Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS. Mostrar tots els missatges

dilluns, 27 d’agost de 2018

PASTÍS DE IOGURT GREC AMB MELMELADA DE MORES CASOLANA!

Dijous passat van anar a Colera, i després de banyar-nos en la seva rocosa i preciosa platja, i dinar un bon arròs a casa la família, vam caminar fins a la Font del Mono...Malauradament, estava tancada, però, pel camí, vam recollir prop de dos quilograms de mores, amb les que vam fer una melmelada casolana deliciosa....I, davant de tant sublim acompanyament, l'endemà vaig haver d'empescar-me una recepta on poder-la fer servir...D'aquí el pastís de iogurt grec que us presento....Una delícia acompanyada amb la melmelada del gust que sigui!

Aquí teniu la collita...oi que feia goig?

INGREDIENTS (per una safata rectangular d'un sol ús, de les d'alumini)
375 grams de iogurt grec (el que vindria a ser 3 iogurts)
350 grams de farina
810 grams de llet sencera
270 grams de sucre blanc
1 cullerada de llevat tipus Royal
5 ous mitjans
110 grams de mantega fosa (però no calenta)
un rajolí d'aroma natural de vainilla

PREPARACIÓ
És tan senzilla que no vaig fer ni pas a pas...
A)Bateu, amb l'accessori globus però a velocitat baixa, en el bol de la KA el iogurt, la llet i el sucre. 
B)Quan estigui barrejat, hi afegiu la farina i el llevat (prèviament tamisats) i l'aroma de vainilla, i continuem batent. 
C)Per acabar, hi afegim la mantega fosa, que haureu deixat refredar una mica. Quan tot estigui integrat, ho aboqueu en el motlle, que jo vaig folrar amb paper de forn i untar amb spray antiadherent (per així poder desemmotllar-lo sense cap problema), i cap al forn, a 180 graus (opció rebosteria: escalfor a baix, a dalt i ventilador), fins que estigui daurat i pres. Depèn del forn però, a casa va ser en uns 50-55 minuts. Això si...si veieu que se us torra massa del damunt, tapeu els darrers minuts amb paper d'alumini. 
D)Un cop cuit, deixeu refredar vint minuts dins el forn, amb el forn apagat i la porta mig oberta, i després del tot, damunt un marbre (però sense desemmotllar). Un cop fred, deixeu reposar a la nevera unes hores abans de desemmotllar i servir acompanyat de la melmelada que més us agradi...i que en el nostre cas va ser la de mores casolana!

Aquest és l'aspecte del pastís un cop fred i desemmotllat!


I aquest ja tallat i acompanyat de la melmelada!!! Quina cosa més bona!


Que vagi de gust!

dilluns, 6 d’agost de 2018

PASTÍS DE GALETES I XOCOLATA SENSE FORN!

La recepta d'avui és tan senzilla, tan senzilla, que no us porto el pas a pas fotogràfic. Però no patiu, ja veureu com amb un caçó, una cullera i un motlle rectangular, la teniu llesta en un tres i no res...i el més important de tot amb aquestes calors: SENSE FORN! Amants de la xocolata acalorats...aquesta és la vostra recepta


INGREDIENTS (per un motlle rectangular, fondo, de 28x18 aproximadament)
2 paquets de galetes tipus napolitana
400 grams de xocolata negra de cobertura
140 grams de mantega
200 ml de nata
300 ml de llet sencera més un got més per sucar les galetes
una mica de licor (opcional)
cagallons de xocolata
gelat de vainilla per acompanyar

PREPARACIÓ
Posem la llet i la nata al foc en un caçó. Quan estiguin a punt d'arrencar el bull, apaguem el foc i hi afegim la xocolata tallada a trossets petits, la mantega -també a trossets- i el licor (opcional). Remenem bé fins obtenir una crema ben homogènia.
Folrem el motlle amb paper de forn, hi aboquem una mica de la crema de xocolata, i hi disposem una capa de galetes, que prèviament haurem sucat en llet, i així successivament, fins a omplir-lo. Hem d'acabar amb una capa de xocolata.
Tapeu i deixeu reposar un mínim de sis hores a la nevera (si és d'un dia per l'altre fantàstic!).
A l'hora de servir, traieu del motlle (si l'heu folrat amb paper de forn és molt senzill), disposeu en una safata, empolsineu generosament amb cagallons de xocolata, i serviru en porcions quadrades acompanyades d'un bon gelat de vainilla.



Que vagi de gust!

dilluns, 11 de juny de 2018

PASTÍS DE POLENTA I TARONJA!

A les noveles de la Donna Leon, el comissari protagonista és un fan de la polenta! Aquí us presento un pastís deliciós que la té com a ingredient principal...una recepta sense gluten, que si la proveu us asseguro us sorprendrà mooolt gratament!



INGREDIENTS
Per la base
200 grams de mantega
200 grams de sucre moreno
200 grams de farina d'ametlla
100 grams de polenta
1 culleradeta i mitja de llevat químic tipus Royal
5 ous mitjans
la pela d'una taronja molt grossa

Pel xarop de taronja
el suc d'una taronja ben grossa (o dues de més normals)
125 grams de sucre llustre

Aquest és l'ingredient secret d'aquesta recepta: la polenta!

PREPARACIÓ
Col.loqueu en el bol de la KA la mantega i el sucre moreno i, amb l'accessori pala, bateu fins a obtenir una crema.


Afegiu els ous un a un.


Incorporeu la polenta, la farina d'ametlla i el llevat químic prèviament barrejats.



I, per acabar, la pela de taronja ratllada.



Us ha de quedar una massa força espessa, que repartireu bé dins un motlle rodós, d'uns 24 cm de diàmetre, folrat amb paper de forn, i ruixat d'spray antiadherent.


Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria, durant aproximadament 45 minuts, o fins que, en punxar-lo, l'estri surti sec. Mentrestant, prepareu el xarop, posant al foc el suc de taronja i el sucre, i deixant que bulli fins que s'espesseixi un xic.



Un cop traieu el pastís del forn, i mentre encara sigui calent i dins el motlle, mulleu bé amb el xarop.



Acabeu de deixar refredar dins el motlle, i tot seguit, ja podeu desemmotllar i servir....Si és encara un pelet tebi...molt millor!




Espectacularment tendre i bo, ja ho veureu! Que vagi de gust!

diumenge, 27 de maig de 2018

PASTÍS DE CACAU I LLET CONDENSADA!

Aquesta recepta ha sigut un gran descobriment!!!! La vaig trobar al fantàstic bloc Kanela y limón, y ha donat un resultat tan espectacularment deliciós que em sembla la repetirem el pròxim cap de setmana!


INGREDIENTS
Per la base
300 grams de galetes tipus digestive
100 grams de mantega fosa
Pel farcit
1 pot petit de llet condensada
50 grams de cacau pur
100 grams de mantega
3 rovells d'ou
nata i confeti de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Agafeu les galetes tipus digestive i trinxeu-les.



Afegiu la mantega fosa i barregeu bé.


Repartiu la barreja resultant damunt un motlle rodó d'uns 23 cm, que jo he folrat amb paper de forn i ruixat amb spray antiadherent, i premeu bé amb el cul d'un got. Procureu quedi una mica de "barana lateral".



Enforneu a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant 10 minuts. Llavors retireu del forn i deixeu refredar.


Mentrestant prepareu el farcit. Barregeu la llet condensada amb el cacau.



Afegim la mantega, tallada a trossets petits i escalfeu fins que es fongui i quedi integrada a la barreja.



Deixem refredar una mica i afegiu els rovells. Remeneu molt i molt bé!



Només queda col.locar el farcit damunt la base, i enfornar a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) fins que qualli, durant uns 20 minuts aproximadament.


Un cop cuita, desenforneu i deixeu refredar...servida a temperatura ambient és genial!


Jo l'he decorat amb una mica de nata i confeti de sucre...però sola ja és celestial!


Que vagi de gust!

divendres, 28 de juliol de 2017

POPCORN CAKE O PASTÍS DE CRISPETES!

Aquesta setmana he anat mooolt amunt i avall, i en realitat he estat més a Madrid que a Girona, però la tarda que vaig passar a casa, vaig aprofitar per estar amb la peque i cuinar plegades. Entre altres coses, vam preparar aquest divertidíssim i molt cruixent pastís de crispetes. Sense forn, i amb un ingredient que agrada molt a casa: els núvols! En fi. Queda xulo i és dolcet i bo! I el pots preparar fins i tot d'un dia per l'altre, perquè l'endemà està igual de bo! A veure què us sembla!


INGREDIENTS
75 grams de crispetes (el pes és ja fetes)
150 grams de núvols
40 grams de llet condensada
una cullerada de mantega (més una mica per untar el motlle)
sprinkles de colors
núvols petites per decorar

PREPARACIÓ
Untem el motlle escollit amb mantega i hi repartim dues o tres cullerades d'sprinkles (en aquest cas boletes petites de colors), i reservem.


Posem a foc baix els núvols amb una cullerada de mantega, i anem remenant fins que quedin ben desfets.




Llavors hi afegim les crispetes (jo les vaig fer al microones, i eren de les de mantega)...


...la llet condensada...



....i 3 o 4 cullerades generoses més d'sprinkles, i a nem remenant amb paciència i compte, per tal que les crispetes no es trenquin en excés.


Quan tot estigui ben barrejat, traiem del foc i disposem sobre un paper de forn.


Amb aquesta barreja, omplim el motlle que teníem preparat i apretem molt i molt bé, perquè quedi ben plana la superfície i ben compacte l'interior.


Deixem refredar entre mitja hora i una hora, a temperatura ambient i desemmotllem sobre un plat o safata (ja veureu que és molt fàcil aquesta operació). Seguidament, decoreu amb núvols petites i, ja opcional, algunes banderoles que podeu aprofitar a fer com a manualitat amb els petits de casa!




Ja veureu que entre els crispeteros llaminers, teniu l'èxit assegurat! Que vagi de gust!