Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris SPECULOOS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris SPECULOOS. Mostrar tots els missatges

divendres, 20 de febrer de 2015

IOGURTS D'SPECULOOS

Aquesta setmana no he tingut massa temps per cuinar, així que m'he dedicat a fer experiments amb la iogurtera...que fa poc he redescobert, i que es pot dir que va tota sola...Abans d'anar dormir l'omplo, l'engego, i l'endemà al matí, ja estan llestos!!! I de tots els que he preparat (perquè hem anat quasi a "iogurterada" diària) aquest que us ensenyo avui és el que més m'ha entusiasmat: el iogurt d'speculoos!!! Mare de Déu Senyor...acompanyat d'unes galetes speculoos és la cosa més deliciosa del món!!! Si teniu una iogurtera abandonada per casa...desenterreu-la ja i prepareu-los...ja veureu quina cosa més bona!!!



INGREDIENTS (Per 6 iogurts)
600 ml de llet
2 cullerades (o 1 molt generosa) de crema d'speculoos
1 iogurt natural

Aquesta és la crema que faig servir, i que normalment compro
a França...tenir-ne una al rebost és imprescindible!

PREPARACIÓ
En primer lloc, agafem una petita part de la llet, l'escalfem una mica, i hi barregem la crema d'speculoos.


Barregem bé fins que quedi dissolta.


Afegim aquesta barreja a la resta de la llet i barregem.


Tot seguit hi aboquem el iogurt.


Batem bé fins que quedi tot ben integrat.



Omplim els vasets de la iogurtera fins a la marca...



....tapem...


...i programem. En el cas de la multi delices, que és la meva iogurtera, és el programa 1 i 8 hores.


Passades les 8 hores, només queda deixar-los refredar una mica, tapar-los, i a la nevera!


Ja veureu que, sobretot entre els fanàtics de les speculoos com jo, tindran èxit assegurat...


Que vagi de gust!

dijous, 29 de gener de 2015

COCA D'AMETLLES I SPECULOOS

Galetes speculoos, crema d'speculoos, cruixent d'speculoos, aroma d'speculoos...en sóc una fervent admiradora...i en degustaria a totes hores...en fi...que em fan perdre el cap...Per això ahir, que els de casa necessitaven un berenar reconstituient per aguantar tant jornada laboral i d'estudi, i aprofitant que em quedava aroma d'speculoos i crema d'speculoos portades com a preuat botí de les nostres vacances nadalenques en terres gales, vaig fer aquesta coca d'ametlla i speculoos...un goig a la vista i al paladar...A veure què us sembla!


INGREDIENTS
4 ous
150 grams de sucre
125 grams de farina de blat
25 grams de farina d'ametlla
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
1 cullerada generosa d'aroma d'speculoos
un grapat de spaghetti de xocolata blanca
una tassa de crema d'speculoos
una tasseta d'ametlla crua picada
bombons de diferents xocolates per decorar

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre, amb la KA equipada amb l'accessori globus, fins que tripliquin el seu volum.


Hi afegim l'aroma d'speculoos.


I tot seguit, i ja a mà, amb l'ajuda d'un batedor manual, i moviments de baix a dalt, incorporem les farines i el llevat, prèviament tamisades.



Aboquem la massa dins uns motlle rodó, ruixat d'spray antiadherent, de 24 cm de diàmetre aprox.



Hi afegim els spaghetti de xocolata blanca, mirant que quedin enfonsadets, perquè no es cremin.


I enfornem a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 25 minuts aproximadament, o fins que veieu que està daurat i, en punxar-lo, l'estri surt net.


Deixeu refredar damunt una reixa completament.


Un cop totalment fred, decorem amb la crema d'speculoos (que posarem dins una mànega pastissera sense boca), i l'ametlla crua picada.





Per acabar d'engalanar, disposem al centre de la coca uns bombons de diferents xocolates.


I ja la teniu a punt per menjar...


Ja veureu quina cosa més esponjosa, amb un toc de dolçor irresistible!



De ben segur que amb un sol tall no en feu prou!


Que vagi de gust!

dijous, 8 de gener de 2015

GALETONES DE GINGEBRE FARCIDES DE CREMA D'SPECULOOS

En Txema és el darrer fixatge del meu despatx: un jove apassionat i ple d'il.lusions, idees i ideals, que arriba cada matí a l'oficina disposat a emprendre mil i una batalles sense defallir!! Està bé tenir tanta vigorositat jovenívola al costat!!! Doncs bé...en Txema aquest Nadal ha viatjat al sud-est asiàtic i ha visitat, entre altres països, Cambodja, d'on em va portar un souvenir referent a la que sap, després del dret, és una de les meves grans passions: la cuina!!! Va travessar un munt de fronteres, algunes amb algun problemilla..., amb una bosseta de gingebre en pols, que fa una olor intensa desconeguda fins ara per mi!!! En fi, aquestes galetes han sigut la primera recepta on l'he emprat...i han quedat més que delicioses!!! Les que m'han deixat a casa, després d'atacar la safata que tot just sortia del forn, les he farcit amb la crema d'speculoos que vam portar de França, i trobo que la combinació ha sigut molt encertada!!! En fi...si us animeu, a més de ser una monada, són d'allò més bones!!!


INGREDIENTS (Per unes 40 galetes petites dobles)
Per les galetes
250 grams de mantega
250 grams de sucre
1 ou
1 i 1/2 de gingebre en pols, a poder ser cambotjana
400 grams de farina de blat
100 grams de farina d'ametlla

Pel farcit
crema d'speculoos

Aquesta és la famosa gingebre cambotjana, que va viatjar
per mig món fins arribar a les meves mans!!! 

PREPARACIÓ
Tallem la mantega, bo i sortida de la nevera, a tallets.


La batem amb la KA, equipada amb l'accessori pala, juntament amb el sucre, fins obtenir una barreja ben cremosa.



Hi afegim l'ou i barregem fins que estigui ben integrat.


Llavors hi incorporem el gingebre...


...i les dues farines, prèviament tamisades.


Acabem de remenar, el just per obtenir una massa homogènia, que no s'enganxi als dits.


Col.loquem la massa damunt un paper de forn.


El tapem amb un altre paper i, amb l'ajuda d'un corró, obtenir una placa de 0,5 cm de gruix aprox.


Si voleu treballar-la millor, poseu la placa 15 minuts a la nevera, tapada, abans de tallar les galetes. Un cop treta de la nevera, amb l'ajuda d'un tallador de mida petita, en aquest cas amb forma de flor, formem les galetones.


Les disposem totes damunt una safata de forn folrada, i enfornem a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durants uns 8-10 minuts (no deixeu que es torrin massa, i vigileu perquè en ser tan petitones, en un tres i no res estan llestes!!!).


Un cop cuites, desenforneu i deixeu refredar una mica a la safata, abans de passar-ho damunt una reixa.



Un cop ben fredes (i si n'han quedat de "viues"...perquè a casa més de la meitat de la producció ha volat durant la fase de refredament) ajunteu per parelles, i enganxeu amb una petita porció de crema speculoos...un dels pecats dolços més addictius que he tastat mai!!




I ja les teniu a punt per clavar-hi queixalada.


I així, posadetes unes damunt les altres, fa un goig....!!!


Que vagi de gust!