Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA SALDA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA SALDA. Mostrar tots els missatges

dimecres, 15 de novembre de 2017

BUNDT CAKE DE BACON I FORMATGE...CELEBRANT EL NATIONAL BUNDT CAKE DAY 2017!

Avui és el National Bund Cake Day...i per commemorar tan assenyalada data rebostera, aquí teniu un bund cake de bacon i formatge...una delícia! La recepta, amb algun petit canvi, és de la Bea Roque. Us haig d'avisar que és per un bundt de 6 tasses, o sigui, dels peques, però com que jo volia fer servir si o si el motlle Crown, perquè és el meu preferit, he passat de tot, i he disposat la massa, i m'ha sortit aquesta versió més reduïda (no tan alta) però, segons els de casa, d'allò més gustosa! A veure què us sembla!



INGREDIENTS
3 ous
1 polsim de cremor tàrtar
100 grams de llet
75 grams d'OOVE
180 grams de farina
1/2 culleradeta de llevat químic tipus Royal
un pessic de sal
un pessic de pebre
un pessic d'all mòlt
un pessic d'orenga
150 grams de bacon
75 grams de mozzarella ratllada
150 grams de formatge emmental a dauets petits
tomàquets tipus cherry de colors per decorar

Aquest és el motlle que m'he entestat a fer servir, tot i saber
que era massa granper les quantitat de la 
recepta...però el resultat final, més baixet del 
normal,ha sigut també molt satisfactori!

PREPARACIÓ
Batem les clares del ous, amb el cremor tàrtar, fins que les tinguem a punt de neu. Llavors reservem.




Llavors batem els rovell, l'oli i la llet.



Un cop tot ben integrat hi aboquem i integrem la farina amb el llevat i les espècies.


I per acabar, el bacon i els formatges.



Veureu que queda una massa molt densa...però a mesura que, a poc a poc, amb moviments suaus de baix a dalt, hi aneu incorporant les clares d'ou muntades, la cosa s'alleugerirà notablement!




Ruixeu bé el motlle amb spray antiadherent.


Hi aboqueu la massa i enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant 45-50 minuts.


Un cop cuit, deixeu refredar dins el motlle 10 minuts.


Passats aquests 10 inicials minuts, desemmotlleu i deixeu acabar de refredar damunt una reixeta.


Un cop ben fred, decoreu amb tomàquets tipus cherry de colors!


Així, decorat, és preciós, però quan veieu el seu esponjós interior, ja veureu com la cosa fins i tot millora!


Que vagi de gust!

divendres, 3 de gener de 2014

CASSOLETES MARGARITA

Avui us vull ensenyar una recepta salada que, depenenT de la mida que la prepareu, pot servir d'aperitiu (que és el format que vaig emprar jo), o com a entrant. Jo vaig fer mini cassoletes, però si utilitzeu un motlle més gran, i ho acompanyeu d'amanida, teniu un primer plat deliciós!


INGREDIENTS (per unes 25-27 cassoletes)
1 placa de pasta brisa
25-27 culleradetes de melmelada de tomàquet
150 grams de formatge tipus cheddar
5 o 6 tomàquets deshidratats
oli d'oliva
orenga

PREPARACIÓ
En primer lloc, ruixem motlles de silicona de magdalena amb spray antiadherent (o amb una mica de mantega tova).


Estenem la placa de pasta brisa i la tallem a cercles amb l'ajuda d'un tallador de galetes.


Col·loquem un cercle a cada motlle, apretant bé la massa contra el motlle.


En punxem el cul ben punxat.



I enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 8-10 minuts, fins que estiguin ben dauradetes.


Desenfornem, desemmotllem i deixem refredar. Reservem fins a l'hora de farcir-les.


Mentre les cassoletes es couen, tallem els tomàquets deshidratats a trossets.


I els deixem una estona macerant amb oli d'oliva i orenga.


Deu minuts abans de servir les cassoletes, les col·loquem de nou damunt una safata de forn (no cal que estigui folrada).


Al fons de cada cassoleta hi posem una culleradeta de melmelada de tomàquet...


...i un trosset de formatge cheddar. Vaig fer servir cheddar perquè el trobo molt gustós!


Coroneu cada cassoleta amb un trosset del tomàquet deshidratat que haureu macerat...


...i unes gotes de l'oli de maceració.


Enforneu durant dos o tres minuts, en el forn preescalfat, i a temperatura no massa alta. El just perquè el formatge es fongui. Serviu immediatament!


Ja veureu que, si us despisteu, desapareixeran abans que tots els comensals sigui a taula!



Suposo que ja heu encertat el perquè del nom....aquestes cassoletes són de tomàquet i formatge, com les típiques i mundialment conegudes pizzes margarita!!! Que vagi de gust!
Per cert...oblidava que amb aquesta recepta participo al Concurs Mossegades d'aquest mes de gener, dedicat als aperitius!!! A veure si hi ha sort!!!