Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS DE FORMATGE AL FORN. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS DE FORMATGE AL FORN. Mostrar tots els missatges

dijous, 1 de setembre de 2016

PASTÍS DE MATÓ I SPECULOOS

Com diu una meva amiga, la setmana passada era la "Setmana Grande" de casa meva. Sants i aniversaris s'acumulen en pocs dies, i no parem de preparar i gaudir d'àpats de celebració! Una de les més assenyalades: l'aniversari de la matriarca, la Juanita, que aquest any va fer 74 anys! Per commemorar la data, un pastís de mató i speculoos, consistent però molt cremós i suau, amb un gustet a galeta deliciós! Us haig de dir que la idea de fer un pastís amb formatge i speculoos me la va donar l'Eva del magnífic bloc Cuinant entre Llibres, encara que la seva versió era sense forn... A veure què us sembla! 




INGREDIENTS
2 iogurts naturals
250 gr de sucre
200 gr de farina
6 ous
200 ml de nata per muntar
1 tarrina de formatge crema tipus philadelphia
250 gr de mató

PREPARACIÓ
Barregem el sucre i els ous fins que aconseguim una massa ben escumosa.


Afegim la nata i els iogurts i continuem batent fins que estigui tot ben integrat.



En acabat, és el torn del formatge tipus crema i el mató.



I de la crema d'speculoos.


Per últim, afegirem la farina, tamisada, i la incorporarem poc a poc, amb un batedor manual.



Untem un motlle rodó, d'uns 24 cm de diàmetre, amb mantega, i hi aboquem la barreja. Jo, per facilitar el desemmotllat, vaig folrar el cul amb paper de forn, abans d'untar el motlle, i va anar molt i molt bé!



Enfornem, a 180 graus, escalfor per baix, durant uns 60 minuts. Per saber si està cuit, podeu punxar-lo.

Deixeu refredar completament, primer en el motlle, i després a la nevera (paseu abans uns ganivet per la vora, per evitar s'esquerdi), i ja podeu decorar. Jo ho vaig fer amb una mica de crema d'speculoos, caramels i les espelmes!!!


I aquí teniu l'homenatjada, a punt de fer els honors!


Que vagi de gust!