Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GREMI FLEQUERS COMARQUES GIRONINES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GREMI FLEQUERS COMARQUES GIRONINES. Mostrar tots els missatges

divendres, 3 de juny de 2016

ROSQUILLES D'ANÍS SENSE FORAT...AMB ANÍS DEL MONO I ÉS FARINA DE GIRONA...UNA COMBINACIÓ IMBATIBLE!!!

Us haig de començar dient que tot el que podia anar malament, hi va anar mentre preparava aquesta recepta...començant pel fet que havien de sortir-ne rosquilles, i, per tant, amb forat al mig...cosa que em va ser impossible perquè, amb les mides exactes de la recepta, que vaig treure de Directo al paladar, la massa va quedar poc consistent com per formar rosquilles, i acabant perquè, remenant, vaig borrar la meitat de les fotos que vaig fer del procés, concretament, les del principi...i, pel mig, de tot i més...però, com que el resultat va ser tan bo, i va agradar molt a casa, especialment a la meva mare, a qui li encanten les pastes tradicionals, m'he decidit a explicar-vos-la. Suposo que, en part, l'èxit està en els ingredients: d'una banda "És farina de Girona", un gran projecte del Gremi de Flequers Artesans de les comarques gironines, de la que trobareu tota la informació clickant aquí, i amb la que ens van obsequiar en el passat Gitour ; i, per l'altra, l'anís el mono que en Josep de Menja de Bacallà, i la seva dona, em van regalar el dia que ens vam conèixer en el Gitour...una combinació així, no podia fallar...En fi...que si us decidiu a fer aquesta mena de rosquilla amb forma de bunyol, ja veureu que no us penedireu!


INGREDIENTS (per unes 25 rosquilles-bunyol)
3 ous
100 grams de sucre blanc
50 ml de llet, 
30 ml d'anís el mono
la pela ratllada d'una taronja i una llimona
50 grams de mantega fosa
16 grams d'impulsor químic
400 grams de farina de blat
oli de gira-sol per fregir-los  i més sucre per arrebossar-los.

Aquí el primer ingredient estrella...l'anís el Mono....

...i la seva gran acompanyant: és farina de Girona!

PREPARACIÓ
En un bol, batem els ous, els sucres i les peles ratllades, fins que, com a mínim, dupliquin el seu volum. Afegint poc a poc la llet i la mantega fosa no massa calenta, amb molt de compte, i, per acabar, la farina, prèviament barrejada amb el llevat. Us ha de quedar una massa tova més o menys així, que haure de deixar reposar durant un parell d'hores a la nevera.


Un cop reposada, amb l'ajuda d'unes culleres en fem boletes que dipositarem dins la paella, on ja tindrem l'oli de gira-sol escalfat.


Veureu que no tarden gaire a daurar-se per un costat, i que ells sols es donen la volta...el mateix que passa amb els bunyols de vent.


Un cop fregits per tots dos costats (veureu que la massa es fa molt gran, els deixeu escórrer una miqueta, i els ben arrebosseu amb sucre....i a punt per menjar!




I mireu quin interior més brutal...queda clar que té una textura densa però molt esponjosa, oi?


Que vagi de gust!

dilluns, 11 d’abril de 2016

CRÒNICA DEL #GITOUR 2016!!! MIL GRÀCIES ALS ASSISTENTS I A TOTS ELS QUE EL VAN FER POSSIBLE!

Com ja sabeu, fa temps que participo en els Tours gastronòmics que alguns blocaires han organitzat a les seves terres. Reus, Benifallet, la Conca de Barberà o El Baridà han sigut alguns dels indrets que hem visitat i en els que hem gaudit de les seves delícies gastronòmiques. Arreu hem descobert racons fantàstics i productes deliciosos, i hem gaudit de bona taula i millor companyia. Tot plegat va fer que se'm despertés el cuquet de preparar-ne un per terres gironines, i, com que a mi, de ganes d'embolicar-me en mil i un projectes no me'n falten, fa uns mesos m'hi vaig posar. Al final van acabar col.laborant tots els de casa!!! Hi vam posar molta il.lusió i, dins les nostres possibilitats, vam intentar oferir a tots els participants un trosset de la Girona gastronòmica més autèntica!
Precisament, el primer agraïment d'aquesta crònica és a ells, a tots els participants...que van fer un munt de quilòmetres per assistir-hi, i que, com sempre, van desprendre companyonia, energia i bon rotllo durant tota la jornada!!! I també gràcies als que hi van participar per primera vegada. Va ser un goig i un plaer compartir rialles i taula amb vosaltres. Com diria ma mare, formem una colla pessigolla d'allò més follonera!


En concret, mil gràcies a en Manuel i la Marisol de Un cocinillas online, a la Sussi de Ara Cuina, a l'Anna de M'agrada Cuinar, a la Laura de Cuinejar, a la Sara Maria de les Delícies del Rebost, a la Blanca i en Toni de Juego de Sabores, a la Cris, la Laia i l'Òscar de Decuina.net, a l'Anna i en Jordi de Retalls de cuina, a en Lluís de Tiritinyam, a la Marta de Pa de Nous, a la Montse de La Cuina de la Mussola, a l'Alba de I per postres, a l'Eva i en Joan de Cuinant entre llibres, a l'Olga i en Joan Salvador de La cuina de l'Olga, a en Francesc i l'Anna de La Cuina de Tots Natros, a la Manu de Las recetas de Manu, la Glòria de GloriaCookies, l'altra Glòria -àlies la padrina- de No tot són postres, l'Esther de Mar i Muntanya Aransa, en Josep i la Teresa de Menja de Bacallà i l'Agustí de Cangrejo Grande!!!

Entrant ja en el que va donar de si el dia, us explicaré que vam començar al carrer del Bellaire, un dels racons més preciosos de la nostra ciutat, esmorzant, un xuixo (el dolç gironí per excel.lència) i un suc de poma 100% natural de Mooma. No deixeu de tastar ni un ni l'altra perquè són productes de culte!!!


I entre queixalada i queixalada, a tant temptadores menges, no ens vam perdre cap de les interessants explicacions que, sobre el barri en el que ens trobàvem, ens va donar en Lluc Salellas, regidor de l'actual consistori. Les seves paraules van permetre conèixer a tots els assistents el passat d'una de les zones més exclusives de la ciutat, en la que, durant anys, van conviure clergues i prostitutes amb total normalitat! Mil gràcies Lluc per deixar-te enredar ràpidament en la proposta de "guia turístic alternatiu per un dia" amb la que et vaig abordar fa unes setmanes, i encara més per haver-ho fet amb tanta passió, entusiasme i professionalitat!!!


Tot seguit, vam passar a la Llibreria Cafè Context, just a tocar, on el Gremi de Carnissers i Xarcuters de les comarques gironines i el Gremi de Flequers Artesans de les Comarques gironines ens van presentar alguns dels seus productes estrella!




Per ser més precisos, els carnissers ens vam presentar la botifarra dolça i les seves iniciatives per incorporar-la a la cuina actual, així com la versió que, bo i cuita, i sota el nom de "dulses" han decidit comercialitzar!!! Quina cosa més bona!



I els flequers, el projecte "És farina de Girona" -que pretén aconseguir l'excel·lència del pa, combinant farina de quilòmetre zero amb el talent dels Flequers artesans-, i el pa de la Tramuntana...una pa etiquetat (amb una etiqueta de pa d'àngel d'allò més original), que heu de buscar i degustar si o si!!!


Però el millor va ser que després de les explicacions teòriques, ho vam poder degustar tot! Mireu quin goig de panellets, croquetes, minifuets dolços i didalets que vam poder provar...


I quin bé de Déu de pa de tramuntana, ben sucadet, del que vam gaudir!!!


Amb aquest tiberi tan espectacular, ens va costar arrancar, però ho vam fer perquè ens esperaven a Caldes...no sense abans fer-nos foto de família tots plegats!!! Gràcies als gremis per tractar-nos tan i tan bé, i a l'Àngel i la Sílvia per organitzar-ho tot de manera tan acurada...i als de la Llibreria Cafè per oferir-nos un espai tan acollidor! Va ser una sessió inoblidable!



Vam arribar a Caldes (alguns més ràpid que d'altres...i no diré res més...) i de pet cap al Balneari Vichy Catalan!




Allà vam fer una visita guiada a la planta embotelladora, mentre la Sònia, ens desentrellava els secrets d'aquesta aigua que, si més no a casa meva, aixeca passions!






Visita que vam acabar, ja dins a l'Hotel Balneari, amb un tast d'un dels productes que han tret recentment: el Viñachy...que ve a ser vi barrejat amb vichy...una espècie de "tinto de verano" a la catalana!!! A l'estiu, ben gelat, prou refrescant!




I per acabar, la jornada vam dinar al restaurant Delicius, de l'Hotel Balnerari Vichy Catalan, on vam poder tastar diferents plats preparats pel xef del local, en David Heras, però, on, sobretot, vam compartir taula i sobretaula amb tots els companys assistents!!! Sens dubte, una de les millors estones de la diada!!!


Després de tot això, i ja cap al tard...tothom va anar desfilant cap a casa...amb uns quants records gastronòmics!!!



Inclosa una mel de l'Ametlla de Mar amb la que la Glòria de GloriaCookies ens va homenatjar a tots!!!


Ara només ens queda l'esperança que algú organitzi ben aviat algun altre tour, per poder-vos tornar a veure a tots ben aviat!!!! Petonarros i altre cop mil gràcies per respondre tan bé a la meva agosarada aventura gastronòmica!!!

PS: Ah....per cert, per si hi voleu donar un cop d'ull, us deixo l'enllaç del que el Gremi de Carnissers ha escrit sobre la nostra activitat en el bloc puntdecarn.comhttp://puntdecarn.com/botifarra-dolca-gastroblocaires/!!!! Una abraçada i fins ben aviat!

dissabte, 5 de març de 2016

TROBADA DE BLOCAIRES GASTRONÒMICS A GIRONA ORGANITZADA PER ENSUCRAT!!!

En aquesta entrada no hi trobareu cap recepta!!! En realitat és un anunci!!! Un anunci d'un TROBADA DE BLOCAIRES GASTRONÒMICS A GIRONA!!! L'he preparat amb l'ajuda d'en Marc amb molta il.lusió!!! Espero us agradi la proposta i us hi apunteu! Aquesta vegada us farem pujar cap a les terres del Nord!!! Per apuntar-vos cal enviar mail a l'adreça indicada, perquè així us tindrem ben controlats i us podrem trametre informació més concreta!!! Petonarros des de Girona!


US HI ESPEREM!!!