Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris MELMELADA DE TOMÀQUET. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris MELMELADA DE TOMÀQUET. Mostrar tots els missatges

divendres, 3 de gener de 2014

CASSOLETES MARGARITA

Avui us vull ensenyar una recepta salada que, depenenT de la mida que la prepareu, pot servir d'aperitiu (que és el format que vaig emprar jo), o com a entrant. Jo vaig fer mini cassoletes, però si utilitzeu un motlle més gran, i ho acompanyeu d'amanida, teniu un primer plat deliciós!


INGREDIENTS (per unes 25-27 cassoletes)
1 placa de pasta brisa
25-27 culleradetes de melmelada de tomàquet
150 grams de formatge tipus cheddar
5 o 6 tomàquets deshidratats
oli d'oliva
orenga

PREPARACIÓ
En primer lloc, ruixem motlles de silicona de magdalena amb spray antiadherent (o amb una mica de mantega tova).


Estenem la placa de pasta brisa i la tallem a cercles amb l'ajuda d'un tallador de galetes.


Col·loquem un cercle a cada motlle, apretant bé la massa contra el motlle.


En punxem el cul ben punxat.



I enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 8-10 minuts, fins que estiguin ben dauradetes.


Desenfornem, desemmotllem i deixem refredar. Reservem fins a l'hora de farcir-les.


Mentre les cassoletes es couen, tallem els tomàquets deshidratats a trossets.


I els deixem una estona macerant amb oli d'oliva i orenga.


Deu minuts abans de servir les cassoletes, les col·loquem de nou damunt una safata de forn (no cal que estigui folrada).


Al fons de cada cassoleta hi posem una culleradeta de melmelada de tomàquet...


...i un trosset de formatge cheddar. Vaig fer servir cheddar perquè el trobo molt gustós!


Coroneu cada cassoleta amb un trosset del tomàquet deshidratat que haureu macerat...


...i unes gotes de l'oli de maceració.


Enforneu durant dos o tres minuts, en el forn preescalfat, i a temperatura no massa alta. El just perquè el formatge es fongui. Serviu immediatament!


Ja veureu que, si us despisteu, desapareixeran abans que tots els comensals sigui a taula!



Suposo que ja heu encertat el perquè del nom....aquestes cassoletes són de tomàquet i formatge, com les típiques i mundialment conegudes pizzes margarita!!! Que vagi de gust!
Per cert...oblidava que amb aquesta recepta participo al Concurs Mossegades d'aquest mes de gener, dedicat als aperitius!!! A veure si hi ha sort!!!


dimarts, 19 de març de 2013

TRONQUETS DE MELMELADA DE TOMÀQUET AMB CRUIXENT DE CEBA

La melmelada de tomàquet és deliciosa. Ahir me'n va caure un potet a les mans i vaig pensar que l'havia d'utilitzar per sopar, tant si com no. Així que vaig posar-me a rumiar combinacions, i vaig pensar que estaria bé de combinar-la amb un sabor més salat i potent, per aconseguir un bon contrast. I què millor que amb una ceba fregida deshidratada, que ara es pot trobar envasada a tots els supermercats (o a granel a les botigues de fruits secs). Trobo que això de la ceba fregida deshidratada, és una innovació genial, aplicable a molts plats. En concret, en aquesta recepta, a més de servir per aportar el contrast de gustos, aporta el cruixent, que dóna un toc musical als tronquets, que fan venir salivera a qualsevol hora del dia!


INGREDIENTS (per uns 15 tronquets)
1 placa de pasta de full refrigerada o congelada
4 cullerades generoses de melmelada de tomàquet
50 grams de ceba fregida deshitrada
1 ou

Ceba fregida deshidratada i melmelada de tomàquet

PREPARACIÓ
Esteneu la placa de pasta de full, i unteu-la amb la melmelada de tomàquet.


Dividiu-la en porcions, prou amples per fer dos plecs a cada una.


Un cop formats tots els tronquets, amb una forquilla, premeu la junta una miqueta, per evitar que s'obrin massa en coure'ls, i pinteu amb ou. Tot seguit, repartiu la ceba fregida deshidratada per sobre.


Si us queden llargs com a mi (que vaig fer servir una massa rectangular), partiu per la meitat i col·loqueu damunt una safata d'anar al forn folrada de paper.


Enforneu, a 190 graus, fins que estiguin daurats (uns 15 minuts aproximadament). Deixeu refredar una estona i ja podeu atacar-los sense cap tipus de pietat!!!



Que vagi de gust!