Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris SOBRASSADA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris SOBRASSADA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 5 de maig de 2019

GALETES DE SOBRASSADA

Aquestes galetes de sobrassada, per menjar soles o acompanyades, són una versió de les que ens va ensenyar fer el mestre Lluis Blanch en el darrer curs de pastisseria dolça i salada al que vaig assistir al Centre Cívic del meu barri....són espectacularment bones...i un aperitiu genial acompanyades d'una mica de crema de formatge o qualsevol altre condiment que us passi pel cap!

INGREDIENTS (Per unes 30 galetes grossetes)
350 grams de sobrassada
100 grams de mantega
10 grams de sucre llustre
360 grams de farina de blat
sèsam torrat
formatge crema, pimentó de la vera i tomàquets secs en oli per acompanyar

PREPARACIÓ
La preparació és tan senzilla com posar tots els ingredients dins el bol de la KA, i, amb l'accessori pala, barrejar bé fins a obtenir una massa homogènia.




Enfarineu una superfície, i acabeu d'amassar a mà.


Doneu-li forma poliedre rectangular, emboliqueu amb paper film, i deixeu reposar  a la nevera durant un parell d'hores.



Un cop refredada i endurida la massa, traieu de la nevera, desemboliqueu i arrebosseu amb sèsam torrat.


Talleu a rodanxes. Us costarà una mica pel tema dels fils que fa la sobrassada, però acabeu de donar-li forma a cada tall, amb l'ajuda del mateix ganivet, i aneu disposant els rectangles resultants damunt una safata de forn.


Enforneu a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 15 minuts, o fins que es daurin.


Quan les traieu encara estaran tovetes. Amb molt de compte, traslladeu damunt una reixa i deixeu refredar completament.


Soles, com a aperitiu, estan espectaculars!



Però acompanyades d'una mica de crema de formatge, pimentó de la vera i trossets de tomàquet sec en oli, són inigualables!


Que vagi de gust!


dilluns, 29 de gener de 2018

PA FARCIT A LA MALLORQUINA

Si teniu un pa de pagès a mà...de fer aquesta recepta no us en podreu estar! És tan bo que es mereixeria un club de fans!



INGREDIENTS
1 pa de pagès
sobrassada ibèrica
formatge cremós (tipus havarti o similar)
mantega
oli, pebre negre i orenga

PREPARACIÓ
Agafem un pa de pagès rodó, i hi fem incisions profundes de dalt a baix i de costat a costat.




Llavors tallem el formatge i la sobrassada ibèrica a tiretes primes.


Posem formatge i sobrassada a totes les incisions.


Amanim amb un raig d'oli i un bon polsim de pebre negre.


Ho posem al forn, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 10 minuts...llavors hi afegim uns encenalls de mantega pel damunt i enfornem cinc minuts aproximadament més perquè s'acabi de daurar.


Un cop daurat, desenforneu i serviu immediatament! Serà vist i no vist!


Que vagi de gust!

dissabte, 5 d’agost de 2017

PANETS DE SOBRASSADA!

No puc tenir sobrassada a la nevera...si n'hi ha...la meva ment no para de pensar en receptes on poder-la utilitzar...És perdició total...Aquesta setmana, li va tocar el torn a uns panets...que van quedar d'allò més tendres i gustosos! Farcits de formatge...fan perdre el senderi!


INGREDIENTS
1000 grams de farina
640 ml d'aigua
un bon raig d'OOVE
50 grams de llevat de flequer
una cullerada de sal
3 cullerades soperes de sobrassada
Llet per pintar

PREPARACIÓ
En el bol de la KA, barregem la farina, l'oli, la sal, i el llevat prèviament dissolt en l'aigua tèbia.


Amasseu amb l'accessori ganxo fins obtenir una massa que es desenganxi de les parets.


Afegiu la sobrassada i torneu a amassar fins que estigui ben integrada.



Deixeu reposar la massa, tapada, durant una hora i mitja aproximadament, o fins que dobli el volum.



Llavors disposeu la massa damunt una superfície enfarinada, desgasifiqueu i dividiu en porcions.



Disposeu els panets damunt la safata del forn, i feu dos talls damunt de cadascún. Torneu a tapar i torneu a deixar reposar, fins que doblin altre cop de volum.


Pinteu amb llet i enforneu, a 190 graus, opció rebosteria, durant uns 20 minuts, o fins que estiguin ben daurats.


Un cop cuits, deixeu refredar damunt una reixa!!!


I a gaudir-ne! Que vagi de gust!

dimecres, 7 de juny de 2017

BIQUINIS VARIATS!

Si, si...heu llegit bé! Avui la cosa va de biquinis! A casa, quan en fem per sopar, no ens limitem al clàssic de pernil i formatge...sinó que també en fem d'altres farcits que trobem especialment gustosos. Concretament, els que al llarg del temps han aconseguit més fans són els de formatge-sobrassada-mel, i els de formatge-bacon-mostassa! Animeu-vos a fer-ne un assortiment! Teniu l'èxit assegurat!


INGREDIENTS
Pa de motlle
pernil dolç
sobrassada
mel
bacon
mostassa
formatge tipus havarti
una mica de mantega per coure'ls

PREPARACIÓ
Preparem el doble de llesques de pa que biquinis vulgueu preparar.


En una de les meitats disposeu una capa de formatge tipus havarti.


Llavors afegiu la resta de farcit. En uns, bacon i mostassa...


Això si...la mostassa ha de ser una mica bona...a mi aquesta, a la mel, m'encanta!


En uns altres hi repartiu trossets prims de sobrassada i un rajolí de mel.


I també en podeu fer de clàssics, afegint pernil dolç damunt el formatge.


Tapeu els farcits amb l'altra llesca de pa...


...i coeu en una paella, untada amb una mica de mantega, a foc baix.



Quan estiguin ben torradets, estaran llestos!


Que vagi de gust!

dimarts, 3 de gener de 2017

SOL DE SOBRASSADA IBÈRICA!

Com a aperitiu o berenar salat ràpid, aquesta recepta és òptima...i, a més, la pasta de full combina tan bé amb la sobrassada (si és ibèrica millor), que a més és irresistiblement bona!!! O sigui que no deixeu passar aquestes festes sense preparar-la!



INGREDIENTS
2 plaques rodones de pasta de full
crema de sobrassada ibèrica
ou batut per pintar i sèsam caramel.litzat per decorar

PREPARACIÓ
Estenem una de les plaques de pasta de full i l'untem amb la crema. No heu de posar massa gruix perquè el resultat no resulti massa embafador.



Pinteu amb ou batut la vora, i tapeu amb l'altra placa, pressionant una mica per tal que tot el voltant quedi ben enganxat.


Col.loqueu un got al mig del cercle, i feu talls a la resta de la placa com es veu a la següent fotografia.


Cargoleu cada un dels trossos resultants (cadascún dels rajos d'aquest sol).


Us ha de quedar més o menys així.


Pinteu tot el sol amb ou batut...


...i empolsineu el centre amb sèsam caramel.litzat.


Enforneu a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador) durant uns 25 minuts, o fins que estigui ben inflat i daurat! Llavors desenforneu i deixeu refredar una mica!


Només queda passar a una safata amb una blonda ben vistosa, i servir!!!


Ja veureu com els rajos d'aquest deliciós solet desapareixen en un tres i no res!!!