Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PUMPKIN CAKE. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PUMPKIN CAKE. Mostrar tots els missatges

dimarts, 24 de novembre de 2015

COCA DE CARBASSA AMB COBRELLIT DE XOCOLATA I PACANES!

Aquest any encara no havia fet una coca de carbassa...i mira que en són de bones!!! Així que ahir vaig decidir posar remei a la situació, i, versionant, com moltíssimes vegades, a la brillant Marta de CuinaDiari, vaig decidir-me a preparar aquesta coca de carbassa, amb cobrellit de xocolata negra (que és la que més ens agrada), i pacanes pel damunt...Va quedar un rellamp de coca, altíssima i esponjosa, que va donar pel berenar d'ahir i l'esmorzar d'avui de tota la família!!! I ja veureu que els ingredients són mínims...o sigui que ja tardeu a posar-vos a preparar-la...que cal aprofitar els fruits de temporada!!!



INGREDIENTS
550 grams de carabassa torrada i triturada
5 ous
250 grams de sucre
500 grams de farina
100 ml d’oli de girasol
1 cullerada de llevat químic tipus Royal
200 grams de xocolata de cobertura
un grapat de nous pacanes

PREPARACIÓ

Primer de tot, amb l'accessori globus de la KA, batem els ous i el sucre fins que tripliquin el seu volum.



Després, ja a mà, i amb moviments enèrgics, hi incorporem l'oli de girasol...


...i el puré de carbassa (jo l'he fet coent les carbasses, amb pela i tot, al forn, i buidant la polpa un cop cuita), amb moviments suaus de baix a dalt.




Quan el puré estigui ben integrat, incorporem la farina i el llevat (també amb moviments suaus), que prèviament haurem tamisat.





Un cop tot integrat, aboquem la massa obtinguda en un motlle rodó d'uns 24 cm de diàmetre, prèviament ruixat amb spray antiadherent.



Tot seguit, fonem la xocolata de cobertura en el microones.





I repartim la xocolata pel damunt la massa.



Amb una forquilla, fem alguns solcs a la superfície de la coca, perquè quedi una mica l'efecte "aigües".





Només us quedarà repartir per sobre les pacanes...que, ja us aviso...si feu com jo i les compreu amb clova, són força punyeteres de pelar. No va haver-hi manera que em sortissin meitat senceres -haurem de practicar més...-. Així que vaig trossejar-les i repartir-les pel damunt del pastís en aquest format.





Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), entre 40 i 50 minuts. Estarà cuit quan, en punxar-lo, l'estri surti net. A partir dels 20-25 minuts, i per evitar que les nous se us torrin en excés, podeu tapar la superfície de la coca amb un paper d'alumini o de forn. Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar una bona estona dins el motlle.



Ja només us queda desemmotllar, emplatar, servir i degustar!!!



Oi que fa goig aquest tall tan taronjós (efecte de la carbassa) i flonjo?



Que vagi de gust!

dissabte, 24 de gener de 2015

PASTÍS DE CARBASSA, PERNIL IBÈRIC I XAMPINYONS

A casa la crema reina és la de carbassa amb encenalls de pernil ibèric...trobo que són dos productes que combinen a la perfecció...així que, partint d'aquests dos ingredients, vaig decidir aconseguir un altre format, menys de cullera...i la veritat és que les provatures van pagar la pena, perquè aquest pastís salat queda definitivament incorporat a la llista de sopars preferits i exitosos (juntament amb alguns altres com la coca de recapte casolana)!. Ara que, si el feu a l'hora de dinar, i l'acompanyeu d'una mica de salsa de tomàquet o d'amanida, teniu un primer plat també molt complet i saludable...ah! i m'oblidava...apte pels al·lèrgics al gluten i la lactosa, perquè no porta gens de farina ni de llet o derivats làctics... 

INGREDIENTS
6 ous
12 cullerades molt generoses de puré de carbassa (jo l'he aconseguit coent al forn una gran carbassa)
200 grams de pernil ibèric picat
250 grams de xampinyons laminats
all picat
un rajolí de conyac
sal i pebre
algunes rodelles de formatge de cabra sense pela

PREPARACIÓ
Comencem fregint una mica d'all picat amb un bon oli d'oliva verge.


Quan l'all comença a daurar-se, hi afegim els xampinyons i els salpebrem.



Hi incorporem un bon rajolí de conyac, i deixem que es vagin coent (i evaporant-se l'alcohol...).


A l'últim moment, aboquem el pernil ibèric, ben picadet, i fem unes darreres remenades. Traiem del foc i reservem.


Batem els ous, i hi afegim el puré de carbassa, Remenem fins que estigui ben incorporat. No cal salar els ous, perquè penseu que més tard hi afegim la salabror del pernil ibèric.





Afegim la barreja de xampinyons i pernil i remenem fins a integrar.


Aboquem en un motlle rodó, d'aproximadament 24 cm, de diàmetre, prèviament ruixat amb spray antiadherent.

Repartim, per sobre, mig enterrant-les, algunes rodelles de formatge de cabra.


Enfornem, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 40 minuts. Per tal que la superfície no se us torri, podeu tapar el pastís, a partir de mitja cocció, amb una mica de paper d'alumini. Un cop cuit (punxeu-lo per veure si l'interior també ho està, abans de desenfornar), traieu del foc i deixeu refredar una bona estona dins del motlle, amb la única prevenció de passar prèviamen un ganivet per les vores, per evitar que en quedar enganxat i refredar-se, la superfície s'esquerdi (és el mateix que fem en els pastissos de formatge).


Un cop refredat (no del tot, és bo servir-lo un punt tebi), desemmotlleu.


Serviu a talls generosos (perquè és molt i molt bo....)...


...i acompanyat d'una mica d'amanida o, com vaig fer jo, d'una miqueta de tomàquet fregit natural...


Ja veureu qué deliciós! Que vagi de gust!

divendres, 5 de desembre de 2014

COCA DE CARBASSA PERLADA

La carbassa està essent un dels principals ingredients de la meva cuina aquesta tardor...en format dolç o salat, he provat un munt de cremes, pastissets, pans de pessic i coques. La d'avui, feta prenent com a base la recepta de la Montse de La cuina de la Mussola -a qui vaig tenir el gran plaer de conèixer a la primera trobada blocaire a la que vaig assistir, a Benifallet, i de la que m'he fet fan perquè és una gran cuinera-, té com a característica una cobertura cruixent irresistible, aconseguida gràcies a les perles de sucre...que són un gran invent. Si les poseu damunt coques, magdalenes o muffins, són una crosta dolça que res té a envejar al famós "crumble"...En fi, que si en trobeu en alguna expedició gastronòmica, no deixeu de comprar-ne!!!



INGREDIENTS
300 grams de puré de carbassa (obtingut de triturar la polpa de la carbassa, després de coure-la al forn).
3 ous
150 grams de sucre
150 grams de farina de blat
50 grams de farina d'ametlla
1 sobre de llevat
1 culleradeta de canyella
1 sobre de llevat químic tipus Royal
100 grams de mantega
un bon grapat de perles de sucre

PREPARACIÓ
Batem els ous amb el sucre fins que augmentin de volum i blanquegin.



En un altre bol barregem la farina de blat, la farina d'ametlla, la sal, la canyella i el llevat, i ho tamisem.


Incorporem els ingredients secs dins els líquids, a poc a poc, i amb l'ajuda d'un batedor manual, fent moviments de baix a dalt.



Finalment, incorporem a la massa, també poc a poc i amb els mateixos moviments, el puré de carbassa, prèviament barrejat amb la mantega, a temperatura ambient.



Aboquem dins un motlle rodó de 24 cm de diàmetre aprox, ruixat d'spray antiadherent...


...i ben empolsinem amb perles de sucre!!!

Aquestes són les que faig servir jo, que són fantàstiques!!!



Enfornem, a 180 graus, en opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant 30 minuts. Per saber que està cuita, la punxeu. L'estri ha de sortir net.


Ara només queda deixar refredar una mica....i a menjar!!!




Ja veureu quina coca cruixent més deliciosa!!!


Que vagi de gust!