Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PECATS DE XOCOLATA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PECATS DE XOCOLATA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 27 de maig de 2018

PASTÍS DE CACAU I LLET CONDENSADA!

Aquesta recepta ha sigut un gran descobriment!!!! La vaig trobar al fantàstic bloc Kanela y limón, y ha donat un resultat tan espectacularment deliciós que em sembla la repetirem el pròxim cap de setmana!


INGREDIENTS
Per la base
300 grams de galetes tipus digestive
100 grams de mantega fosa
Pel farcit
1 pot petit de llet condensada
50 grams de cacau pur
100 grams de mantega
3 rovells d'ou
nata i confeti de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Agafeu les galetes tipus digestive i trinxeu-les.



Afegiu la mantega fosa i barregeu bé.


Repartiu la barreja resultant damunt un motlle rodó d'uns 23 cm, que jo he folrat amb paper de forn i ruixat amb spray antiadherent, i premeu bé amb el cul d'un got. Procureu quedi una mica de "barana lateral".



Enforneu a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant 10 minuts. Llavors retireu del forn i deixeu refredar.


Mentrestant prepareu el farcit. Barregeu la llet condensada amb el cacau.



Afegim la mantega, tallada a trossets petits i escalfeu fins que es fongui i quedi integrada a la barreja.



Deixem refredar una mica i afegiu els rovells. Remeneu molt i molt bé!



Només queda col.locar el farcit damunt la base, i enfornar a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) fins que qualli, durant uns 20 minuts aproximadament.


Un cop cuita, desenforneu i deixeu refredar...servida a temperatura ambient és genial!


Jo l'he decorat amb una mica de nata i confeti de sucre...però sola ja és celestial!


Que vagi de gust!

diumenge, 11 de març de 2018

COULANTS....O LA PERDICIÓ FETA PASTISSET!

Aquesta recepta l'havia d'haver penjar la setmana passada...però em va faltar el de sempre: temps...O sigui que aquesta tarda que coincideixen un munt de circumstàncies (tinc un moment, ordinador i les fotos a punt), aprofito i l'escric...És una recepta en majúscules, de les de guardar sota clau...i que us farà quedar com a reis de la cuina en qualsevol ocasió!


INGREDIENTS
250 grams de mantega
185 grams de sucre llustre
6 ous
140 grams de farina
6 grams de cacau
un pessic de canyella
un pessiguet de sal
275 grams de xocolata negra

PREPARACIÓ
Batem el sucre i la mantega (que haurà d'estar a temperatura ambient).


Llavors hi anem afegint els ous un a un.



Tot seguit, hi incorporem la farina, el cacau, la canyella i la sal, prèviament tamisat.


I, per acabat, la xocolata negra que haurem desfet prèviament amb l'ajuda del microones.


Us ha de quedar una massa més o menys així!


Amb ella ompliu motlles petits, tipus flameres o pastisset, que haureu d'haver engreixat i enfarinat.


I enforneu a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), només 8-9 minuts. Jo els vaig deixar 10-11 i pel meu gust estaven un pel massa cuits.


I ja només us queda desemmotllar, decorar o acompanyar amb el que volgueu (jo vaig fer servir una mica de taronja confitada) i servir...Ja veureu quin plaer!!!



Que vagi de gust!

dimarts, 22 de novembre de 2016

CREMA D'AVELLANES CASOLANA ELABORADA AMB OLI DE COCO I PANELA! PERQUÈ ELS PECATS TAMBÉ PODEN SER MOOOOLT SALUDABLES!

Una altra cop innovant amb nous ingredients, en aquest cas per aconseguir una crema d'avellanes casolana, tipus "nocilla" o "nutella" -que encanten a casa meva-, el màxim de saludable. Per això he experimentat amb dos ingredients no massa comuns a la meva cuina: l'oli de coco i la panela, dels que, sense ànim enciclopèdic ni científic, us faré quatre cèntims.
Es diu que l'oli de coco verge, sempre que sigui obtingut en fred i de la manera més ecològica possible, és un aliment ric en calories, però no engreixa tant com hom podria pensar ja que té un metabolisme especial, com a conseqüència dels tipus de greixos que conté (àcids grassos de cadena mitjana, principalment àcid làuric). Resulta que, una vegada digerits, aquests greixos passen directament a la sang i arriben als teixits, on es transformen en energia i les cèl·lules els poden fer servir sense que s’emmagatzemin en forma de greix. D'aquí les múltiples propietats beneficioses que se li associen...i que, com que no sóc metge, ni científica, no puc corroborar!
I pel que fa la panela, és, podríem dir, un dels millors tipus de sucre, ja que es tracta d’un sucre cru, sense refinar ni centrifugar ni depurar, és a dir, no sotmès a cap tipus de processament. La panela s’obté senzillament per evaporació del suc de la canya de sucre a partir d’un procés de cocció al final del qual s’obté aquest sucre sòlid i concentrat. Per tant, la panela, pel que fa a nutrients, és un producte molt superior al sucre blanc, que n’està totalment desproveït a causa dels processos de refinament, i fins i tot supera també el sucre morè, que no deixa de ser sucre blanc refinat al qual s’ha afegit extracte de melassa, que li dóna el gust i sabor característics. A diferència del sucre blanc, la panela conserva minerals essencials com calci, potassi, magnesi, coure i ferro, així com quantitats petites de fluor i de seleni i també de vitamines B1, B2 i B3 i, fins i tot, de vitamina C, i a més, comparat amb el sucre blanc, la panela té menys calories.
Cantades les virtuts dels ingredients, perquè sempre va bé anar a dormir sabent una mica més, passo ja a la recepta d'aquesta fantàstica crema d'avellanes, que farà les delícies de casa meva a l'hora d'esmorzar o berenar els pròxims dies!!! Per cert...dir-vos que jo no he trobat oli de coco etiquetat com a verge, sinó com a pur...espero que sigui igualment sa!

INGREDIENTS
150 grams d'avellanes torrades
200 grams d'oli de coco pur
100 grams de panela
50 grams de cacau pur


PREPARACIÓ
Primer posem un quart de les avellanes en el triturador i les fem miques. Serà la part que donarà un toc cruixent a la crema. Reservem.



Després triturem la resta d'avellanes tan finament com sigui possible.



 Per acabar, barregem les darreres ametlles triturades, la panela, el cacau i l'oli de coco en un bol.


Jo primer ho he integrat tot a mà, i després ho he posat a la KA on, amb l'accessori pala, ho he deixat pastant-se uns quants minuts.




Quan tenim una massa totalment homogènia, afegim l'avellana granulada, la que donarà el toc cruixent, i tornem a remenar per tal que quedi ben repartida.



I ja tenim la crema llesta!



I untada en un bon pa, una mica torradet, és dels millors berenars o esmorzars que es puguin fer!!!!



Que vagi de gust!

dimarts, 9 d’agost de 2016

PANNA COTTA DE NUTELLA...UN PETIT PECAT D'ESTIU!!!

Amants de la nutella...aquí teniu unes postres que us faran perdre el sentit!!! Res de forn, 10 minuts de preparació, una mica de repòs, i a degustar!!!


INGREDIENTS (per a 6-8 racions)
500 ml de nata líquida
140 grams de nutella
3 cullerades de sucre llustre
6 fulles de gelatina
avellanes torrades i cagallons de xocolata per decorar

PREPARACIÓ
Posem la nata, el sucre i la nutella en un caçó.


Ho posem al foc, i quan arrenqui el bull, hi tirem la gelatina que prèviament haurem hidratat.


Remenem bé durant un parell de minuts, i llestos.


Disposem els recipients en els que la vulguem servir, i els omplim, però no massa, perquè són unes postres consistents.


Deixem refredar i posem a la nevera durant unes tres o quatre hores.


Serviu acompanyada de cagallons de xocolata i avellanes torrades.



Irressistible!!! Que vagi de gust!