Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AMETLLA CROCANT. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AMETLLA CROCANT. Mostrar tots els missatges

diumenge, 29 de juliol de 2018

POLOS DE IOGURT I PINYA AMB UN TOC CRUIXENT!

La calor m'esgota i em condemna a una inactivitat a la que no estic acostumada...per això busco receptes senzilles, a poder ser sense forn, i el màxim de refrescants possible! Aquí en teniu una que ha triomfat!


INGREDIENTS
pinya congelada tallada a trossets
iogurt natural líquid
xocolata negra de cobertura
ametlla tipus crocant

PREPARACIÓ
Preparem uns gotets petits de plàstic i uns palets de fusta.


En el recipient del batedor de got hi posem la pinya i el iogurt líquid, més o menys meitat i meitat.


Batem fins obtenir una massa homogènia densa. Si us queda massa líquida, afegiu una mica de pinya, i al revés.


Ompliu els gotets de plàstic amb aquesta barreja, i hi claveu un palet.


Poseu a congelar durant un parell d'hores. En acabat, feu un tall al gotet de plàstic, i desemmotlleu. És una operació molt senzilla.



Desfeu la xocolata i la dipositeu en un bol. També disposeu en un bol l'ametlla tipus crocant. Suque cada un dels polos primer en la xocolata i després en l'ametlla.



Reserveu al congelador fins al moment de servir o, si la calor apreta, mengeu-vos-els directament!


Que vagi de gust!

divendres, 5 de juny de 2015

PASTÍS DE GERDS, XOCOLATA I AMETLLA CROCANT

Avui us porto un pastís, molt senzill de fer, preparat amb dos dels meus ingredients preferits: la xocolata i els gerds...que, per sort, ara estan força bé de preu!!! Així que a gaudir-ne!!! I una recomanació: serviu-lo i mengeu-vos-el acompanyat d'una bona cullerada de melmelada de gerds...veureu com esdevé una menja irresistible...fins i tot per les més fidels a l'operació biquini!!!


INGREDIENTS (Per un pastís de 24 cm de diàmetre aprox.)
250 grams de mantega
250 de sucre a la canyella
4 ous
210 grams de farina amb llevat incorporat
25 grams de farina de blat de moro (tipus Maizena)
50 ml de llet
una tassa de gotes de xocolata
una capsa de gerds
4 o 5 cullerades d'ametlla crocant
sucre llustre per decorar i melmelada de gerds per acompanyar

Aquest és el sucre que he fet servir, portat de França i deliciós...
si no en teniu, podeu substituir-lo per sucre normal, barrejat amb una
culleradeta de canyella...

PREPARACIÓ
Posem la mantega i el sucre en el bol de la KA, i batem, amb l'accessori pala, uns 7 o 8 minuts, fins obtenir una barreja amb textura cremosa.


Hi afegim els ous, un a un, i continuem barrejant.


Llavors, ja a mà, hi afegim la meitat de les farines, prèviament tamisades, i anem incorporant amb un batedor manual.


Tot seguit la llet, i la resta de les farines, i acabem de barrejar fins a obtenir una massa homogènia. Procureu remenar el menys possible.


Al final, hi aboqueu les gotes de xocolata, les repartiu bé, i aboqueu la massa resultant en el motlle, prèviament engreixat.


Renteu i escorreu bé els gerds...


...i els repartiu per sobre la massa enfonsant-los bé.


Per sobre, repartiu 4 o 5 cullerades d'ametlla crocant. Sigueu força generosos!!!


Només us queda enfornar, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 40 minuts. Si se us torra massa de dalt, tapeu amb una mica de paper d'alumini.


Un cop cuit - sabreu que ho està perquè en punxar-lo, l'estri sortirà net-, retireu del forn...


...i deixeu refredar damunt una reixa.


Serviu a talls, ben ensucrats, i acompanyats de melmelada de gerds!!!


La primera mossegada no es farà esperar!


Que vagi de gust!

dilluns, 31 de març de 2014

INFANTES CRUIXENTS

Quan vaig veure la recepta dolça Tía Àlia d'aquest mes, vaig pensar que es veia força senzilla...però, com quasi sempre, l'elaboració ha tingut alguna dificultat, sobretot, ajustar la quantitat de llard (que en la recepta original trobo molt excessiva) per aconseguir una massa lleugera, suau i esponjosa. També els he volgut donar un toc innovador, per això els he acabat fent cruixents, gràcies a una boníssima ametlla crocant que dissabte passat vaig comprar a granel al mercat. En fi, els he fets petits, quadradets, en uns paperets trobats al fons d'un dels calaixos rebosters, que no tardaré en tornar a utilitzar, perquè han resultat ser molt resistents, i tot i no dipositar-los dins cap forat per coure, han conservat prou bé la forma. També us haig de dir, que aquests infantes cruixents han sigut trobats més que bons per la persona menys llaminera de casa meva, en realitat, per la menys menjadora: la Tisge, la peque de la família. He comentat altres vegades que tret de les xuxes, la botifarra negra i els oreos, res li ve mai de gust...però avui, m'he quedat de pedra quan s'ha cruspit sis o set  infantes cruixents seguits...en fi, que serà qüestió de tornar-los a preparar ben aviat! A veure què us semblen!


INGREDIENTS (per uns 35 infantes cruixents)
80 grams de llard
100 grams de sucre
100 grams de farina d'ametlla
50 grams de farina de blat
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
5 clares d'ou
mitja copeta de conyac
una tasseta d'ametlla crocant
2 o 3 cullerades de sucre llustre per empolsinar

PREPARACIÓ
Col·loquem el llard, el sucre, les farines i el llevat en el bol del batedor elèctric.


Afegim les clares d'ou...


...i el conyac.


Batem, a velocitat baixa-mitjana, fins obtenir una massa homogènia. Us aviso que la textura que queda és una mica estranya,  no massa lligada.


Hi afegim les tres quartes parts de la tasseta de crocant, que incorporem a mà, i amb moviments suaus.


Repartim la massa entre els paperets.


Acabem de repartir l'ametlla crocant per sobre.


Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 15 minuts o fins que us quedin ben dauradets.


Desenforneu i deixeu refredar. Un cop freds, empolsineu amb sucre llustre.



I ja els teniu preparats per ser degustats!


Mireu quin interior més flonjo...i de gust són boníssims, amb un gustet a ametlla deliciós!


Per cert, com ja us he avançat, amb aquesta recepta participo al Reto Tía Àlia del mes de març, que aquest mes visita el bloc "La cajita de Nieveselena".


Que vagi de gust!