Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris NUTELLA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris NUTELLA. Mostrar tots els missatges

dilluns, 8 de gener de 2018

BIQUINIS DOLÇOS...UN BERENAR REVITALITZANT!

El berenar d'avui, primer dia d'activitat normal, havia de ser especialment revitalitzant, per recuperar forces i encarar la resta de la setmana amb una mica més d'alegria! Aquests biquinis han complert sobradament l'objectiu: de nutella i plàtan, xocolata negra i maduixes i de mantega de cacauet i xocolata...Amb quin gust us quedarieu vosaltres? Perquè us asseguro que són tots deliciosos!


INGREDIENTS
pa de motlle sense crosta
nutella
plàtan
gotes de xocolata negra
maduixes
mantega de cacauet
una mica de mantega per untar la paella

PREPARACIÓ
Prepareu tots els ingredients.


Els de plàtan i nutella es fan untant una de les llesques de l'entrepà amb nutella, i repartint pel damunt rodanxes de plàtan.


Els de maduixa i xocolata es fan repartint gotes de xocolata negra sobre una de les llesques de l'entrepà, i cobrint-les amb làmines primetes de maduixa.


I, per acabar, el de mantega de cacauet no té pèrdua: unteu una de les llesques, i repartiu pel damunt gotes de xocolata negra.


Poseu aquestes llesques, farcies, damunt una paella lleugerament untada amb mantega.


Cobriu els farcits amb altres llesques de pa, i unteu la cara superior també amb una mica de mantega.


Aneu girant i coent a foc baixet, fins obtenir un biquinis ben daurats!


Menjar-los calentons és primordial! Que vagi de gust!

diumenge, 3 de setembre de 2017

GOFRES BICOLORS!

Aquest cap de setmana hem estat per casa i amb la peque hem estat cuinant alguna de les seves darrerespeticions...les principals: núvols de sucre, i uns gofres de colors que havia vist en un video per internet! En fi...la recepta dels gofres que hem fet és una adaptació/compendi de diverses receptes que corren per internet sobre gofres belgues, els autèntics, amb perles de sucre...i han quedat deliciosos! Acompanyats, com no podia ser d'altra manera, de nutella, han sigut un sopar de diumenge deliciós i original!


INGREDIENTS
500 grams de farina
10 grams de sal
100 grams de sucre blanc
50 grams de llevat fresc
2 ous i 1 rovell
175 grams de llet tèbia
250 grams de mantega
100 grams de sucre perlat
colorant alimentari blau
nutella i sprinkles per decorar

PREPARACIÓ
Posem en el bol de la KA la farina, la sal, el sucre, els ous i el rovell i el llevat esmicolat.


Afegim la llet tèbia.


Amassem bé amb l'accessori ganxo.


La massa obtinguda ha de tenir una textura tova i no enganxar-se massa.


Tapem amb paper film i deixem reposar en un lloc càlid fins que dobli el volum.



Un cop llevada la massa, la tornem a posar en el bol de la KA, i hi anem afegint la mantega, a temperatura ambient, tallada a trossets.



I tot seguit el sucre perlat. La quantitat del sucre perlat la podeu augmentar una mica, si us agrada molt el cruixent.



Un cop tot integrat, dividim la massa en dos.


En una de les dues meitats, hi afegim colorant blau. Afegiu-lo poc a poc, per així poder parar quan obtingueu el color desitjat.



I ja tenim les masses a punt! És hora d'engegar la màquina, escalfar-la i engreixar-la una mica amb oli de girasol.


Omplim cada un dels motlles amb una cullerada de massa normal, i una altra de massa blava.


I a coure!


Per tal que quedin cruixents per fora i tendres però ben cuits per dintre, jo els he tingut uns cinc minuts.


Ja veureu quina cosa més bona!


Sobretot si els acompanyeu amb la infal.lible nutella!


Que vagi de gust!

diumenge, 6 d’agost de 2017

GELAT DE NUTELLA I COOKIES...AMB AQUESTA CALOR...UNA MENJA INDISPENSABLE!

Ja sabeu de la debilitat dels de casa meva per la nutella...així que de gelats de nutella n'he fet molts, amb diverses receptes i ingredients (un fet amb cacaolat, un altre amb avellanes...)...Però el d'avui és especial perquè: és més suau (porta menys nutella); la combinació amb galetes li dóna un toc cruixent irresistible; no cal preparació el dia abans; i és hipermegasenzill d'elaborar...Ja ho veureu!




INGREDIENTS
400 ml de nata per muntar
4 cullerades de sucre blanc
200 ml de nata fresca
200 ml de llet
4 o 5 cullerades de nutella
cookies
més cookies i nutella per decorar

PREPARACIÓ
Barregem la nata per muntar i el sucre i la muntem. Reservem a la nevera.



En un altre bol, barregem la nata fresca, la llet i la nutella.



Un cop tot integrat, hi anem incorporant, a poc a poc i amb molt de compte, la nata muntada que havíem reservat.



Un cop obtinguda una barreja molt cremosa, l'aboquem mica en mica a la geladora, que ja la tindrem donant voltes.


Entre mitja hora i tres quarts després, veureu com la barreja ha augmentat de volum i està totalment "mantecada"...el que ve a ser amb textura de gelat.


És el moment de trinxar unes quantes cookies (jo he fet servir chips ahoy), i barrejar-les, també amb molta cura, amb el gelat, al temps que l'anem col.locant en el recipient en el que el voldrem acabar de gelar al congelador.





Un cop tot enllestit, el tapeu i el deixeu al congelador unes tres o quatre hores, perquè acabi d'agafar cos!


Per acabar, engalaneu amb una mica més de nutella i unes quantes mini cookies!



Que vagi de gust!

diumenge, 9 d’abril de 2017

TORTELL DE RAMS FARCIT DE NUTELLA! ADAPTANT LES TRADICIONS DOLCES ALS GUSTOS DE LES NOVES GENERACIONS!

Els meus fiols i les meves filles són fanàtiques de la nutella, així que aquest any he decidit donar-los una sorpresa i farcir el tortell de Rams -el típic dolç que a Girona els padrins regalen als fiols el dia del Ram- amb aquesta crema de xocolata i avellanes que crea tanta addicció entre els més joves...Es tracta d'adaptar les tradicions rebosteres de sempre al gustos de les noves generacions! Ha quedat espectacular!


INGREDIENTS (per dos tortells mitjans)
1000 grams de farina de força
200 grams de sucre
60 grams de llevat fresc
2 pessics de sal
la pela ratllada de dues taronges
300 ml de llet
1 iogurt
el suc d'una taronja
2 ous
40 ml de rom
240 grams de mantega
ou batut i perles de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Comenceu ratllant la pela de les taronges...el toc de taronja és important en el resultat final.


Poseu en un bol la farina, el sucre, la sal, el llevat fresc esmicolat i la pela de taronja ratllada (sobretot que la sal no es toqui amb el llevat).


En un altre recipient poseu la llet, el iogurt, els ous, el rom i el suc de taronja...


...i ho bateu tot.


Aboqueu la barreja dels ingredients líquids dins els sòlids i comenceu a amassar amb l'accessori ganxo de la KA.


Un cop tot integrat, afegiu la mantega tallada a trossets...



Amasseu durant uns 10-15 minuts, fins que obtingueu una massa homogènia, elàstica, i que no s'enganxi massa.


Llavors la tapeu amb paper film i deixeu que llevi durant unes 2 o 3 hores. El volum de la massa s'ha de triplicar.


Llavors, un cop llevada, la disposem damunt una superfície enfarinada, li treiem l'aire, i l'estirem com a la fotografia.


Posem al mig de la banda que hàgiu format una tira generosa de nutella.


I emboliqueu la nutella amb els laterals de la banda de massa.


Disposeu la mena de xurro que us hagi quedat com un cercle, ajuntant els extrems, damunt una safata de forn folrada de paper.  Sobretot la junta ha de quedar a la part de baix. Amb alguna cosa rodona al mig (untada amb oli), deixeu que llevi una estona més.



Un cop llevat, pinteu amb ou batut i decoreu amb perles de sucre.


Enforneu a 200 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 20-25 minuts. I mireu quina cosa tan preciosa que obtindreu!!!


I per dins...us farà perdre el senderi!


Atreviu-vos a sorprendre al vostre fiol! Que vagi de gust!