L'ametller de casa ha florit! És la primera senyal que la primavera està fent la seva entrada...i, malgrat que encara pot romancejar una mica, i fer-se de pregar per acabar d'arribar, és un petit incentiu per aguantar, estoicament, el fred i la humitat que, sobretot a primera hora, quan vaig cap a la feina, continuen fent acte de presència per enrojolar-me el nas! Ahir la Dinke, la meva filla mitjana, que sempre us dic que té una vena molt artística, li va estar fent una sessió de fotos al dit ametller -un "book" d'allò més complet-, i li vaig prometre que prepararia alguna cosa amb ametlles, i així podria introduir a l'entrada alguna de les seves fotos de l'arbre més bonic del nostre jardí! I com que les promeses s'han de complir, i quan més aviat millor, i aprofitant que la Juana, en el fabulós bloc en el que recentment s'ha tornat a embrancar, "Las salsas de la vida", ha publicat avui una recepta de crema d'ametlles, he preparat aquests sandvitxos dolços que estaven deliciosos i es desfan a la boca! Són un berenar de luxe, i com que són força ràpids de preparar, podeu preparar-los per sorprendre a qualsevol visitant inesperat de mitja tarda! A veure què us semblen!
Ostres, per cert, i abans de res...aquí teniu el famós ametller, immortalitzat per una futura fotògra professional!
I aquí el resultat final de la recepta de sandvitxos dolços de crema d'ametlla que avui us proposo...
Ara si, anem pels ingredients i el pas a pas de la recepta!
INGREDIENTS (per uns 15 sandvitxos petits)
Pel pa dolç
125 grams de sucre
3 ous
125 grams de farina
Per la crema d'ametlles
125 grams de mantega a temperatura ambient
125 grams de sucre llustre
125 grams de farina d'ametlla
25 grams de farina de blat
2 ous
un rajolí de rom
Per decorar
cacau en pols i boles de xocolata amb llet per decorar
PREPARACIÓ
Primer de tot preparem el pa dolç, un pa de pessic molt suau i flonjo, com el que faig servir pels braços de gitano. Per fer-lo hem de batre, amb el batedor elèctric, a velocitat alta, els ous i el sucre fins obtenir una crema molt esponjosa.
Llavors hi afegim, poc a poc, la farina tamisada, i la incorporem, a mà, amb moviments de baix a dalt, fins que quedi ben integrada (no cal barrejar massa i en tot cas els moviments han de ser molt suaus).
Amb l'ajuda d'una mànega pastissera, sense boca, repartiu la massa damunt un paper de forn (que podeu ruixar amb spray antiadherent, si voleu evitar enganxades incòmodes).
I enforneu, amb opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), a 170 graus, durant uns 5-7 minuts. No s'ha de daurar en excés, ni torrar-se gens, perquè, cas contrari, no el podríem manipular.
Un cop cuit, desenforneu, deixeu refredar, i capgireu.
Per acabar de preparar el que simularà ser el pa dels nostres sandvitxos dolós, talleu la placa de pa de pessic en parelles de triangles petits. Per tal que els marges quedin bé, una bona opció és tallar-la amb tisores.
Un cop tingueu totes les parelles de triangles preparats, reserveu fins el moment de farcir-los.
Ara anem per la crema d'ametlles... En el bol del batedor col·loquem la mantega, a temperatura ambient, i batem, amb l'accessori pala, fins obtenir una crema esponjosa. Afegim el sucre llustre, tamisat, i continuem batent.
Un cop obtinguem una barreja ben suau, afegim les farines (d'ametlla i blat), també tamisades, sense deixar de batre. Penseu que no pot quedar cap grumoll i que la textura de la crema ha de ser absolutament homogènia i sedosa.
Arribats aquí, cal afegir els ous, un a un, i continuar batent. Aquí jo he canviat l'accessori pala del batedor, pel globus, perquè la crema agafés més aire.
Per acabar, hi he afegit un rajolí de rom i he fet unes últimes i vigoroses batudes.
I ja tenim la crema d'ametlles preparades...Està molt i molt bona, i, he hagut de fer un esforç per no menjar-me'n una bona porció a cullerades.
Superada la golafreria, i preservada la crema, farciu els triangles de pa dolç...
...els tapeu...
...i els empolsineu generosament amb cacau en pols...
...i llestos per servir!
Mireu quin goig que feien!
I si els tasteu, encara us enamoraran més!
Que vagi de gust!
























