Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris RECEPTES NADALENQUES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris RECEPTES NADALENQUES. Mostrar tots els missatges

dissabte, 6 de gener de 2018

GALETTE DES ROIS

Aquest any hem fet tortell, però també galette des Rois, una recepta francesa típica d'aquesta diada, que vam aconseguir aquestes vacances a França. És un dolç ràpid de preparar i que he trobat particularment original i deliciós!


INGREDIENTS
2 plaques rodones de pasta de full
130 grams de sucre blanc
100 grams de farina d'ametlla
100 grams de farina d'avellana
130 grams de mantega
1 cullerada i mitja de maizena
3 ous (més 1 per pintar)
1 bon rajolí de rom

A França, la farina d'ametlla i la d'avellana són molt fàcils de trobar,
 en època de preparar la famosa Galette des Rois

PREPARACIÓ
En un bol posem les farines d'avellana i ametlla, 2 ous, la mantega, la maizena, el sucre i el rom, i amassem fins obtenir una mena de pasta, amb textura de massapà.



Estirem una de les plaques de pasta de full damunt un paper de forn, i la punxem.


Repartim la pasta d'avellana i ametlla per damunt la placa de pasta de full punxada, deixant un marge al voltant.


Pintem el voral amb l'altre ou batut.


Tapem el farcit amb l'altre placa de pasta de full, i segellem la vora amb l'ajuda d'una forquilla.


Amb un ganivet molt esmolat, fem unes marques el.líptiques, del centre cap a la vora, a la placa superior de pasta de full.


Pintem la galette amb la resta d'ou batut.


I enfornem, a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 25 minuts. Els darrers, si veiem que es torra massa, tapem la galette amb paper d'alumini.


Deixeu refredar una mica i a degustar! Ja veureu quina cosa més bona!

dimecres, 25 de novembre de 2015

GALETES MARIA DE TORRÓ...TOT PREPARANT EL NADAL!

La meva darrera adquisició bibliogràcia, "Recetas de Fiesta" de Webos Fritos, ha resultat ser un tresor! Ja vaig fer els coquitos, que van volar, i avui, per un esmorzar de feina de demà d'en Marc, l'home de la casa, he preparat les que en el llibre surten etiquetades com a galetes d'hivern. Per ser més descriptiva, són galetes de torró, a les que jo he decidit, per tal d'estrenar un segell xulíssim que vaig comprar en la meva darrera visita a la botiga Gadgets&Cuina de Bcna, preparar en format galeta maria. Resultat: unes galetes tradicionals boníssimes i un xic innovadores pel que fa al sabor...en fi...una delícia! A veure què us semblen!



INGREDIENTS (Per unes 30 galetes)
100 grams de mantega
65 grams de sucre blanc
1 ou
250 grams de farina de blat
200 grams de torró del tou (una barra petita)

PREPARACIÓ
Batem la mantega, amb l'accessori globus de la KA, mentre hi anem afegint, poc a poc, el sucre.



Sense deixar de batre hi incorporem l'ou.


Un cop tots els ingredients integrats, hi comencem a afegir la farina.


De seguida veureu que la massa s'espesseeix, i heu de canviar a l'accessori pala per poder continuar barrejant.


Trossegeu el torró, i també l'aboqueu, i continueu barrejant.




Les últimes amassades les feu a mà, damunt un paper de forn lleugerament empolsinat de farina.


Estireu la massa entre dos papers de forn, fins a aconseguir una placa d'uns 0,5 cm de gruix, i la disposeu una estona a la nevera, perquè endureixi una mica.


Mentrestant, prepareu el segell de galetes...sobretot, el secret per un bon funcionament dels segells de galetes, és enfarinar-los abans de fer servir, i després de cada dos o tres estampacions, espolsant la farina sobrant per tal que no quedin grumolls damunt la galeta.


En aquest cas, vaig triar el de Home Made...amb una sanefa que em recorda moltíssim la de les galetes maria...d'aquí el nom de la recepta!


Traiem la placa de la nevera, estampem les galetes, i tallem amb l'ajuda d'un tallador rodó.




Dipositem damunt una safata folrada, i tornem a posar a la nevera uns 20 minuts més. Així aconseguirem que, en enfornar-les, no perdin la forma!


Enfornem a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 12 minuts, o fins que veieu que estan daurades. Ja veureu que, si aconseguiu fer-les primetes, la presència és molt semblant a la de les galetes maria de tota la vida.


I ja només queda deixar refredar uns minuts damunt una reixa...


Si quan ha passat l'estona, aconseguiu que damunt la reixa en quedi alguna, podeu guardar-les en una caixa metàl.lica, i tindreu esmorzar o berenar per uns dies!!! Pocs, segur, perquè estan delicioses!


Que vagi de gust!

dilluns, 16 de novembre de 2015

COQUITOS...VERSIÓ ORIGINAL WEBOS FRITOS I VERSIÓ PRÒPIA ENXOCOLATADA!!!

Aquest cap de setmana em vaig agenciar el llibre "Recetas de Fiesta", de Webos Fritos. Tenia moltes ganes de fullejar-lo, i la veritat és que no m'ha decebut! Hi ha un munt d'idees dolces i salades, per quedar bé en un àpat especial, sobretot, de cares a Nadal! I jo, encara que odio que tothom s'avanci tant a les Festes, i ja comencin a parlar de Nadal, no em vaig poder estar de preparar una de les receptes que proposa, per les postres del passat diumenge: els coquitos!!! Quina cosa més boníssima...per Nadal i qualsevol dia de l'any. Jo vaig fer la versió del llibre, i una altra d'enxocolatada, perquè, a casa, si hi ha xocolata, millor que millor. Ambdues delicioses...o sigui que val més que en prepareu uns quants de cada!!!



INGREDIENTS (Per unes 24 unitats)
Per la crema
200 grams de llet
50 grams de sucre blanc
1 ou
20 grams de maicena
1 culleradeta de pasta de vainilla bourbon

Pels coquitos
la crema anterior
100 grams de sucre blanc
200 grams de coco ratllat
1 ou
25 grams de mel

Pels enxocolatats
xocolata negra de cobertura
una mica de mantega
sprinkles de colors

Aquest és el llibre culpable de la recepta...molt recomanable!

PREPARACIÓ
Posem tots els ingredients de la crema dins un caçó, a foc lent, i remeneu i remeneu.



Quan la barreja s'espesseeixi, retireu del foc i deixeu temperar en un bol.



Afegiu a la crema el coco i el sucre...


...l'ou...


...i la vainilla i la mel.


Remeneu tot bé, amb l'ajuda d'una espàtula, fins obtenir una massa homogènia.


Col.loqueu la massa dins una mànega pastissera amb boca arrissada.


Doneu forma als coquitos, damunt una safata de forn folrada.



Enforneu, a 170-180 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, baix i ventilador), durant uns 15 minuts, o fins que estiguin ben daurats per fora. Jo els he deixat daurar una mica més que la mostra del llibre,  perquè m'agraden més així, i de dins estaven hipermegatendres i melosos!!!



Si els voleu engalanar amb xocolata, foneu al microones una tassa de xocolata negra de cobertura, juntament amb un trosset de mantega.


Suqueu els coquitos en aquesta xocolata, i deixeu endurir damunt una reixa. Abans que la xocolata es prengui, decoreu amb sprinkles de colors.



Que vagi de gust!