Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA SALADA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA SALADA. Mostrar tots els missatges

dimarts, 9 de gener de 2018

FLORS DE FRANKFURT!

Avui he preparat un sopar tan senzill com vistós! Unes flors de frankfurt, fetes amb pasta de full i un rovell d'ou, que han triomfat entre els meus conillets d'índies, fins i tot entre el que no són gaire fans del frankfurt! Ja veureu quina cosa més simple i més divertida!


INGREDIENTS
1 placa de pasta de full
frankfurts
rovell d'ous més un ou per pintar
formatge tipus havarti
un pessic de sal

PREPARACIÓ
Triem uns bons frankfurts.


Agafem cada salsitxa, li treiem les puntes i la fem a rodanxes, però sense acabar de tallar-les, que totes quedin unides.


Llavors, amb l'ajuda d'un tallapasta, tallem rodanxes d'una placa de pasta de full.


Col.loquem el frankfurt, enroscat, damunt la rodanxa de pasta de full.


Amb l'ajuda d'un palet, anem introduint la massa en cada un dels tallets del frankfurt.


Ha de quedar més o menys així.


Pintem el voltant de pasta de full amb una mica d'ou batut, perquè quedi ben daurat en coure'l.


I a la part del mig hi col.loquem uns trossets de formatge.


Enfornem a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant una 12-14 minuts, o fins que veiem que la pasta de full està daurada.


Un cop daurats, col.loquem al centre de cada flor de frankfurt un rovell d'ou, i tornem a enfornar durant uns 2 minuts. Penseu que el rovell, en sucar-hi pa, ha d'estar ben sucós, per tant, no us passeu amb la cocció.



I...ja teniu aquestes preciositats llestes!




Oi que fan patxoca? Doncs si les tasteu encara us en faran més!


Que vagi de gust!

dimecres, 15 de novembre de 2017

TONNO ROLLS

Feia molts dies que no m'adentrava a mirar les novetats del Lidl, un supermercat on només hi vaig a comprar productes rars i ingredients exòtics per les meves elaboracions! Així que avui, amb la peque, ens hi hem passat, i només entrar ja he vist una massa llevada -yeast dough en anglès- que m'ha cridat l'atenció! N'he agafat una i, camí de casa, li he buscat un destí...aquests fàcils, ràpids i boníssims "tonno rolls" que acabarem de degustar (perquè tastar-los ja els hem tastat) per sopar!


INGREDIENTS
1 placa de pasta llevada
5 o 6 cullerades de tomàquet fregit
mozzarella ratllada
3 llaunes petites de tonyina en oli (que escorrerem)
sal i pebre

Aquesta és la nova massa que he provat en aquesta recepta!

PREPARACIÓ
Estenem la placa de massa (que haurem tret de la nevera una bona estona abans de preparar-la).


Els tres ingredients estrella d'aquesta recepta són molt comuns, i segur que els teniu al rebost o a la nevera: mozzarella ratllada, tonyina en conserva i tomàquet fregit!


Untem la massa amb el tomàquet fregit.


Hi repartim per sobre la tonyina, ben trinxadeta.


I també el formatge ratllat.


Enrotllem la massa sobre si mateixa.


I la tallem a rodanxes.


Repartim les rodanxes en un motlle rodó, prèviament ruixat amb spray antiadherent. Jo he deixat reposar la massa una mica més abans d'enfornar (uns 20-30 minuts més) i cap al forn, prèviament escalfat a 180 graus, i en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador).



Deixem coure uns 20-25 minuts, o fins que els rotlles estiguin ben daurat (ja veureu com s'infla la cosa), i ja teniu el sopar llest! Només queda desenfornar, deixar refredar una miqueta damunt una reixa, i procedir a la pertinent i segur que satisfactòria degustació!



Que vagi de gust!

dimarts, 8 d’agost de 2017

ZOODLES DE CARBASSÓ I PASTANAGA A LA LLIMA

Sabeu que són els zoodles? Doncs és com s'anomenen els espaguetis de verduras. La paraula zoodles provés d'una barreja de l'anglès i l'italià. De zucchini noodles (fideus de carbassó) ha derivat a zoodles. Darrerament s'han fet molt famosos a les xarxes socials, i és que es tracta d'una manera divertida de presentar aliments lleugers i saludables.
Per preparar-los, això si, us heu de fer amb un "espiralitzador". N'hi ha de diversos models i preus. Jo m'he agenciat aquest, per menys de 20 euros, a Can Berdala de Girona, que és "fàcil i resultón" i té dues opcions de tall.
En fi...que la recepta d'avui no és dolça, però també és prou interessant!


INGREDIENTS
Carbassons
Pastanagues
Oli de cacauet
Llima
un trosset de gingebre
cherries, boletes de mozzarella, nous i ciboulette per decorar

PREPARACIÓ
Pelem les verdures i amb ajuda de l'espiralitzador, les convertim en espaguetis.





Saltegem els espaguetis, amb oli de cacauet, durant 3 o 4 minuts. Vigileu amb el temps de cocció perquè han de mantenir el volum i no han de quedar excessivament tous.



Mentre saltegem els espaguetis anem a per la salsa. És tan fàcil com triturar, fins que emulsioni, un trosset de gingebre, un bon raig d'oli de cacauet i el suc d'una llima (això per un parell de racions). En acabat coleu per evitar cap ensopegada per petita que sigui. Veureu que us queda una salsa blanquinosa.



Ja només us queda emplatar. Col.loquem els espaguetis tebis en un plat, i repartim pel damunt alguna rodanxa de tomàquet tipus cherry, alguna boleta de mozzarella, trossets de nou (o de cacauet..el que tingueu), i salsegeu. Si ho teniu a mà, decoreu amb una mica de ciboulette trinxadet.


Una acolorida presentació per un plat d'allò més saludable i gustós! Deixeu que els aires d'orient envaeixin de tant en tant la vostra cuina! Que vagi de gust!

dimarts, 1 d’agost de 2017

BARRA FARCIDA DE TRUITA DE BACON I FORMATGE! MMMMM!!!!

Si teniu una barra que heu comprat de bon matí, i s'ha estovat un xic, aquesta és la vostra recepta! 



INGREDIENTS
1 barra de pa
4-6 ous (depenent de la mida de la barra)
100-150 grams de bacon
75-100 grams de formatge ratllat
sal i pebre

PREPARACIÓ
Jo vaig tallar la barra en dos trossos, convertint-les en dues barres individuals.


Buideu cada un dels trossos, deixant marge en tot el voltant, com a la fotografia.


Col.loqueu les barres o trossos de barra buidats en una safata de forn.


Bateu els ous i afegiu-hi sal i pebre, i el formatge i el bacon.





Feu servir aquesta barreja per farcir les barres o trossos de barra.


Enforneu a 190 graus, opció forn i gratinador, durant uns 10-12 minuts, o fins que veieu que la truita està quallada.


Deixeu refredar una mica, i a menjar! Que vagi de gust!