perquè en ser tan petitones, en un tres i no res estan llestes!!!).


Un cop cuites, desenforneu i deixeu refredar una mica a la safata, abans de passar-ho damunt una reixa.



Un cop ben fredes (i si n'han quedat de "viues"...perquè a casa més de la meitat de la producció ha volat durant la fase de refredament) ajunteu per parelles, i enganxeu amb una petita porció de crema speculoos...un dels pecats dolços més addictius que he tastat mai!!




I ja les teniu a punt per clavar-hi queixalada.


I així, posadetes unes damunt les altres, fa un goig....!!!


Que vagi de gust!

divendres, 14 de març de 2014

GALETES DE PLÀTAN I GINGEBRE (SENSE OU)

Us aviso que aquestes galetes tenen un gust molt especial! El plàtan -que a mi m'agrada molt-, i el gingebre, li confereixen un gust dolcet però amb un punt picant, d'allò més original. Són unes galetes aptes pels al·lèrgics a l'ou, perquè no en porten gens ni mica. I, si hagués de descriure-les, diria que són molt gustoses, que  tenen una textura de pasta de te molt fina, i que la seva presentació, en forma de cargol, és prou elegant...En fi, que quedareu molt bé amb els convidats de compromís (que és com ma mare es refereix als comensals de la seva taula que pensa mereixen especial atenció), si les serviu per acompanyar el cafè de després de dinar, o una xocolata a mitja tarda!


INGREDIENTS (per unes 25 galetes)
140 grams de mantega
160 grams de sucre llustre
120 grams de plàtan triturat
el suc de mitja llimona
200 grams de farina de blat
100 grams de farina de blat de moro (tipus maizena)
1 culleradeta de gingebre mòlt
1 i 1/2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
una mica més de sucre llustre per decorar

PREPARACIÓ
Primer de tot preparem el puré de plàtan, tallant-lo a trossets petits, afegint-li el suc de mitja llimona, i triturant-lo fins obtenir una textura ben fina. Reserveu.


Tot seguit, en el bol del batedor, aboqueu la mantega i el sucre llustre, i bateu, amb l'accessori pala, fins obtenir una massa cremosa.


Afegiu el puré de plàtan i continueu barrejant.


Un cop ben integrat, afegiu la barreja de farines, llevat i gingebre, prèviament tamisada.



Barregeu, a velocitat baixa, el mínim perquè tot plegat quedi ben homogeneïtzat.


Llavors col·loqueu aquesta massa en una mànega, amb boca grossa arrissada, oberta...


...i formeu els cargols de fora cap a dins, tallant la massa en acabar la galeta, amb tisores, per assegurar un centre ben bonic.



En acabat, enforneu, a 160 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 14-15 minuts. No les deixeu daurar gaire.



I ja només us queda empolsinar-les generosament amb sucre llustre...



...i clavar-los queixalada!



Que vagi de gust!