Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris COCOA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris COCOA. Mostrar tots els missatges

dissabte, 15 de juny de 2019

CAKE HUMIT DE REMOLATXA

Aquest cake és prou saludable (no té mantegues ni olis), i d'allò més deliciós a més d'especialment fàcil de preparar! Només necessiteu una batedora de peu o un processador d'aliments, i en tres minuts teniu la massa a punt!


INGREDIENTS
Per la base
320 grams de remolatxa cuita
4 ous
80 grams de sucre moreno
160 ml de llet sencera
70 grams de cacau
80 grams de farina d'ametlla
100 grams de farina d'espelta
12 grams de llevat

Pel glacejat
una mica de suc de la remolatxa
sucre llustre
pasta de llimona
perles de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Col.loqueu en el got de la batedora de peu la remolatxa escorreguda, els ous i el sucre. Reserveu una mica del suc de la remolatxa pel glacejat.



Tritureu bé fins tenir una massa homogènia, i tot seguit afegiu la llet.


Llavors afegiu els ingredients secs (la farina d'ametlla, la farina d'espelta, el cacau i el llevat), prèviament barrejats.


Un cop tot triturat, us ha de quedar una massa així.


Aboqueu en un motlle rodó (de 24 cm aprox), prèviament folrat i untat amb mantega, i enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant aproximadament 35 o 40 minuts, o fins que, en punxar-lo, l'estri surti net.


Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar. Un cop fred, desemotlleu, tot capgirant-lo, i prepareu el glacejat.


El glacejat l'obtindrem barrejant bé, amb l'ajuda d'una cullera, sucre llustre, una mica del suc de remolatxa que haureu reservat, i un parell de culleradetes de pasta de llimona.


El color que obtindreu és preciós!


Ja només us queda repartir el glacejat per sobre el pastís, i decorar amb les perles de sucre.




 Que vagi de gust!

dissabte, 13 d’octubre de 2018

RED VELVET BUNDT CAKE

Aquest red velvet bundt cake és espectacular per dins i per fora....i amb un gust a xocolata intens que no us deixarà indiferents! La recepta, com no podia ser d'altra manera, de la reina dels bundts: la Bea Roque! I a més, comprovareu que no és gens complicat de preparar. Atreviu-vos!


INGREDIENTS (per un motlle de bundt dels petits, 18 cm)
240 md d'oli d'oliva 0,4 graus
250 grams de sucre blanc
2 ous grossos
350 grams de farina de blat
1 cullerada d'aroma de vainilla
un pessic de sal
1 culleradeta de bicarbonat sòdic
40 grams de cacau en pols
250 ml de buttermilk
1 culleradeta de vinagre de poma
colorant vermell
sucre llustre, un rajolí d'aigua i sprinkles vermells per decorar

PREPARACIÓ
Batem durant un minut, a velocitat mitjana, l'oli, el buttermilk, els ous, el colorant vermell i la vainilla. Respecte el buttermilk, si no el compreu en format comercial (en venen al LIDL per exemple), el podeu preparar amb llet i el suc de mitja llimona, i deixant reposar aquesta barreja, sense remenar, durant uns 10-15 minuts.


En un altre bol, ajunteu els ingredients secs (la farina, el sucre, la sal, el bicarbonat sòdic i el cacau en pols), i els tamiseu.


Aboqueu els ingredients sòlids dins els líquids, en tres tongades, remenant el just, i a velocitat baixa, per tal que tot quedi integrat.


Us ha de quedar més o menys així.


Veieu com és molt fàcil? Ja teniu la massa llesta. Només us queda ruixar bé el motlle amb spray antiadherent (i repartir-lo bé per tots els raconets del motlle amb un pinzell) i abocar-hi la massa.


Enforneu a 175 graus, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 45 minuts (sabreu que està cuit perquè, en punxar-lo, l'estri ha de sortir net). Llavors el traieu del forn, el deixeu refredar dins el motlle durant uns 10 minuts, i finalment el desemmotlleu i el deixeu acabar de refredar damunt una reixa.


La decoració també és molt senzilla. Feu glaça amb sucre llustre i un rajolí d'aigua. Afegiu l'aigua molt a poc a poc, per controlar la densitat, que ha de quedar com de iogurt grec. Llavors aboqueu per sobre el pastís, i abans que s'assequi i repartiu pel damunt els sprinkles vermells.



Ja veueu que requetebonic per fora, i que boníssim per dins!


Que vagi de gust!

diumenge, 27 de maig de 2018

PASTÍS DE CACAU I LLET CONDENSADA!

Aquesta recepta ha sigut un gran descobriment!!!! La vaig trobar al fantàstic bloc Kanela y limón, y ha donat un resultat tan espectacularment deliciós que em sembla la repetirem el pròxim cap de setmana!


INGREDIENTS
Per la base
300 grams de galetes tipus digestive
100 grams de mantega fosa
Pel farcit
1 pot petit de llet condensada
50 grams de cacau pur
100 grams de mantega
3 rovells d'ou
nata i confeti de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Agafeu les galetes tipus digestive i trinxeu-les.



Afegiu la mantega fosa i barregeu bé.


Repartiu la barreja resultant damunt un motlle rodó d'uns 23 cm, que jo he folrat amb paper de forn i ruixat amb spray antiadherent, i premeu bé amb el cul d'un got. Procureu quedi una mica de "barana lateral".



Enforneu a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant 10 minuts. Llavors retireu del forn i deixeu refredar.


Mentrestant prepareu el farcit. Barregeu la llet condensada amb el cacau.



Afegim la mantega, tallada a trossets petits i escalfeu fins que es fongui i quedi integrada a la barreja.



Deixem refredar una mica i afegiu els rovells. Remeneu molt i molt bé!



Només queda col.locar el farcit damunt la base, i enfornar a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) fins que qualli, durant uns 20 minuts aproximadament.


Un cop cuita, desenforneu i deixeu refredar...servida a temperatura ambient és genial!


Jo l'he decorat amb una mica de nata i confeti de sucre...però sola ja és celestial!


Que vagi de gust!

dimarts, 27 de març de 2018

COCA INVERTIDA DE TARONJA SANGUINA

Els que em seguiu a xarxes socials sabeu que tinc debilitat per les taronges sanguines o bloodoranges com diuen els anglosaxons. Les trobo delicioses soles, amb sucre o en una coca com aquesta! No deixeu de gaudir-ne mentre duri la temporada!


INGREDIENTS
2 o 3 taronges sanguines
una mica de sucre moreno i uns quants trossets de mantega
125 grams de sucre moreno
3 ous grossos
125 grams de farina de blat
2 cullerades soperes generoses de cacau pur
1/2 culleradeta de llevat en pols
2 o 3 cullerades de melmelada de préssec

PREPARACIÓ
Pelem les taronges i les tallem a rodanxes.


Ruixem amb spray antiadherent un motlle rodo (24 cm de diàmetre aproximadament), hi repartim uns trossets de mantega, un parell de cullerades de sucre moreno, i les rodanxes de taronja sanguina.




Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 7 o 8 minuts. Traiem el forn i reservem.


Batem durant 6 o 7 minuts els ous i el sucre moreno.


Hi afegim la farina i el llevat, prèviament tamisats, amb moviments molt suaus, i de baix a dalt.


També el cacau, sobretot tamisat, perquè tendeix a crear grumolls.


Us ha de quedar una massa més o menys així.


Repartiu la massa per sobre la taronja sanguina.


Torneu a enfornar, a 180 graus, opció rebosteria, durant aproximadament uns 20-25 minuts. Un cop cuita, deixeu refredar uns minuts i desemmotlleu, a la vegada que li doneu la volta, ja que no oblideu que es tracta d'una coca invertida!



Només us queda pintar la coca amb una mica de melmelada de préssec, per tal que brilli més...i a degustar!



Que vagi de gust!