Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA ITALIANA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA ITALIANA. Mostrar tots els missatges

dilluns, 27 d’agost de 2018

CROSTATA DE TARONJA!

La crostata ens agrada moooolt! En el blog ja hi tinc penjada una recepta de crostata de fruites del bosc a la que podeu accedir clickant a aquí! Però aquest agost l'Alberto, de la botiga sarda del barri (Frongia, emocions de Sardenya) em va regalar una farina especial per preparar-la...així que vaig variar la recepta, i vaig fer aquesta de taronja dolça, que va resultar espectacular! A més, és ideal com a postres per emportar quan vas de convidat, perquè és molt soferta! Va...animeu-vos!!!!


INGREDIENTS
300 grams de farina especial per a crostata
170 grams de sucre blanc
200 grams de mantega freda
1 ou gran o dos petits
1 cullerada de pasta de vainilla bourbon
melmelada de taronja dolça
trossets de taronja confitada

Aquesta és la farina especial de la que us parlava
de Molini Spigadoro, i que dona un fantàstic resultat!

PREPARACIÓ
Posem la farina, el sucre i la mantega, freda, tallada a trossets. Barregeu amb l'accessori pala de la KA fins a obtenir una barreja sorrenca.


Llavors hi afegim el ous (a la foto hi ha més ous perquè vaig fer més massa per fer més d'una crostata!) i la vainilla.


Amasseu una mica més i llavors aboqueu la massa damunt el marbre (lleugerament enfarinat) per acabar d'amassar bé.



Dividiu les massa en dues parts desiguals (una bola amb tres parts de la massa aproximadament, i una altra amb un quart de la massa). Tapeu ambdues amb paper film i deixeu reposar a la nevera durant una hora.



Repartim la porció gran de massa pel motlle, pressionant fort a les parets. Abans, jo col.loco un parell de bandes de paper de forn, creuades, damunt del motlle, i l'unto molt i molt bé amb spray antiadherent. Així aconsegueixo que, malgrat no ser desemmotllable, la crostata surti fàcilment. Si la massa se us estova molt en manipular-la, torneu a posar el motlle ja ple una estona a la nevera.


Punxeu una mica el cul, per facilitar la cocció.


Repartiu pel damunt la melmelada de taronja dolça, i per sobre, els trossets, petits, de taronja confitada.


Amb el trosset de massa reservada, en fem tires, que tallem amb l'ajuda d'un tallador dentat, o, si no en teniu, d'un ganivet.


I fem el típic reixat damunt la melmelada. Penseu en apretar bé les tires pels cantons, contra les parets de la crostada.


Només us queda enfornar, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), a 180 graus, durant aproximadament uns 30 minuts o fins que la veieu ben dauradeta. Llavors traieu del foc i deixeu refredar dins el mateix motlle.


Mira quina cosa més bonica i més deliciosa que obtindreu!


Que vagi de gust!

dijous, 13 de juliol de 2017

BABÀ AL ROM! VISCA LA DOLÇA ITÀLIA!

El babà, segons la sempre il.lustradora viquipèdia, és un dolç de pasta tova, amb llevat natural, fet al forn, típic de la regió de Campània a Itàlia, que se sol servir xop d'almívar o bé amarat amb licor, normalment rom o limoncello. El pastís típic té la forma característica de xampinyó o de tap de xampany, tipus tap de Cadaqués, i se'n fan de moltes mides, des de 2 o 3 cm de diàmetre fins a 40 cm. Però també es fa en forma de pastís rodó anul·lar. El que jo he fet és aquesta darrera opció, perquè a casa som força de versions familiars! La recepta utilitzada, una fantàstica de l'Àngels Vives Carreras, que va publicar al fantàstic grup de facebook Què cuinem avui? Mil gràcies per compartir una recepta tan genial!


INGREDIENTS
Pel babà
300 grms de farina
20 grams de llevat fresc de flequer
30 grams de sucre
5 grams de sal
45 ml de llet tèbia
3 ous
115 grms de mantega a trossets

Per l'almívar per amarar-lo
750 ml d'aigua
400 grams de sucre
150 ml de rom 

PREPARACIÓ
Posem la farina, el sucre i la sal en el bol de la KA.


Desfem el llevat fresc en la llet tèbia, ho afegim, i comencem a remenar amb l'accessori ganxo.


Tot seguit hi anem incorporant els ous, a poc a poc, lleugerament batuts.


Quan hàgiu obtingut una massa llisa, anem afegint la mantega, a temperatura ambient, tallada a trossets.


Remeneu fins obtenir una massa homogènia, elàstica i que no enganxi en excés (encara que ho fa més que la massa típica de brioix).


Llavors la dipositeu en un bol,la tapeu i  la deixeu llevar una bona estona, fins que dobli el volum.



Un cop feta la primera llevada, és l'hora de passar la massa a un motlle rodó, amb forat al mig, que prèviament haureu untat generosament amb mantega. Tapeu i torneu a deixar llevar fins que torni a doblar el volum. Veureu que al dipositar la massa en el motlle rodó no arribava als marges, i un cop llevat l'omple del tot.



Superada la segona llevada, l'enfornem, a 180 graus, opció rebosteria, durant uns 25-30 minuts, o fins que estigui ben daurat, i, en punxar-lo, l'estri surti net. Llavors desenforneu, desemmotlleu, i deixeu refredar damunt una reixa.



Mentre es refreda, aneu per l'almívar. Poseu al foc, a bullir, durant uns 10 minuts, l'aigua i el sucre, per tal d'obtenir un almívar. Un cop el tingueu, el retireu del foc i el deixeu refredar una mica (si tiressiu ara el rom, s'evaporaria).



Rebaixada la temperatura, afegiu el rom, i flambegeu (com veieu, jo no he tingut prou mans per flambejar i fotografiar...però si us busqueu un ajudant ho aconseguireu!).



Per acabar, torneu a posar el babà al motlle, i hi aboqueu pel damunt l'almívar. Deixeu reposar una miqueta i ja veureu com se'l beu tot, tot i tot. El secret és que quedi ben amarat.



Un cop ben xopat, ja podeu tornar a desemmotllar i el teniu preparat per servir, sol, amb nata o acompanyat d'un bon gelat de vainilla! Qué bo!



Que vagi de gust!

dilluns, 17 d’octubre de 2016

PANNA COTTA DE MANGO

Aquests dies he provat unes fruites congelades que em vaig agenciar en la meva última visita al supermercat, i que han resultat ser un gran descobriment. Vaig fer servir els nabius per unes magdalenes, i el mango per aquesta panna cotta, servida en gotets, que va resultar molt original, i imprescindible pels amants d'aquest producte tropical que mica en mica s'ha fet un lloc en la nostra alimentació!


INGREDIENTS (per a uns 8 gotets)
250 grams de polpa de mango (en aquest cas congelat)
400 ml de nata
1 cullerada de sucre a la vainilla bourbon
6 fulles de gelatina (mireu exactament les indicacions del fabricant)
una mica de melmelada de maduixa o fruits vermells i unes galetes per decorar

Aquest és el mango congelat, base d'aquesta recepta


PREPARACIÓ
Deixem descongelar una mica el mango, i el triturem.



Posem la nata al foc.


Hi afegim una cullerada generosa de sucre a la vainilla bourbon...un sucre que compro a França i que em té el cor robat!!!



Quan la nata comenci a bullir, la retirem del foc.


Hi afegim les fulles de gelatina, prèviament hidratada en aigua freda.



Barregem bé fins que la gelatina estigui ben dissolta.


Llavors hi incorporem el mango triturat, i remenem bé.



Al final us ha de quedar una barreja amb aquest aspecte i textura.


Prepareu els gotets on volgueu servir la panna cotta.


 Ompliu-los amb l'ajuda d'una gerra, per no tacar massa els vorals dels gotets.


Deixeu-los refredar, primer a temperatura ambient, i després a la nevera, durant 3 o 4 hores.


En treure'ls de la nevera, amb la panna cotta ja presa, només us queda la decoració final.


Una culleradeta de melmelada de maduixa o fruits vermells....


...i un trosset de galeta, tipus napolitana...en aquest cas, col.locades molt artísticament per la Tisge i la seva amiga Sam!!!


Que vagi de gust!