Ahir al vespre vaig improvisar un sopar ràpid. Les nenes havien d'estudiar i volien sopar a la seva habitació, i en Marc volia fer un mos ràpid entre la primera sega primaveral del jardí i l'obligat passeig nocturn de la nostra gossa Lluna, o sigui que vaig preparar uns panets ràpids de llet, formatge i sobrassada, que els van agradar molt. A veure què us semblen!
INGREDIENTS (per sis panets)
150 grams d'oli de girasol
1 ou gros
200 grams de iogurt tipus grec
150 grams de llet
480 grams de farina
1 sobre de llevat tipus Royal
un pessic de sal
una culleradeta de mostassa en pols
120 grams de formatge ratllat (jo he fet servir del de barreja de formatges)
6 culleradetes de formatge parmesà en pols per empolsinar
6 rodanxes de sobrassada
PREPARACIÓ
Es baten els ingredients líquids (oli, ou, iogurt i llet).
S'hi incorporen els ingredients secs barrejats i tamisats (farina, llevat, sal i mostassa), remenant bé amb l'accessori pala del batedor.
I, finalment hi incorporem el formatge ratllat. Queda una massa espessa.
Repartim 3/4 de la passa entre els papers o motlles (jo he fet servir un motlle amb forats molt grans que he folrat amb paper de forn, per fer-ne una presentació tipus muffin gegant). Col·loquem una rodanxa de sobrassada sobre de cada porció de massa.
Tapem la sobrassada amb el quart de massa restant, i empolsinem generosament amb el formatge parmesà en pols.
Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador) durant 20-25 minuts, fins que estiguin daurats.
I ja els teniu llestos. Queden molt esponjosos, i si es serveixen templats estan deliciosos! Això si, atipen força, o sigui que amb un per cap en feu ben bé prou! En Marc se'n va cruspir dos i, cosa que no passa gaire sovint, va dir que "s'havia ben tipat".
Que vagi de gust!









