La recepta bàsica de la massa de les crêpes ja us la vaig explicar en un entrada anterior , però, en aquest cas, us vull explicar concretament com les vam preparar dissabte a la nit, amb les nenes, per presentar-les al "Memòries d'una cuinera" d'aquest mes. En realitat, tot el dia els de casa van estar opinant sobre el seu farcit ideal! En Marc volia que fos exòtic, i les nenes deien que els agradaven més els clàssics de tota la vida (pernil dolç i formatge, xocolata i llimona i sucre). Finalment, com que jo sóc la cuinera, he agafat les regnes i he optat per combinar uns quants productes que tenia al rebost i elaborar el que he batejat com les crêpes illenques, en honor a un dels territoris més preciosos dels Països Catalans: Ses Illes. Han estat molt alabades, i fins i tot algú ha demanat que quedin oficialment incorporats al top ten familiar, just després dels de llimona i sucre, que és el "number one"!
2 ous
un pessic de sal
una nou de mantega (més la d'untar la paella o crepera)
sobrassada de Mallorca
formatge de Mahó
ametlla picada
mel
formatge de Mahó
ametlla picada
mel
PREPARACIÓ
En un recipient fondo, poseu la farina, el ous i un pessic de sal, i amb la "minipimer" aneu batent mentre afegiu la llet a poc a poc.
Quan tot estigui ben integrat, ja teniu la massa preparada. Hi ha qui aconsella deixar-la reposar una estona a la nevera, però, si no teniu temps, la podeu fer servir directament. Just abans de fer-la servir heu d'afegir-hi la nou de mantega desfeta (jo sempre la desfaig amb el microones).
A partir d'aquí ja haureu de fer servir les dues eines bàsiques de tot "creper": l'eina en forma de "T" per estendre la massa per sobre la paella o la creppera, i l'espàtula per girar-la, ambdues de fusta.
Calenteu bé la paella o creppera, unteu la superfícies amb una mica de mantega, i aboqueu una porció de massa. Abans que prengui, amb la "T", i tot fent moviments circulars, l'heu d'estendre.
Quan estigui cuita d'un costat, amb l'ajuda de l'espàtula, procediu al gir.
Aquest és el moment del farcit. En aquest cas, com ja us he avançat, vaig posar-hi formatge de Mahó i trossets de sobrassada (sense passar-me perquè no quedés massa oliós).
Doblegueu per la meitat i acabeu de coure.
Llavors, col·loqueu-la en el plat o safata en la que la volgueu servir, amb un trosset de sobrassada petita al bell mig. Repartiu l'ametlla picada per sobre, i acabeu de decorar amb uns fils de mel, que es poden fer arribar fins al plat per arrodonir la presentació. I ja està llesta!!!
Que vagi de gust!!!
Ah!!! Per cert, amb aquesta recepta participo al Memòries d'una cuinera d'aquest mes!!!
Quan tot estigui ben integrat, ja teniu la massa preparada. Hi ha qui aconsella deixar-la reposar una estona a la nevera, però, si no teniu temps, la podeu fer servir directament. Just abans de fer-la servir heu d'afegir-hi la nou de mantega desfeta (jo sempre la desfaig amb el microones).
A partir d'aquí ja haureu de fer servir les dues eines bàsiques de tot "creper": l'eina en forma de "T" per estendre la massa per sobre la paella o la creppera, i l'espàtula per girar-la, ambdues de fusta.
Calenteu bé la paella o creppera, unteu la superfícies amb una mica de mantega, i aboqueu una porció de massa. Abans que prengui, amb la "T", i tot fent moviments circulars, l'heu d'estendre.
Quan estigui cuita d'un costat, amb l'ajuda de l'espàtula, procediu al gir.
Aquest és el moment del farcit. En aquest cas, com ja us he avançat, vaig posar-hi formatge de Mahó i trossets de sobrassada (sense passar-me perquè no quedés massa oliós).
Doblegueu per la meitat i acabeu de coure.
Llavors, col·loqueu-la en el plat o safata en la que la volgueu servir, amb un trosset de sobrassada petita al bell mig. Repartiu l'ametlla picada per sobre, i acabeu de decorar amb uns fils de mel, que es poden fer arribar fins al plat per arrodonir la presentació. I ja està llesta!!!
Que vagi de gust!!!
Ah!!! Per cert, amb aquesta recepta participo al Memòries d'una cuinera d'aquest mes!!!





















