Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS DE FORMATGE. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS DE FORMATGE. Mostrar tots els missatges

diumenge, 7 de maig de 2017

PASTÍS DE MATÓ AL TOC DE TARONJA

Ahir vam tenir a casa uns convidats molt especials...una colla d'amigues blocaires i les seves parelles, amb qui vam compartir excursió, taula i sobretaula, i sobretot moltes rialles...Aquest pastís va ser la meva aportació a unes postres col.lectives (cadascuna va portar alguna cosa), que van venir a ser com un segon dinar!!!



INGREDIENTS
1 placa de pasta de full
75 grams de sucre
2 ous
80 grams de farina de blat
250 grams de llet sencera
30 grams de mantega fosa
400 grams de mató
la pella ben ratllada de dues taronges
melmelada de taronja

PREPARACIÓ
Comencem precoent cinc minuts una mica la placa de pasta de full (que haurem ben punxat) en un motle ben engreixat.




Mentre la pasta de full es precou, preparem el farcit. Batem els ous i el sucre, fins que la barreja blanquegi.



Hi incorporem la farina i barregem fins que estigui integrada.


Llavors és el torn de la llet i la mantega fosa (que haurem deixat temperar una mica).



I tot seguit l'ingredient estrella...el mató, que com més bo sigui millor! En aquest cas, de proximitat i empordanès!



I ja per acabar, aboqueu la pela de taronja ben ratllada.



Us ha de quedar, més o menys una massa així.


En aquest moment, ompliu la placa de massa, que ja haureu tret del forn, i la hi torneu a posar, a 180 graus aproximadament, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador), durant uns 35-40 minuts, o fins que el farcit estigui completament cuit (ho sabreu si, en punxar-lo, l'estri surt net). Si veieu que al final de la cocció se us torra massa, tapeu la part superior amb paper d'alumini.


Feta la cocció, l'aspecte ha de ser aproximadament aquest. Deixeu refredar una mica en el motlle, i tot seguit desemmotlleu i deixeu acabar de refredar damunt una reixeta.



Abans de servir, emplateu i cobriu la part central superior amb melmelada de taronja.



I a degustar!


Que vagi de gust!

dijous, 1 de setembre de 2016

PASTÍS DE MATÓ I SPECULOOS

Com diu una meva amiga, la setmana passada era la "Setmana Grande" de casa meva. Sants i aniversaris s'acumulen en pocs dies, i no parem de preparar i gaudir d'àpats de celebració! Una de les més assenyalades: l'aniversari de la matriarca, la Juanita, que aquest any va fer 74 anys! Per commemorar la data, un pastís de mató i speculoos, consistent però molt cremós i suau, amb un gustet a galeta deliciós! Us haig de dir que la idea de fer un pastís amb formatge i speculoos me la va donar l'Eva del magnífic bloc Cuinant entre Llibres, encara que la seva versió era sense forn... A veure què us sembla! 




INGREDIENTS
2 iogurts naturals
250 gr de sucre
200 gr de farina
6 ous
200 ml de nata per muntar
1 tarrina de formatge crema tipus philadelphia
250 gr de mató

PREPARACIÓ
Barregem el sucre i els ous fins que aconseguim una massa ben escumosa.


Afegim la nata i els iogurts i continuem batent fins que estigui tot ben integrat.



En acabat, és el torn del formatge tipus crema i el mató.



I de la crema d'speculoos.


Per últim, afegirem la farina, tamisada, i la incorporarem poc a poc, amb un batedor manual.



Untem un motlle rodó, d'uns 24 cm de diàmetre, amb mantega, i hi aboquem la barreja. Jo, per facilitar el desemmotllat, vaig folrar el cul amb paper de forn, abans d'untar el motlle, i va anar molt i molt bé!



Enfornem, a 180 graus, escalfor per baix, durant uns 60 minuts. Per saber si està cuit, podeu punxar-lo.

Deixeu refredar completament, primer en el motlle, i després a la nevera (paseu abans uns ganivet per la vora, per evitar s'esquerdi), i ja podeu decorar. Jo ho vaig fer amb una mica de crema d'speculoos, caramels i les espelmes!!!


I aquí teniu l'homenatjada, a punt de fer els honors!


Que vagi de gust!

diumenge, 20 de desembre de 2015

PASTÍS DE FORMATGE, NOUS I XOCOLATA...QUI EN VOL UN TROSSET?

No és que tingui oblidat el meu jo reboster...és que aquesta setmana ha estat, com sempre, una de les més agitades de l'any...he fet centenars de galetes per les nenes, les seves amigues, els pica-pica de l'insti, els tallers del barri...i he preparat tallers, vestit patge, encarregat regals, embolicat presents...en fi...un no parar que fa impossible fer fotos i, menys, preparar entrades. D'aquí la meva inactivitat blocaire temporal! Però aquesta setmana hauré de posar-me al dia, i preparar dolçaines nadalenques per aquestes Festes que ja tenim a tocar! Mentrestant...aquí us deixo un pastís de formatge, nous i xocolata, que vaig preparar la setmana passada, i que també us pot solucionar un fi d'àpat nadalenc!


INGREDIENTS
Per la base
3 ous
100 grams de sucre moreno
500 grams de formatge crema tipus Philadelphia
200 ml de nata líquida
1 iogurt 
un grapat de nous pacanes ben picades
3 cullerades de maizena
una tassa d'escates de xocolata negra

Per la cobertura
150 grams de xocolata negra
130 ml de nata
30 grams de mantega
unes quantes nous pacanes més

PREPARACIÓ
En el bol de la KA, batem els ous i el sucre moreno.



Hi afegim la crema de formatge...



...la nata líquida...


...i el iogurt, i batem.


Afegim la farina i, ja a mà, l'incorporem.



El mateix amb les nous pacanes picades....





...i les escates de xocolata negra.


Untem amb mantega o ruixem amb spray antiadherent un motlle rodó de 24 cm de diàmetre aprox.


Hi aboquem la massa i enfornem, a 170 graus, en opció rebosteria (escalfor a dalt, baix i ventilador) durant uns 50 minuts aproximadament.


Quan veieu que està completament quallat i daurat, estarà llest. Amb tot, no el traieu del forn. Apagueu el forn i deixeu la porta entreoberta. El secret perquè el pastís no baixi es deixar-lo refredar una estona dins el forn apagat.


Un cop temperat, traieu del forn i deixeu acabar de refredar completament.


Mentre el pastís s'acaba de refredar, prepareu el ganache. Posem la xocolata i la mantega tallada a trossets en un bol, i hi aboquem la nata, a la que haurem fet arrencar el bull. Remenem fins que tot quedi ben desfet i integrat, i deixem refredar una miqueta. Veureu que, en refredar-se, també agafarà consistència. No cal que la poseu a la nevera, que llavors quedaria massa presa.





Un cop fred el pastís, repartiu la cobertura de xocolata pel damunt.




 I decoreu amb unes quantes meitats de nous pacanes.


El resultat, segur que us fa venir salivera!!!


Que vagi de gust!