Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris MANTEGA DE CACAUET. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris MANTEGA DE CACAUET. Mostrar tots els missatges

dilluns, 8 de gener de 2018

BIQUINIS DOLÇOS...UN BERENAR REVITALITZANT!

El berenar d'avui, primer dia d'activitat normal, havia de ser especialment revitalitzant, per recuperar forces i encarar la resta de la setmana amb una mica més d'alegria! Aquests biquinis han complert sobradament l'objectiu: de nutella i plàtan, xocolata negra i maduixes i de mantega de cacauet i xocolata...Amb quin gust us quedarieu vosaltres? Perquè us asseguro que són tots deliciosos!


INGREDIENTS
pa de motlle sense crosta
nutella
plàtan
gotes de xocolata negra
maduixes
mantega de cacauet
una mica de mantega per untar la paella

PREPARACIÓ
Prepareu tots els ingredients.


Els de plàtan i nutella es fan untant una de les llesques de l'entrepà amb nutella, i repartint pel damunt rodanxes de plàtan.


Els de maduixa i xocolata es fan repartint gotes de xocolata negra sobre una de les llesques de l'entrepà, i cobrint-les amb làmines primetes de maduixa.


I, per acabar, el de mantega de cacauet no té pèrdua: unteu una de les llesques, i repartiu pel damunt gotes de xocolata negra.


Poseu aquestes llesques, farcies, damunt una paella lleugerament untada amb mantega.


Cobriu els farcits amb altres llesques de pa, i unteu la cara superior també amb una mica de mantega.


Aneu girant i coent a foc baixet, fins obtenir un biquinis ben daurats!


Menjar-los calentons és primordial! Que vagi de gust!

diumenge, 20 de setembre de 2015

MUFFINS DE PLÀTAN, CACAUET I XOCOLATA BLANCA

Els muffins són una bona opció a tothora...per esmorzar, a mig matí, per berenar, o amb un got de llet, abans d’anar a dormir...en fi...que és impossible resistir-s’hi...i si són aquests, que queden super esponjosos, humits per dins, amb gustet a plàtan, i amb un toc de cacauet i xocolata blanca...ja us podeu imaginar...A més, en aquesta ocasió, van ben mudats amb uns papers de topos, de vius colors, que vaig portar d’Alemanya!!! A veure què us semblen!



INGREDIENTS (per 12 muffins)
150 grams de farina de blat
75 grams de farina de cacauet
1 i ½ de llevat químic tipus Royal
½ culleradeta de sal
75 grams de mantega fosa
40 grams de mantega de cacauet
150 grams de sucre moreno
2 ous
2 plàtans madurs trinxats
180 ml de llet sencera
una tasseta d'escates de xocolata blanca
un grapat de gotes de xocolata blanca

PREPARACIÓ
Primer de tot preparem els papers dins la safata...mireu aquest de topos de colors que vaig portar d'Alemanya...oi que són bonics...i no perden gens de color al forn!!!


Tot seguit, comencem a preparar la massa. Trinxem els plàtans madurs.



Hi afegim els ous i barregem. Jo he fet servir tota l'estona la pala de la KA.


Barregem la mantega fosa i la mantega de cacauet, i també incorporem.




Dissolem bé el sucre, en aquest cas, de canya, biològic, i de comerç just, en els ingredients líquids.



I per acabar, i sense deixar de remenar,  afegim la llet a poc a poc.


Un cop llestos els ingredients líquids, en un bol, barregem tots els sòlids (menys el sucre, que ja l'haurem incorporat). És a dir, farines, llevat i sal.


En els ingredients sòlids, hi aboquem, poc a poc, els líquids, sense deixar de remenar, ja amb un batedor manual.


Incorporem les escates de xocolata blanca.


Repartim la massa entre els papers preparats...


I decorem pel damunt amb les gotes de xocolata blanca.


Enfornem, a 160 graus, en opció rebosteria, durant uns 25 minuts, o fins que els veieu ben inflats i cuits (que en tocar-los, la massa no s'enfonsi).


Llavors només us queda desenfornar-los, deixar-los refredar damunt una reixeta, i cruspir-vos-els...a poder ser, a parells!



Ja veureu com el seu interior, esponjós, humit i saborós...us sorprendrà gratament!


Que vagi de gust!

dissabte, 12 de setembre de 2015

BATUT DE CACAUET

Aquests dies, malgrat alguns ruixats vespertins, encara fa calor, i vénen prou de gust coses fresquetes...d'aquí que, avui, per les postres de dinar, hàgim preparat un batut molt dolcet i refrescant a la vegada!!! Es tracta d'un batut de cacauet, amb el toc d'uns quants Conguitos de colors, que són una dolçaina que em fa perdre el senderi. Ja veieu que, darrerament, els cacauets han entrar a la meva cuina amb força...i és que tenen un potencial que cal explorar i explotar!!! Que vagi de gust!


INGREDIENTS (per a dos batuts grans)
4 cullerades de gelat de vainilla
2 culleradetes generoses de mantega de cacauet
400 ml de llet sencera ben freda
un grapadet de Conguitos de colors
nata i uns quants conguitos de colors més per decorar

Aquests són els Conguitos de colors que he fet servir...d'un
pot gegant regal de la tieta a les nenes.

...i la mantega de cacauet, d'una marca que no havia fet servir mai,
i que ha resultat ser especialment gustosa!

PREPARACIÓ
Posem el gelat en el got del batedor de peu.


Hi afegim la mantega de cacauet...


...la llet ben freda (si cal, la poseu una estona abans al congelador)...


...i el grapadet de conguitos de colors.


Batem, a velocitat alta, duran un minut, o fins que tot estigui ben integrat...


...i ja el podeu servir, en gots alts, coronats per una bona porció de nata, i engalanats amb uns quants Conguitos de colors trinxadets.



Que vagi de gust!

dilluns, 23 de febrer de 2015

BROWNIE DE CARNAVAL

Aquest dissabte celebràvem el Carnestoltes al nostre barri...però la mala previsió meteorològica va obligar-nos a ajornar-lo fins el proper dissabte (ja en plena quaresma!!!!)....En fi...que per consolar-me de "l'aigualimenta" de tanta feinada, i per matar la impaciència que em provoca haver d'esperar una altra setmana per disfressar-me de bossa de crispetes (no us imagineu quina fila que faig...), vaig preparar aquest brownie de Carnaval!! Deliciós! A veure què us sembla!


INGREDIENTS (per uns 9 brownies)
75 grams de mantega de cacauet (més dues o tres culleradetes més per decorar)
300 grams de xocolata negra de cobertura
3 ous
150 grams de sucre moreno
1 culleradeta d'aroma de vainilla
120 grams de farina
un bon grapat de lacasitos o pastilles de xocolata similars de colors
nata i sprinkles per acompanyar i decorar

PREPARACIÓ
Comencem barrejant la mantega de cacauet i la xocolata de cobertura, tallada a trossets.



Ho fonem al bany maria o al microones (si opteu per aquesta segona opció, aneu escalfant poc a poc, i remenant, per evitar que se us cremi la mantega de cacauet). Al final, heu de tenir una xocolata líquida, sense cap grumoll.


Reserveu la xocolata desfeta. En un altre bol col·loqueu el sucre moreno, els ous i l'aroma de vainilla.


Bateu bé amb la KA (o un altre batedor, equipat amb l'accessori globus, i a velocitat alta), fins que tot quedi ben integrat.


Llavors hi incorporeu la xocolata (que s'haurà refredat un xiquet), que aneu incorporant amb l'ajuda d'un batedor manual.


Després és l'hora de la farina, ben tamisada.



Un cop la massa ben homogènia, l'aboqueu en un motlle rectangular, ben untat de mantega o ruixat d'spray antiadherent, i repartiu per sobre un munt de lacasitos o pastilles similars.


I entremig de les pastilles, i amb l'ajuda d'una forquilleta petita, repartiu, tot compactant-la amb la massa, unes culleradetes de mantega de cacauet.


Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 25 minuts.


I ja el tindreu a punt!!!


Només us caldrà desenfornar-lo, deixar-los refredar  uns minuts, tallar-lo a bocins quadrats, i servir!!! Si encara és tebi mooooolt millor!



Acompanyat d'una mica de nata...farà perdre el senderi als xocolaters com jo!


I amb un tallet segur que no en tindreu prou!


Que vagi de gust!