Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris POSTRES AMB LLIMONA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris POSTRES AMB LLIMONA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 2 d’octubre de 2016

TARTELETTE DE MOUSSE DE MASCARPONE

Les postres d'avui a casa són tan senzilles com delicioses...les teniu preparades en menys de 25 minuts i us serviran per fer molt contents als comensals de la vostra taula, sobretot si, com jo, són fans el mascarpone!!! Només dir-vos que la iaia juanita, que és una tastadora moooolt exigent, ha dit que era boníssim i que em donava permís per repetir-lo sempre que vulgués!!!



INGREDIENTS (Per una tartelette d'uns 20 cm de diàmetre)
una placa de pasta de full rodona
500 grams de mascarpone
150 grams de sucre llustre
1/2 gotet de suc de llimona
2 clares a punt de neu
un pessic de sal
la pela d'una llimona ratllada

PREPARACIÓ
Coeu la placa de pasta de full, deixant una bona i cruixent vora de pasta, per tal que el farcit quedi ben tancat.


Mentrestant, bateu les clares a punt de neu, amb un polsim de sal, i reserveu.



Tot seguit, en un bol, bateu el mascarpone, el sucre i el suc de llimona.


Quan obtingueu una crema homogènia, i ja a mà, amb l'ajuda d'un espàtula i moviments molt suaus, hi incorporeu les clares a punt de neu que havieu reservat.



Poseu allò obtingut, que ha de ser lleuger, amb textura mousse, en una mànega amb boca rodona, i repartiu per sobre la base.



Reserveu a la nevera fins al moment de servir, que decorareu amb un polsim de pela ratllada i alguna rodanxa de llimona.



Que vagi de gust!

diumenge, 24 d’abril de 2016

AVUI PER POSTRES... BROWNIE DE LLIMONA!

Feia molts dies que tenia al calaix aquesta recepta de brownie de llimona que vaig veure a l'encantador bloc Sophie Bakery, però les darreres setmanes han sigut molt atapeïdes d'activitats, sortides i projectes en els que acabo embarcant a tota la família, així que, fins avui, no m'hi he pogut posar! El resultat, un petit pecat, de textura humida, amb el toc àcid perfecte! Dir-vos que, a taula, ha sigut vist i no vist...i que només ha quedat el trosset que veureu a la fotografia final...que he amagat precisament per poder fer la dita foto!!!



INGREDIENTS
Pel brownie
125 grams de farina
200 grams de sucre moreno
un pessic de sal
150 grams de mantega a temperatura ambient
2 ous sencers més una clara
la pela ratllada de dues llimones petites
40 ml de suc de llimona

Pel glacejat
100 grams de sucre llustre
20 ml de suc de llimona
una mica més de pela de llimona ratllada
grills de llimona de gominola per decorar

PREPARACIÓ
En un bol barregem la farina, el sucre i la sal.



Afegim la mantega a temperatura ambient, i batem fins que tot estigui integrat.


En un altre bol, batem els ous, la pella de llimona ratllada (que siguin tan maques com les que he fet servir jo) i el suc.



Llavors aboquem els ingredients líquids dins els sòlids i remenem, amb l'ajuda d'una espàtula, i amb molt de compte, fins obtenir una mescla homogènia.


Llavors disposa la massa dins un motlle rectangular, que haureu ben untat amb mantega o ruixat d'spray  antiadherent.



Coeu, aproximadament a 170 graus, en opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador), durant 25 minuts. Un cop cuit, traieu del forn, deixeu refredar una mica, desemmotlleu i llavors deixeu acabar de refredar completament.


Per acabar, prepareu la glaça de cobertura, barrejant el suc de llimona el sucre llustre i la pela de llimona ratllada.


Repartiu pel damunt...


...i decoreu amb mitges llimones de gominola.


Deixeu assecar una mica el glacejat, i ja el teniu a punt per servir!




Que vagi de gust!

dilluns, 27 d’octubre de 2014

NOVA VERSIÓ DE CREMA DE LLIMONA

De crema de llimona ja en tenia de publicades: concretament una recepta de l'Assumpta Miralpeix deliciosa (si la voleu veure cliqueu aquí), i una que vaig fer servir per farcir bunyols de vent (que trobareu en aquest enllaç). Però aquest mes, a la revista Postres de Lecturas, en ve una versió diferent, i, com que a casa la llimona agrada molt, vaig decidir preparar-la com a postres de diumenge...i la vaig ben encertar, perquè, com podreu comprovar, les cassoletes  (per cert, unes de moníssimes, en tons "pastel" que em vaig agenciar fa uns dies en una de les meves rutes rebosteres per Girona) van ser escurades a consciència!!! A veure què us sembla!



INGREDIENTS (per 5 racions)
El suc de 4 llimones
75 grams + 75 grams de sucre
75 grams de mantega
4 ous
1 cullerada de maizena
Trossets de llimona i nous per decorar

PREPARACIÓ
En un caçó, posem al foc el suc de llimona, 75 grams de sucre i la mantega.


Retireu del foc quan estigui tot ben dissolt, i deixeu temperar.


En el bol del batedor elèctric, col·loquem els ous, la resta de sucre i la maizena, i batem molt i molt bé, fins que tot plegat dupliqui el volum.



Llavors tornem a posar el caçó amb el suc de llimona al foc, i hi afegim la barreja dels ous.


A foc lent, per evitar que bulli, anem remenant fins que espesseeixi.


Llavors aboquem en els recipients que vulguem emprar per servir. Deixem refredar primer a temperatura ambien, i després a la nevera, fins al moment de servir.


Just abans de servir, decoreu cada cassoleta amb un trosset de nou i un trosset de rodanxa de llimona.



És una crema molt refrescant, i ideal pel amants dels cítrics!!!



 A casa, com us deia, només els va faltar llepar la cassoleta!!!


Que vagi de gust!!!